Svennien Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 hei, skal bygge ny gaming-pc etter sommeren med ett budjsett på max. 20 000 kr. Fra før av har jeg 2 GB av dei brikkene som er i oppsettet. har også enn 250 GB harddisk fra før. dette erOppsettet jeg har som utgangspunkt, og lurer på om en del tin. 1. vil skjermkortet senke noe i pris i løpet av sommeren?? 2. Vil CPU'en synke i pris, eller stige, ettersom AMD kommer ut med ny? 3. Er strømmforsyninga bra nok? 4. er hovedkortet som de sier? "det komplette gaming-kortet" 5. noe med oppsettet jeg skulle bytta ut mot noe annet? takk __ Svenni Lenke til kommentar
Svennien Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 kom ijen få litt svar a... Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 1. Tvilsomt, da AMD ikke kan matche ytelsen i nær fremtid. 2. Har nettopp sunket i pris, så den blir nok liggende på det nivået en stund til. 3. I lange baner, men har du tenkt å oppgradere til 8800 GTX SLI en dag blir det kanskje litt tynt. 4. Du får veldig bra hovedkort til gaming for mye mindre penger, men Asus Striker Extreme er et veldig bra hovedkort. 5. Hadde byttet ut 8800 Ultra for et 8800 GTX, og overklokket det. Ville også sett på et billigere alternativ til Asus Striker Extreme. Ellers er det fint å se at folk som faktisk vil ha en Quad-Core (ville anbefalt en Q6600 til alle som skal kjøpe ny PC innenfor et slikt budsjett). Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Syns det er bortkasta å bruke så mye penger på det skjermkortet hvertfall og 4-kjerners prosessor, har du virkelig bruk for det? Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Tålmodighet er en dyd... Jeg ville ha kjøpt en større harddisk. 400GB er vel det som gir mest for pengene ifølge http://www.hardware.no/artikkel/4811 Kan være at noen flere vil svare deg om du lager en tilsvarende post når det er noen uker til det faktiske innkjøpet skal finne sted. Min mening ihvertfall. Wollis. Endret 13. mai 2007 av Wollis Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Om du skal ha Seagate så kjøp heller 7200.10. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Corsair PSU, veldig bra. 8606783[/snapback] Mist PSU, også veldig bra. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Corsair PSU, veldig bra. 8606783[/snapback] Mist PSU, også veldig bra. 8611427[/snapback] Joda, men Corsair er litt bedre og billigere. Merk at den Mist psuen du har valgt leveres uten kabler. Endret 14. mai 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Joda, men Corsair er litt bedre og billigere. 8612185[/snapback] Hva er bakgrunnsinformasjonen for dette utsagnet? Så vidt jeg vet er Corsair helt ny når det gjelder PSU'er. Hvorfor ikke kjøpe fra en produsent som vet hva de driver med? Om Corsair faktisk er bedre enn Mist kan nok diskuteres ytterligere. Jeg må si meg enig i trådstarters avgjørelse om å putte en Mist 600W PSU i oppsettet sitt. Hvorfor? - Jo, jeg har den selv, og ser ingen grunn til at en eventuel anskaffelse av det overnevnte produktet ikke skal være av lønnsom karakter. Endret 14. mai 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Om du leser endel tester av den, kan det hende du forandrer mening. Jeg er av den oppfatning at den er bedre enn Mist. Corsair vet nok hva de holder på med. Lenke til kommentar
Svennien Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 så vilken PSU burde jeg velge? har hørt mye dritt om Hiper. Hvor mye Watt er minstekravet til dette oppsettet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Til ditt oppsett vil 600w og oppover være å foretrekke. På den gamle maskinen min hadde jeg en Hiper 580w PSU. Den funket som en drøm og jeg tar kraftig avstand fra de som sier at "den er dårlig". Men selfølgelig, ikke alle kan være like heldige med et og samme produkt. Når det kommer til hvilken PSU du skal velge er det ditt valg alene. Alt jeg kan si er at jeg sitter nå på en PC med Mist 600w PSU, og et meget fornøyd. Kunne ikke bedt om noe mer. Nå er det bare å vente til "^fmj" kommer med et par argumenter som får deg til å skifte mening. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Ser ut som et flott oppsett, men jeg lurer på om den noctua vifta kan komme borti chipsetkjøleren. jeg har selv nhu12 og den er SVÆR. jeg tror ikke det blir plass til å montere den slik at den blåser mot viften i bakkant, men det er mulig det går hvis du setter den til å blåse mot psu. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Ingen GAMING mus? INGEN!? Får ikke sove i natt..kommer til å tenke på at du skal spille med en mus, som ikke er GAMING :!: Endret 14. mai 2007 av Wart1n Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Til ditt oppsett vil 600w og oppover være å foretrekke. På den gamle maskinen min hadde jeg en Hiper 580w PSU. Den funket som en drøm og jeg tar kraftig avstand fra de som sier at "den er dårlig". Men selfølgelig, ikke alle kan være like heldige med et og samme produkt. Når det kommer til hvilken PSU du skal velge er det ditt valg alene. Alt jeg kan si er at jeg sitter nå på en PC med Mist 600w PSU, og et meget fornøyd. Kunne ikke bedt om noe mer. Nå er det bare å vente til "^fmj" kommer med et par argumenter som får deg til å skifte mening. 8614234[/snapback] Jeg merker en anelse sarkasme. Jeg har heller ikke sagt at Mist ikke er veldig bra, for det er den. Det beste rådet jeg kan gi er at vedkommende leser seg gjennom tester på nettet. Endret 14. mai 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Svennien Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 har enn MX518, er ikke det bra nok? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jada, den er av god standar og er en glimrende gaming-mus. Holder nok en stund fremover. G5 er jo også et alternativ, men ser ikke noe vits i å oppgradere en allerede anskaffet MX518. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 G5 er bare glatt og ekkel...MX-518 er den beste, intelli 3.0 på andre plass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå