Gå til innhold

Quad Q660 vs. Core E6600?


Anbefalte innlegg

du vil ikke merke store forskjellen på de prosessorene nå til dags, men Q6600 er mer fremtids rettet, så den er selvfølgelig best, men har du planer om å kjøpe en cpu nå, også oppgradere senere ville jeg gått for E6600, den er jo mye billigere, og q6600 vil falle mye i pris iløpet av året.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du budsjettet for det ville jeg anbefalt Quaden, faktisk. I alle fall hvis resten av komponentene er high-end.

8614519[/snapback]

tja, men han skal jo spille NÅ. Og mange av de spillene støtter ikke quad, derfor er det nok lurere med duoen og heller overklokke den til rundt 3.0GHz som går relativt lett, så heller dra den til 3.4/3.8GHz om du er dyktig i overklokking :)

Lenke til kommentar
Har du budsjettet for det ville jeg anbefalt Quaden, faktisk. I alle fall hvis resten av komponentene er high-end.

8614519[/snapback]

tja, men han skal jo spille NÅ. Og mange av de spillene støtter ikke quad, derfor er det nok lurere med duoen og heller overklokke den til rundt 3.0GHz som går relativt lett, så heller dra den til 3.4/3.8GHz om du er dyktig i overklokking :)

8616277[/snapback]

Beklager hvis jeg misforsto hva han trengte, men han hadde vel også et viss behov for en fremtidsrettet maskin. Ikke at E6600 ikke holder en god stund fremover, men han nevner at han har lyst til å spille også kommende spill. "Akkurat nå" er tvetydig (ja, jeg ville ikke anbefalt noen som helst en quad core for nåværende spill), og den posten så jeg forsåvidt ikke. Men jeg skal vel tro at OP har nok informasjon nå til å ta valget sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...