Mo'Kai Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Har problem med ny ram. Kjøpte 512 MB PC2100 ddr-ram cl 2.5 her om dagen. Fikk ramen i går og satt den inn. Men når jeg startet opp sto det i Windows at jeg fortsatt hadde 256 MB PC2100 ddr-ram. Begge ram typene har cl 2,5. vet ikke hva som er galt. Kan noen hjelpe meg. Har klaga til komplett, knaskje jeg kan få en ny ram-brikke av dem hvis den er skadet. Lenke til kommentar
laris Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 hei det den samme feilen fikk jeg,den ene brikken støtter ikke den andre.så måtte selge den eine og kjøpe en annen brikke.det er typisk problem.men tar du utt den eine brikken så fungerer den garantert Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 det kan være litt greit å vite hva slags hk du har... det kan hende at rammen ikke sitter godt nok... sjekk om de er satt inn riktig Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hvis ramen er av forskjellig type passer de kanskje ikke sammen. Test å ta ut den ene, som de andre sier. Hvis dette er tilfellet må du kjøpe en tilsvarende brikke som den andre. Du kan også prøve de forskjellige DIMM plassene. Win95 og muligens første versjon av win98 støtter ikke mer enn 256MB ram. Hvis du har en av disse (er ikke sikker på win 98 da), må du laste ned en fix fra microsofts sider. Lenke til kommentar
Mo'Kai Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Har prøvd å ta ut den andre minne brikken funka ikke dette heller. Har Win XP. Har også prøvd alle dimm plassene. Hovedkortet mitt er et MSI KT3 Ultra. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hvis ramen er av forskjellig type passer de kanskje ikke sammen. Test å ta ut den ene, som de andre sier. Hvis dette er tilfellet må du kjøpe en tilsvarende brikke som den andre. Du kan også prøve de forskjellige DIMM plassene. Win95 og muligens første versjon av win98 støtter ikke mer enn 256MB ram. Hvis du har en av disse (er ikke sikker på win 98 da), må du laste ned en fix fra microsofts sider. Win 98, ME og muligens NT støtter IKKE mer enn 512 mb ram. Har man mer ram en dette "ser" ikke windows mer enn 512 mb, har du f.eks XP er dette ikke et problem Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hvis ramen er av forskjellig type passer de kanskje ikke sammen. Test å ta ut den ene, som de andre sier. Hvis dette er tilfellet må du kjøpe en tilsvarende brikke som den andre. Du kan også prøve de forskjellige DIMM plassene. Win95 og muligens første versjon av win98 støtter ikke mer enn 256MB ram. Hvis du har en av disse (er ikke sikker på win 98 da), må du laste ned en fix fra microsofts sider. Win 98, ME og muligens NT støtter IKKE mer enn 512 mb ram. Har man mer ram en dette "ser" ikke windows mer enn 512 mb, har du f.eks XP er dette ikke et problem Alle nt versjonene støtter veldig mye ram? Win98/ME støtter ikke mere enn 512, Men en liten fiks ordner det. Lenke til kommentar
laris Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 vest du prøvde 512 brikken aleina,og den ikke funka,kan det være att du må oppgradere biosen din.eller så kan rambrikken være ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå