Gå til innhold

Fortolling over TVINN

Anbefalte innlegg

Er det mulig å slippe unna Postens gebyrer dersom man fortoller selv over nettet?

Hvilken fremgangsmetode bruker man? Jeg er registrert på tvinn, men har ikke turt å benytte meg av dette ennå. La oss si at jeg får tilsendt en pakke fra USA i dag. Jeg har referansenummeret og vet at Posten kommer til å bruke dette når de tar kontakt med meg. Da bør jeg jo også kunne betale mva før pakken engang kommer til Norge?

Dersom det er slik jeg har forstått, så er det slik at dersom du tar deg av papirarbeidet selv, så tar Posten betalt for å oppbevare pakken samt. å sende den videre til deg? Så ved kjøp av varer under 1000 kroner, så er det jo like dyrt uansett? Og dersom det er over 1000 kroner, så får man jo ikke brukt tvinn?

Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å slippe unna Postens gebyrer dersom man fortoller selv over nettet?

Hvilken fremgangsmetode bruker man? Jeg er registrert på tvinn, men har ikke turt å benytte meg av dette ennå. La oss si at jeg får tilsendt en pakke fra USA i dag. Jeg har referansenummeret og vet at Posten kommer til å bruke dette når de tar kontakt med meg. Da bør jeg jo også kunne betale mva før pakken engang kommer til Norge?

Dersom det er slik jeg har forstått, så er det slik at dersom du tar deg av papirarbeidet selv, så tar Posten betalt for å oppbevare pakken samt. å sende den videre til deg? Så ved kjøp av varer under 1000 kroner, så er det jo like dyrt uansett? Og dersom det er over 1000 kroner, så får man jo ikke brukt tvinn?

Eller har jeg misforstått?

8606105[/snapback]

Hei

Jeg er litt forvirret.

Handlet to par fotballsko fra England, som ble sendt som to kolli. Den ene sendingen lot jeg Posten fortolle, mens jeg fortollet den andre selv via TVINN.

Den jeg lot Posten fortolle fikk jeg ut ved å betale 156,- ved henting, og den jeg fortollet selv endte jeg opp med å betale 226,- + 90,- for. Lattis. Det kan virke som at det i noen tilfeller er lurt å la Posten fortolle, mens det i andre tilfeller er greit å gjøre det selv. Så gjelder det jo da å finne ut når det er lurt å gjøre hva...

Jeg tror jeg skal ringe Tollvesenet og høre hvordan dette egentlig fungerer, for det virker jo mildt sagt som om jeg har betalt litt for mye ved å fortolle selv..

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...