Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan hjelpe fetteren min

Anbefalte innlegg

Haandtverkern, du er en person som det finnes få av her i verden ! Meget bra at du bryr deg om han! Vær med han, spørr om han vil bli med på kino, bade, se på film, spille fotball o.l.

Det hadde vært hyggeligt for denne personen :) Ta en alvorlig prat med han, og si at han må skjerpe seg.. Si at han ikke skal drikke så mye.. Si han skal slutte med hasj(om han fortsatt driver med det?)!

Jeg syntest også du skal ta en prat med foreldra dine, og si de skal snakke me foreldra til den stakkars gutten..

Lykke til ! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haandtverkern, du er en person som det finnes få av her i verden ! Meget bra at du bryr deg om han!

8763137[/snapback]

TOTALT enig, jeg forguder folk som deg :)

Er enig med mange andre om at dere må gjøre ting dere liker, husk når dere var barn, og hadde det kjekt, hjelper alltid for meg ;)

Også prøv å ta en real prat med foreldrene hans, og få dem til å forstå seriøsiteten i situasjonen, det er veldig viktig...

Lenke til kommentar

Akkurat dette med å få hjelp fra flere i familien blir litt rart, de fleste har sine egne problemer, store eller små men ikke noe som jeg føler at jeg trenger å bry meg med.

Men når det kommer til fetteren min så føler jeg at det må gjøres no, men regner ikke med no hjelp fra de andre.

Min far ligger på sykehus om dagen så vil ikke blande inn mor og far her, da det er ganske hektiske tider når far ligger på sykehus samtidig som vi har en rundt 800 griser som skal fores daglig så jeg prøver å hjelpe dem litt samtidig.

Men skal til onkelen min idag og ta en prat om fetteren min, om jeg kan ta han med på tur til sommeren da vi kan dra litt opp i norge og få han unna miljøet her en liten uke å få pratet litt med han.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er det veldig lenge siden jeg har skrevet noe om denne situasjonen men nå skal dere høre.

Jeg tok han med på en tur over en uke, vi dro oppover til femunden og gikk en god bit innover i skauen.

Han hadde ikke den beste kondisen men virket som han syntes at det var greit om jeg får si det sånn, sa til han at det kunne bli hardt og det tror jeg han var klar over også.

Vi hadde en kjempetur, hvor vi satt å fiska, lagde bål og tok noen dagsturer til andre steder.

Fikk pratet endel med han også, både positive ting og negative ting.

Han åpnet seg ganske mye og fortalte egentlig mer enn jeg hadde trodd, så her tror jeg

at det var rette anledningen til å prate med han.

Jeg merket at han sleit endel men dette sa han også til meg.

Men tror han hadde godt av en sånn tur, for min egen del så tar jeg denne turen alene hvert år så det var litt spesielt for meg også.

I ettertid så har jeg ikke pratet med han så veldig mye men har hørt fra flere i familien at han har hatt det veldig bra på tur, så har litt lyst til å ta han med på flere turer hvis det er det jeg kan bidra med så kommer jeg til det.

Han skulle egentlig på en sånn amsterdam tur i år, rett etter turen vår, men han hadde visst avlyst denne turen.

Om det kommer av turen vår veit jeg ikke men ser hvertfall positivt på det at han ikke drar ditt.

Skal få tatt en prat med faren hans når han kommer tilbake fra ferie, for det er fortsatt en lang vei igjen for gutten.

Lenke til kommentar

Jeg er en sånn "mann"(24) som fettern din! Veldig bra å gjøre slik du gjør :D kudos.

Hvis du vet at narko er problemet?? er det beste ikke å finne på noe annet å gjøre, men å finne på noe som gjør at at han slutter hvis du skjønner!

Hvis det han sier når han åpner seg høres glupt ut er han glup nok til å slutte også...

Jeg slutta ifjor på dagen og holdt meg siden med "rette innstillingen".

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tar en liten bump her jeg, da jeg først bare må få satt ned noen ord og spørre litt mer hva andre syns.

(skal selv til legen for å få pratet med noen som kan litt mer)

ikke les mer hvis du er en svak sjel.

Trodde alt gikk bra med han helt til onsdag denne uken, han var på besøk på kvelden og bare pratet om hvordan det gikk.

Han skulle visst få litt hjelp av sosialen med bolig og jobb og sånt så det virka som at det gikk riktig vei.

Men så ringer han meg midt på natten, jeg trodde han hadde endt opp fylla eller noe, så jeg sa bare ring imorgen da jeg skal på jobb om ikke mange timene .

Men saken var ikke helt slikt, da ringte han for å si, "takk for alt" men fikk ut av han hvor han var hen så fikk kommet meg til han. eneste grunnen til at grunnen til at han lever idag var at kniven ikke var skarp nok.

Så gutten lever men det som irriterer meg er at folk ikke tar ansvar her i verden, foreldra hans er i utlandet og da sitter jeg der da med han på sjukehus og klarer ikke få tak i foreldra.

Det verste var at morfaren min gikk bort kl 10 på formiddagen, rett etter jeg kom hjem. så det var en dårlig dag.

Vil ikke utdype mer akkurat om hendelsen da om hvor og hvordan men det forstår dere sikkert.

Uff nei, er bare så irritert og forvirra nå.

Så hvis noen har noen gode råd til hvordan jeg skal gå frem nå så kom med dem.

Fikk ikke legetime før neste uke så ville bare høre andres meninger akkurat her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...