Gå til innhold

Nok en gang Core 2 Duo...

Anbefalte innlegg

Jeg har kikket lenge og vel og jeg har kommet frem til at det er en Intel Core 2 Duo prosessor jeg vil kjøpe.... Men så er jeg fryktelig usikker når jeg skal plukke ut en av de mange Intel CPU'ene.

Så var spørsmålet mitt: Hvilken CPU burde jeg kjøpe dersom jeg vil holde meg rundt ca. 900-1500kr?. Jeg har ikke noe spesielt interesse av OC, men jeg ser ikke bort ifra om jeg kanskje pirker borti det etterhvert, men jeg går ut ifra at jeg ikke vil overklokke!! PC'en skal brukes mest til spill.

Da regner jeg med disse CPU'ene... :

Core 2 Duo E4300 - 995,-

Core 2 Duo E4400 - 1095,-

Core 2 Duo E6300 - 1375,-

Core 2 Duo E6320 - 1395,-

Core 2 Duo E6420 - 1550,-

(priser tatt fra netshop.no)

E6400 og E6600 blir for dyre. Hvilken av de nevnte er best i forhold til Pris-ytelse?

og hvilken vil være god til spilling? hvis dere ser på min tidligere tråd så kan dere se hva slaks data jeg har...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=751777&hl=

Den mangler bare en CPU nå, siden jeg fant ut at E6600 sprengte budsjettet mitt... :blush:

takker for svar på forhånd.... :thumbup:

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke kjøpe en Core 2 Duo og ikke klokke den :-). Man trenger jo ikke å svin-klokke, men det skal så lite til å få den opp mange hundre MHz. Men skal du ikke klokke, så er det vel kjekt med en som har litt høyre FSB og cache i forhold til E4300. Men når du først er på 1500,-, så er det ikke mye igjen opp til E6600? :-)

Lenke til kommentar
Kjøp E6420 eller E6320. Disse har høy FSB, og høy cachestørrelse. Dette gjør at ytelsen ikke skiller seg altfor mye ifra E6600, og kan derfor anbefales. :)

8607521[/snapback]

Jeg har E6420 og vurderer og bytte til E6600. Mener dere at det ikke er "lønnsomt"? E6600 koster bare noen få hundrelapper mer enn E6420, men det er jo alltid litt styr med retur, returfrakt++

Lenke til kommentar
Har du vurdert å kjøpe et PCIe grafikkort istedenfor AGP?

8608158[/snapback]

ehh.... ikke akkurat nå med en gang siden jeg er litt vel fattig :blush: . Men etter hvert så skal jeg kanskje det. Det var grunnen til at jeg kjøpte det hovedkortet slik at jeg kan bruke de gamle delene litt lenger og så oppgradere til PCIe/DDRII senere... :)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har faktisk ikke kjøpt en CPU enda! :p Jeg har rett og slett rotet rundt på internett i over en måned og lurt på om jeg skulle kjøpe en laptop eller oppgradere den ødelagte PC'en min.

MEN! nå har jeg funnet ut at jeg skal droppe den tanken om laptop, da det er mye dyrere. Og dessuten får jeg mye bedre spillytelse på en stasjonær pc. Da var den saken oppklart etter nytteløs surfing på internett i lange tider.... :roll:

så spørsmålet mitt er hva forskjellen er mellom disse når det gjelder til gaming?

................E4400 ............. vs. .................. E6320..................

2GHz\800MHz\2MB cache vs. 1,86GHz\1066MHz\4MB cache

er det cache som har mye å si? eller busshastighet? eller GHz'ene?

Lenke til kommentar

Ville ikke nølt med å velge E6320 om du ikke skal overklokke, eller om det bare er snakk om mindre overklokkingsstunt.

E4400 er på grunn av den lave busshastigheten en høy multiplier, som igjen gjør den til en bedre overklokker. (fordi hovedkortet holder ikke igjen så mye)

Rent ytelsemessig derimot, så vil høyerre båndbredde og mer cache gi deg en større fordel i det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...