Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 pc'er på samme nettverk, et lite problem

Anbefalte innlegg

jeg og brodern sitter på samme nettverk hjemme. begge på trådløs. men vi får ikke spilt cs:source samtidig. før var han på trådløs og jeg på kabel,da gikk det. men nå er vi begge på trådløs..

hva er feil her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har to kontoer ja..

når den ene av oss er kobla på, så kommer den andre ikke inn. får bare failed after 4 retry eller noe slik

han har dynamisk ip, og jeg har statisk hvis det skulle ha noe å si

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
har to kontoer ja..

når den ene av oss er kobla på, så kommer den andre ikke inn. får bare failed after 4 retry eller noe slik

han har dynamisk ip, og jeg har statisk hvis det skulle ha noe  å si

8605900[/snapback]

Er ikke helt sikker, men om han får utdelt en ip som er lik din så tror jeg muligens det blir krasj. Du kan jo prøve å sette dynamisk ip ?

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker, men om han får utdelt en ip som er lik din så tror jeg muligens det blir krasj. Du kan jo prøve å sette dynamisk ip ?

han får ikke utdelt samme ip adresse som meg. jeg har 137 og han 103 som 3 siste siffer

kan ikke skjønne dette :hrm:

kan det være et oppsett i routeren som gjør det? noen instillinger? har linksys wrt300n

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Prøv å sett begge til dynamisk, det er ikke sikkert gateway, dns, dhcp ol. stemmer og da vil dette mest sannsynlig ordne seg med dynamisk.

prøvde det nå, men det gikk ikke..

jeg kom på nå att vi satt begge på trådløs for noen uker tilbake på samme router. men nå går det plutselig ikke lenger..

det jeg kan komme på, er att jeg har disable UpNp, og satt på passord på router.. kan det være att UpNp er disabla?

:ermm:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Ah.. online.. samme konto? Kansje det er pga. det er dobbel IP på samme server, mange som ikke tillater det..

er jeg online, så kommer ikke brodern inn, selv om det ikke er den serveren jeg er på.. og omvendt..

skrudde nå på UpNp uten hell..

har hver våres konto

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...