Gå til innhold

Smått og stort om Vista

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vista er ikke framtiden..vista er hælvette.. MAC er framtiden. mac er stabilt og har MYE mer brukerstøtte og prgogramstøtte enn det microsoft har..microsoft er bare sleipe og gjør det vannskelig for andre å drive selskap ved å lage egene versjoner av programmer og de sørger for at andres programmer ikke funker i dems os....Burn in hell microsoft!

Endret av mekkern
Lenke til kommentar
Synes Windows ligner mer og mer på amerikanske biler. Stor, treg og dårlig styring

eneste positive er komforen. Det er den amrikanske måten det sluker resurser men fy så fint det er å se på.

8609895[/snapback]

Hør hør! Helt enig... For min del er jeg mer effektiv i XP enn Vista pr dd. Men jeg dømmer den ikke før jeg har hvertfall brukt det i 6 mnder (noe jeg enda ikke har)

Visual Studio 2005 er noe herk i Vista, krever updates på over 600MB etter installasjon, gheee.... I tillegg må man kuke med brukerrettigheter for SQL-server osv osv, nei her er det lagt opp til kun "dummy-brukere" gitt.

Over tid kommer folk til å si hæh når jeg nevner API, det er ikke positivt!

Lenke til kommentar

For de som fortsatt har håp i at microsofts os (windows) skal klare å reise seg fra gjørma skal jeg gi dere en liten pekepinn!...Det kommer aldri til å skje..om dere hadde sett på utviklingen ser man tydelig at de bare begraver problemene og skjuler dem bak et skall av "komfor" og hvis du har prøvd andre ting enn windows som f.eks mac. Så ser man tydelig at windows hermer etter dem på flere steder..spessielt utsene.. jeg hadde pc en god stund heltl til jeg blei lei av alle problemene som dukket opp pga et dårlig os system og all formateringen som måtte til fordi maskinen blei sirrup etter som skallet som microsoft brukkte til å skjule problemen blei mer og mer borte... Da valgte jeg å bytte til mac og siden den dag har jeg levd i himmelen.. finnes ikke noe som kan måle seg med mac i ytelse eller noe annet. :thumbup:

"edit" og for de som tenker..Nei mac har så få programmer og det kommer ingen spill til mac..jo det gjør det..for alle nye mac med intel prosessorer kan du kjøre windows på som et lite program på start linja..sier litt om hvor power full mac er..

Endret av mekkern
Lenke til kommentar
jeg hadde pc en god stund heltl til jeg blei lei av alle problemene som dukket opp pga et dårlig os system og all formateringen som måtte til fordi maskinen blei sirrup

Må innrømme at jeg skjønner ikke hva enkelte Mac-Fanboys bruker en Windows PC til? "All formateringen som måtte til"? Da jeg kjørte Windows XP følte jeg kanskje for å formatere en gang per år, og det var mest fordi jeg liker følelsen av "fresh". Kjører Windows Ultimate nå og jeg ser ikke noe negativt i at Microsoft har implementert en del visuelle løsninger, som sikkert er inspirert av Mac OS, som fungerer godt.

MAC er framtiden. mac er stabilt og har MYE mer brukerstøtte og prgogramstøtte enn det microsoft har

:roll:

Mye mer brukerstøtte og programmstøtte enn det microsoft har? Såpass... Igjen, jeg kjører Vista Ultimate, og har ikke opplevd at et eneste program ikke har fungert.

Vista Compatible Software List

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
vista er ikke framtiden..vista er hælvette.. MAC er framtiden. mac er stabilt og har MYE mer brukerstøtte og prgogramstøtte enn det microsoft har..microsoft er bare sleipe og gjør det vannskelig for andre å drive selskap ved å lage egene versjoner av programmer og de sørger for at andres programmer ikke funker i dems os....Burn in hell microsoft!

8610323[/snapback]

Det vanskeligste med å kjøpe en mac, er å fortelle foreldrene dine at du er homo.

:whistle:

Følger opp med denne, sakset fra et annet hardwarefora: "Macs are overgrown fisher-price activitycentres for adults too scared to use a real computer"

Imens vi først er usaklige...

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Rahahaha (Lilac1)

De første dagene med Vista er uvant, det er lett å dømme etter de første dagene og så hoppe tilbake til gamle XP. Om man derimot prøver litt til, så fungerer Vista utmerket, selv cmd fungerer.

Lenke til kommentar

Lilac1 - Haha... :thumbup: Takk for en god start på dagen! :D

Vista Mediacenter + Xbox360 med Harmony remote og Devolo dLAN 200 er en drøm å leve med. TY Microsoft :)

OT: Kunne jeg fått noe lignende på MAC? Jeg har 1.5TB i Raid5 på Mediacenteret. Et krav må da være at jeg må ha minst like mye lagringsplass på en MAC løsning.

Endret av Steffan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Forstår ikke hvorfor noen har så mange innvendinger på prisen.

Den er da helt akseptabel. Regner med at mange klager kommer fordi dere rett og slett ikke har råd til Vista. Og ikke har noe konstruktivt å komme med.

Sammenlign Vista med World of Warcraft i 2 år. eller Adobe CS.

