Gå til innhold

Stor forskjell på 1gb og 2gb minne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avhenger vel av hva du bruker maskinen din til (og forsåvidt hva de andre specsene din er, de aller fleste kan ikke specs på navngitte maskiner utenat) og hvilket OS du bruker. I spill, spesielt RAM-tunge ting som 64-player baner i BF2 og rollespill a la Gothic 3 vil du merke forskjellen ganske godt vil jeg tro. Hvis du bruker Vista og føler at generell ytelse er dårlig vil vel også en ekstra GB hjelpe deg (selv om jeg greier meg helt fint med 1gb på laptopen min). Men hvis du bare bruker skrivebordsapplikasjoner, spesielt i XP, skal ikke en ekstra gigabyte minne ha så mye å si.

Lenke til kommentar

Så en test på dette for litt over et halvt år siden og det hadde veldig lite å si.. Mener de også testet på de heftigste spillene. Det var også lite å hente med mer en 1Gb ram ved mange programmer oppe samtidig.. Ved videoredigering kan det kanskje lønne seg.

Kjører forøvrig på 512 Mb ram på samme maskin og går helt greit.

Endret av sitdown
Lenke til kommentar
Så en test på dette for litt over et halvt år siden og det hadde veldig lite å si.. Mener de også testet på de heftigste spillene. Det var også lite å hente med mer en 1Gb ram ved mange programmer oppe samtidig.. Ved videoredigering kan det kanskje lønne seg.

Kjører forøvrig på 512 Mb ram på samme maskin og går helt greit.

8607168[/snapback]

Ytelsesforskjellen fra 512mb til 1GB er ganske stor.

Men du trenger ikke 2GB mer eller mindre du driver med video redigering eller spiller spill som tar mye minne. (Feks BF2)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

som sagt tidligere så kommer det ann på hva du skal bruke den til.

Siden du har integrert skjermkort vil det ikke ha noe å si på spill ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg fikk i hvert fall en ny verden nå nylig når jeg oppgraderte fra 1 til 2 GB. Jeg programmerer mye i Visual Studio og når 1 VS prosess ofte tar mellom 100 og 250 MB minne og hjelpefunksjonen ofte tar rundt 100 MB bare den så ble det til slutt et mareritt å jobbe med bare 1 GB.

På hjemmemaskina mi går det derimot helt fint med 1 GB.

Anbefaler deg å sjekke i Task Manager i Windows hvor mye du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...