petterg Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Har et behov for å kunne styre windows servere (remote desktop over pptp/ipsec) og linux servere (ssh) fra mobilen, for å slippe å drasse med laptop hele tiden. Jeg vil anta at skjermoppløsning og godt qwerty-tastatur er tingen for dette. Etter det jeg har funnet av spec er Nokia e70 den best kvalifiserte telefonen for dette. Men før jeg løper i nærmeste nettbutikk, har noen erfaring med remote desktop over vpn med denne telefonen? Hvilke programmer funker best til dette? (Regner med at ssh funker greit på alle telefoner med qwerty-tastatur) Evt. er andre telefoner bedre egnet? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Alle mobiler med javastøtte klarer strengt tatt fint å kjøre SSH. Jeg har SSH på mobilen som en backup og det fungerer fint, ulempen er bare at det er et lite display siden det er snakk om en vanlig mobiltelefon. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg vil påstå at en en Windows Mobile telefon er best kvalifisert siden de har stor skjerm, og innebygget remote dekstop klient som fungerer glimrende i kombinasjon med touchscreen. F.eks. HTC Mteor Lenke til kommentar
petterg Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Vil tro at en forutsetning for å være effektiv med ssh er qwerty-tastatur For remote desktop tror jeg at god skjermoppløsning er tingen. E70 har så vidt jeg vet bedre oppløsning enn alle HTC'ne. (Holder X7500 utenfor pga ønsket om å slippe ryggsekk.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå