Bunder Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Kjekt at jeg er upåvirket av reklame Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Høres en smule skremmende ut, og på kanten av norsk personvern, men det må påpekes at det kun er snakk om en patent, ikke teknologi som google har klar og ferdigutviklet eller har tenkt å ta i bruk med det første. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Spøkte litt med en kompis for en tid siden, rett etter Google Earth var lansert. Jeg sa at planen til Google var vel egentlig total kontroll over hele verden, og slik det ser ut nå kanskje jeg hadde rett. Finner det merkelig at noe som startet som en søkemotor skal tilby såpass mange tjenester, særlig av typen som finner informasjon om både hva du gjør, hvor du bor og hvordan du - nå - spiller. "Susan, who was the first on the moon? - I know, it was the Great Google nation!" Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 "disse "gjenspeiler trolig hvordan spillere oppfører seg i det virkelige liv."" Haha, som om jeg hugger opp monstre i det daglige. Hva skal de reklamere for? Sverd på Rimi? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det er så klart ikke helt direkte overført. Les det som stod rett etterpå. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Hvorfor? Jeg har ikke noe å skjule. 8615307[/snapback] No var det ikkje eit mål å starte ein diskusjon rundt personvern, og om dette er noko vi treng, men ein grunn kan vere at informasjonen kan misbrukast. Personvernet er noko som står sterkt i lovgivinga i dag, både i Noreg og internasjonalt. Som følgje av den teknologiske utviklinga vil dette vere viktig og i framtida. Ønskjer du å diskutere vidare rundt kvifor vi (ikkje) treng personvern er det fint om du opprettar ein tråd om dette i ein passande kategori. Ein sånn diskusjon blir gjerne litt off topic i denne tråden. Ein eigen tråd vil og gjere at andre som kan ha interesse av emnet vil finne fram til tråden. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Jeg ville på ingen måte starte en egen diskusjon. Jeg ville bare vite hvorfor du mente det var grunn til å være paranoid, ettersom du ikke begrunnet denne påstanden med noe. Nok offtopic. Min mening om saken, rent oppsummert, er at jeg ikke har noe imot at Gud og hvermannsen (i alle fall noe inimellom der) samler statistiske data, som hvor lenge jeg bedriver noe, hvilke funksjoner jeg bruker, og slike ting som på ingen måte er skjemmende eller kan brukes til å identifisere meg eller gi vekk annen informasjon enn den rent statistiske. Endret 17. mai 2007 av MiSP Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Hovudpoenget med den første kommentaren min var at denne informasjonen aleine i utgangspunktet ikkje treng å vere ein risiko mot personvernet, men viss ein aktør har tilgang til all mogleg informasjon og kan kombinere denne kan personvernet vere i risiko. Google er som kjent i hovudsak eit reklameselskap, i tillegg til søkjeteknologi, så med dette som utgangspunkt har dei interesse av å kartleggje mest mogleg om den enkelte brukar. Målet for dette vil i utgangspunktet vere å kunne gi mest mogleg relevante reklamer. Men som med alt anna vil det alltid vere ein fare for at informasjonen kan bli misbrukt. Dette er ein sentral grunn til at vi har eit lovverk som skal beskytte oss når det gjeld bruk av personleg informasjon. Ting som i utgangspunktet kan virke ufarleg kan avsløre mykje om deg som person. For ei tid tilbake var det ei sak relatert til AOL (trur eg det var) som gav ut søkjedata til bruk i forskning. Ved å hjelp denne klarte ein journalist å finne ut kven ein av personane var, for så å oppsøke denne. Så moglegheitene er mange for dei som har onde hensikter. Håper dette til ein viss grad utdypte kva eg ville fram til. Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 google = pure evil http://www.scroogle.org/cgi-bin/scraper.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg