oppgulp Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Asia , så hadde du sannsynligvis vært buddhist Afrika, så hadde du sikkert trodd på avguder Amerika, så hadde du trodd på det røttene bakover i familien trodde på Australia, da hadde du sikkert ikke brydd deg og surfa videre Det at religion er geografisk bestemt , er ikke det noe folk ,spesielt kristne tenker over ? og jeg vet du som er kristen tenker, "nei det er ikke sant, jeg vet om mange" bla bla du tar feil , frigjør deg selv, tenk etter nå ? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Du må formulere deg bedre ^^ Om du spør etter steder der alle er kristne, Vatikanet. Men kristendommen kom relativt seint så derfor er det ingen land som alltid har vært kristne. Og Australia har religion, eller urbefolkningen har i hvert fall. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Islam, Kristendommen og Jødedommen er i praksis samme religion, men med "noko attåt". Alle tre stammer fra den urgamle jødedommen man trodde på i midtøsten for et par tusen år siden. Og Allah og Jehovah er egentlig bare forskjellige navn på samme fyr. Når det gjelder Buddhisme så kan alle gode mennesker, uansett hva de tror på, komme til Nirvana. Forøvrig er sånn circa alle i Afrika Kristne eller Muslimer, i Australia er folk kristne, og på hele det Amerikanske kontinentet er de aller fleste Kristne eller Jøder. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Når det gjelder Buddhisme så kan alle gode mennesker, uansett hva de tror på, komme til Nirvana. 8608783[/snapback] Rett meg hvis jeg tar feil, men Nirvana er ikke det noe de opplever? skal de ikke sitte å meditere og sånt, til de opplever nirvana? eller er det bare jeg som blander. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Rett meg hvis jeg tar feil, men Nirvana er ikke det noe de opplever?skal de ikke sitte å meditere og sånt, til de opplever nirvana? eller er det bare jeg som blander. 8608875[/snapback] Nirvana er vel den tilstanden/plassen/whatever du hevner i når du blir gjenfødt, hva nå enn det inneberer. Lenke til kommentar
operg Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Nirvana er vel den tilstanden/plassen/whatever du hevner i når du blir gjenfødt, hva nå enn det inneberer.8609025[/snapback] Nirvana er vel den tilstanden/plassen/whatever du havner i når du IKKE blir gjennfødt. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Nirvana er vel den tilstanden/plassen/whatever du hevner i når du blir gjenfødt, hva nå enn det inneberer.8609025[/snapback] Nirvana er vel den tilstanden/plassen/whatever du havner i når du IKKE blir gjennfødt. 8609260[/snapback] Selvfølgelig, beklager. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Rett meg hvis jeg tar feil, men Nirvana er ikke det noe de opplever?skal de ikke sitte å meditere og sånt, til de opplever nirvana? eller er det bare jeg som blander. 8608875[/snapback] Nirvana er frelse fra Dukha (lidelsen som gjennomsyrer alt – kjærligheten tar slutt (ved død eller samlivsbrudd), livet tar slutt osv. Nirvana oppnås, men oppleves ikke. Når du blir opplyst opplever du viten om alt (omnisciens), men du når ikke Nirvana før du/kroppen din dør. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Emnetittel er ikkje korrigert, heile tråden er samtidig ganske diffus utan nokre faste haldepunkter å diskutere. Derfor blir tråden stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg