Gå til innhold

Skjermkort til videoredigering

Anbefalte innlegg

Er ute etter et godt skjermkort til videoredigering. Om det er godt til spill er mindre viktig. '

PS: må være AGP 8x eller PCI (ikke ekspress) har dette hovedkortet.

Pris: litt over 1000 lappen.

Viktig:

redigering.

film

godt med tilkoblings muligheter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det høres ut som du trenger ett matrox-kort, men etter en en liten titt på prisguiden til hardware, virker det som du må finne noe brukt... pharfelia er tingen hvis du trenger 3 skjermer, hvis ikke holder det med millenium.

vet ikke helt hva du skal redigere i, men avid har ihvertfall full støtte for matroxkorta.

Endret av -OmS-
Lenke til kommentar
det høres ut som du trenger ett matrox-kort, men etter en en liten titt på prisguiden til hardware, virker det som du må finne noe brukt... pharfelia er tingen hvis du trenger 3 skjermer, hvis ikke holder det med millenium.

vet ikke helt hva du skal redigere i, men avid har ihvertfall full støtte for matroxkorta.

8610546[/snapback]

Redigeringen skjer i Adobe Premier. Men har da ikke brukt flere skjermer før, har bare et billig drit kort nå. Ikke noe for redigering. Men er mest på amatørnivå da, er ikke noen proff. For PCen vil bli brukt til andre ting enn redigering.

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har helt siden Matrox Parhelia kom, brukt dette. Og jeg bruker maskinen til videoredigering. Og det kortet har/ER genialt. :)

Men, nå er det kanskje på tide å bygge seg ny PC, og da sliter jeg litt. Har ikke funnet ut om Parhelia kommer som PCI-Express. For skal jeg bygge ny PC, så er det jo bare PCI-express som finnes på hovedkortet har jeg fått inntrykk av. Er det noen ALTERNATIVER til Matrox sine kort? Dem er jo kongen når det gjelder kort til dette bruket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...