Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med porter i bridge mode

Anbefalte innlegg

Jeg har bluecom og må da kjøre modemet (speedtouch) i bridge mode og mottar så en internett ip fra dem.

når jeg skriver ipconfig får jeg opp denne:

Connection-specific DNS Suffix . : bluecom.no

IP Address. . . . . . . . . . . . : 193.69.240.x

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . : 193.69.240.1

Alt er fint så langt med porter, for nå er ca alt åpent. Jeg trenger å ha 6112 porten åpen for å kunne hoste games på battle.net. Men problemet oppstår når jeg vil ha en lokal ip så jeg kan ha et lokalt nettverk. Jeg kjøpte så en tråløs router (philips SNK5600/00)

Denne setter jeg så opp med dhcp server og bruker internett options Dynamisk ip. Om jeg setter den i noe annet fungerer ikke internett. Kan såklart sette denne også opp i bridge, men da får jeg ikke en lokal ip adresse tildelt.

Jeg får nå 192.168.1.100 som ip og routeren har 192.168.1.2.

Denne philips greian har NAT funksjoner som jeg har prøvd å slått av, da fungerer internett fantastisk dårlig. Jeg har prøvd å åpne porter i både modemet og routeren til min egen ip addresse. Jeg har før brukt å ha forwarda 6112 porten i modemet når jeg hadde telenor og modemet ikke sto i bridge.

Jeg har også prøvd nat mapping og lagt til "special application" og der ligger battle.net fra før av. Fungerer enda like dårlig.

og en ting til, hvordan kan jeg gjøre slik at andre kan pinge addressa mi?

takker for svar

Endret av lin22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at andre skal kunne pinge routeren må du trolig aktivere dette i routeren.

(Respond to ping from internet) eller lignende menyvalg.

Tviler på at routerens IP er 192.168.1.2, normalt slutter dette tallet på 1.

Det går fint å sette opp statisk IP. Du kan legge inn følgende verdier (antar her at 192.168.1.1 = Router IP):

192.168.1.3 (PC IP)

255.255.255.0 (maske)

192.168.1.1 (router IP)

192.168.1.1 (DNS1)

195.159.0.100 (DNS2)

Forwarding av porter finner du på portforward.com.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har klart å fjerne NAT og har internett, så nå kan alle pinge meg. Men jeg har enda problemer med at jeg har inet ip lokalt. Modemet er som sagt satt opp i bridge, jeg har slått av DHCP serveren i modemet, og kjører routeren som DHCP server. MEN, hva skal "internet options" være på? jeg har dynamisk, statisk, pppoe, og bridge som valg. Kjører jeg bridge får jeg enda bare inet ip lokalt, kjører jeg di andre har jeg ikke internett :) skjønner ikke hvorfor jeg MÅ ha et option på internet i det hele tatt. hvorfor kan ikke bare routeren drite i hvordan inet tilkobling jeg har ? :p

Endret av lin22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...