Lenke til kommentar
hmmm, føler meg litt overkjørt her.. hehe, mange som er litt skuffet over vista her.. 

skal si meg enig i at jeg ble litt skuffet over ytelsen til vista.. hadde håpet at det skulle gå litt raskere enn det faktisk gjør..

en ting som irriterer meg ganske mye i windows er ytelsen på fildeling i windows-nettverk. skjønner ikke hvorfor det skal være såå ustabilt og tregt.

kanskje noen kan hjelpe meg litt her

har 3 pc'r i huset, en stasjonær (med vista), og to bærbare. hender jeg kobler opp bærbar mot tv for å se på filmer og serier. det kjiipe er at jeg må overføre filmene til harddisk før jeg kan se dem, da man kan banne på at overføringen bryter eller lagger i løpet av filmen.. og det tar en evighet. (har god signalstyrke)

noen ting man kan gjøre så man slipper å overføre fila før man kan se den??

har forresten en 3com trådløs router. stasjonær bruker kabel, bærbare trådløst 54mbit

og prisen på vista er kriminell, bare så det er sagt

8608445[/snapback]

Har det samme problemet selv, nettverksytelsen skulle være bedre i vista, men realiteten er at den er vesentlig dårligere, skjønner ikke helt hvorfor det går såpass dårlig med vanlig fildeling.

Ellers tror jeg ikke hovedgrunnen til Vistas realtativ lunkne mottakelse er at det har så mange feil, men snarere at det har svært lite nytt, og ikke har ordnet endel ting fra XP som strengt tatt burde vært ordnet for lengst.

AtW

Lenke til kommentar

Er selv meget fornøyd med Vista Ultimate. Synes det går så det griner og det går like kjapt som XP.....vel.....nå er det mulig at noen har testet med noen programmer og funnet ut at det går 1,2 promille saktere, men slikt mener jeg er bare tøv. Dersom jeg ikke merker noen endring så betyr den heller ingenting.

Når det er sagt så er det selfølgelig noen buggs her og der, men ikke noe jeg ikke kan leve med til det kommer en fiks.

Jeg er også imponert over det visuelle og synes ms har fått det bra til her. Av en eller annen grunn så har jeg skjønt at mange er mektig irritert over dette og egentlig ikke er så glad i farger og sånt. Men dem kan jo skru av alt dette og gjøre bakgrunner og ikoner så kjedelige og stygge som det passer dem!?

Ellers så ønsker jeg mac, linux og resten av smørja en fin dag og synes det er bra at dem er til og gir litt variasjon i hverdagen. Hadde blitt kjedelig dersom det kun fantes windows og vi aldri fikk kommentarer som "BHUU...MS SUGER, MAC RULER!" :)

Lenke til kommentar

Mange som "hater" på MS her. Forstår de godt egentlig. Fordi når de ikke vet hvorfor Mac og MS slåss sånn seig i mellom. Mange tror at MS er den store stygge ulven som bestandig har holdt Macen nede.

Men faktsik så var det en liten hendelse hvor Mac, ikke var støre en PC men større en MS. Da MS komm ut med et grafisk brukergrensesnitt. Saksøkte Mac MS, dette gikk helt opp til selveste Supreme Court! Og det varte i hele 4 år. Sere skjønner at Mac ville ikke at noen andre skulle bruke det mer komfortable grafiske brukergrensesnittet. Fordi de så en good sjanse til å kneble en konkurent.

Men det hele sluttet med at MS måtte kjøpe $150 mil av aklsjene til Mac, som var ubrukelige. (Non-Voting stock) IE ble Netscapes browser og Office måtte bli en Mac compitabelt program de neste 5 årene.

Nå sier vel sikkert mange at "MS stjal jo OS fra Mac". Men i miten av denne saken saksøkte et annent selskap Apple, nemlig Xerox. Xerox hadde invistert i Mac, og tillot de en liten titt på deres system i PARC laben. De mente at Mac hadde stjålet deres OS. Det hadde de jo forsåvidt også. Men saken ble henlagt fordi Xerox var for treig med saksøkingen. Det hadde gått for mange år siden dette skjedde.

Syntes bare en liten historie time var nødvendig. Slutt å bitch på MS, fordi Mac er ikke noe bedre selv!

Mac os er stabilt, men bare fordi Mac ikke er en PC. Det er en MAC, og alle er like. En PC kan bygges av alle, og av ekstremt mange deler. MS må bry seg om alle. Så det kan vere dålig montering og dårlig hardware. Ikke bare Vista hver jævla gang! Har ikke hat et jævla problem med vista. Har spillt mye spill, og jeg sitter på CS2 MYE!

Det er ikke størelsen som teller, det er hvordan du brukern!

Lenke til kommentar
Mac os er stabilt, men bare fordi Mac ikke er en PC. Det er en MAC, og alle er like. En PC kan bygges av alle, og av ekstremt mange deler. MS må bry seg om alle. Så det kan vere dålig montering og dårlig hardware.

8625029[/snapback]

Ett utrolig godt poeng..

Å sitter med akkurat samme inntrykket som deg, kjører Vista problemfritt på mange maskiner.

Jeg er ingen MS fanboy, men blir bare så provosert at all denne ensidige negative omtalen av Vista.

Jeg kjører Vista uten nevneverdige problemer!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...