Theo343 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Sant det simen. Man begynte jo med vanlig P4 på LGA777, deretter den første Dualcoren og så C2D osv. Men jeg synes nesten AMD har vært hakket verre nå. S754, S939, AM2 og nå straks AM2+ og AM3, Samt SF og SF+. Spesielt S939 klager mange på at har fått kort levetid, men faktisk ser AM2 ut til å bli erstattet mye raskere enn S939 ble. Edit: Jeg hater å bytte hovedkort fordi det innebærer masse arbeid. Spesielt på software siden, som det er vanskelig å lage gode rutiner på. Migrering er pain in the ass uansett. Endret 15. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) En av grunnene til at AMD bytter sokkel ofte er jo at minnekontrolleren sitter i prosessoren, men det hadde kanskje ikke vært nødvendig allikevel. De kunne istedet laget de nye prosessorene med flere eller færre pinner - uten å skifte sokkel. La oss si at AMD lagde én sokkel, F med 1207 pinner. Hvis sokkelen var merket tydelig med en modellserie, f.eks. F-nn, kunne man sjekket om prosessoren man skulle kjøpe var kompatibel eller ikke ved at forhandleren oppgir hvilke modelleserier av sokler som er kompatible - f.eks. "Denne prosessoren støtter F-03 - F-05". Eller: "Prosessoren støtter f.o.m. sokkel F-04 med BIOS-oppgradering". Det hadde vært mer oversiktelig, synes jeg. Endret 15. mai 2007 av Prognatus Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Både AM2 og AM2+ støtter DDR2. S754 og S939 kjørte på DDR. Oppgraderingene gikk hovedsaklig på HTT, samt noen forbedringer i minnekontrolleren. Før støttet FX serien S939. Fra AM2 av må man ha en egen socket for FX serien. S939 og S940 hadde en ubetydelig forskjell. Endret 15. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå