Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fuktighetskrem - Blir man avhengig?

f00b

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri brukt fuktighetskrem regelmessig, jeg har tatt det på noen få ganger når jeg har hatt veldig tørr hud i ansiktet. Grunnen til at jeg ikke har brukt det, er fordi jeg har vært av den forståelse at huden blir avhengig av å tilføres fuktighet. Noen som vet om dette stemmer?

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg merker at jeg begynner å få endel 'rynker' i panna, ser ut som et trekspill når jeg hever øyebrynene :p Jeg lurer på om det kan ha noe med at jeg ikke har brukt noen form for hudpleie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk sånn at huden blir vant til å tilføres fuktighet, så den slakker ned på sin egen fuktighetsproduksjon ved regelmessig bruk av fuktighetskrem. Det er normalt, men ganske dumt hvis man f.eks bare bruker fuktighetskrem regelmessing om sommeren og så ender man opp skikkelig tørre i huden på høsten :nei: De rynkene i panna di kan skyldes at du har for tørr hud, men har du det merker du det fort ved å kjenne på huden..om den føles tørr/flassete...

Ville nok fiksa meg en god krem til ansiktet hvis du føler det er et problem! Ikke kjøp noe billige saker på butikken, men spander på deg en god krem fra apoteket f.eks.

Decubal er flott! Fåes på apoteket :)

Quote av førstepost fjernet av moderator

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Er litt redd for å bli avhengig av det, ser for meg at det liksom er krise dersom jeg ender opp på hyttetur og har glemt fuktighetskremen :p

Når jeg kjenner på panna så kjennes det absolutt ikke tørt ut, men det kjennes ikke ut som babyhud heller..

Hva er det som er "forsvarlig" bruk av fuktighetskrem egentlig? 1 gang om dagen?

Lenke til kommentar
Takk for svar! :)

Er litt redd for å bli avhengig av det, ser for meg at det liksom er krise dersom jeg ender opp på hyttetur og har glemt fuktighetskremen :p

Når jeg kjenner på panna så kjennes det absolutt ikke tørt ut, men det kjennes ikke ut som babyhud heller..

Hva er det som er "forsvarlig" bruk av fuktighetskrem egentlig? 1 gang om dagen?

8622715[/snapback]

Tror "forsvarlig bruk" er 2 ganger daglig, morgen og kveld. Kveld kan fint sløyfes hvis du ikke føler behov for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...