Gå til innhold

Musikk: Museo Dello Stoccafisso - Sjangerløs musikk!

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle slenge ut et par av låtene til mitt prosjekt: Museo Dello Stoccafisso (Italiensk for tørrfisk museum)

Vi er trommer, bass, piano(keyboards), gitar(spiller også klarinett) og en Saksofon som ikke er tatt opp ennå.

Prosjektet går ut på å lage en masse låter som varer i under 1:30, og alle slutter på -ia eller -filia.

Noen av titlene er bare arbeidstitler, og andre titler gjenspeiler musikken veldig bra. Jeg spiller forøvrig trommer i bandet.

Vi har tatt opp 8 låter hittill, her er de 7 som er verdt å vise fram

Hawaiifilia

Museo_Dello_Stoccafisso___Hawaiifilia.mp3

Hijabifilia

Museo_Dello_Stoccafisso___Hijabifilia.mp3

Nosferatufilia

Museo_Dello_Stoccafisso___Nosferatufilia.mp3

Pedofilia

Museo_Dello_Stoccafisso___Pedofilia.mp3

Agrikulturifilia

Museo_Dello_Stoccafisso___Agrikulturifilia.mp3

Dendrofilia

Museo_Dello_Stoccafisso___Dendrofilia.mp3

Anoreksia (Hysteria)

Museo_Dello_Stoccafisso___Anoreksia.mp3

Note: Brekningslydene skal bort, dusten som la de til vet ikke forskjellen på anoreksi og bulimi. Sangen skal forøvrig kanskje døpes om til hysteria.

På scenen kjører vi full dress untatt bukse, og luer i jamaica stil, sceneshowet har et "lett" humoristisk preg.

Hvis det er ønskelig kan jeg legge ut flere låter senere.

Edit, slang ut et par låter til

Edit, slang ut de to siste

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hehe, jeg er Hvit :p Bosatt i trøndelag, men nordlending i blodet.

Litt av greia med bandet er at hele opplegget er nokså banalt, så vi kan gjøre hva vi vil, spille hva vil, og eksperimentere med hva som helst.

Når man holder på slik blir det bare sånn at man treffer på noen titler, slik at Musikken speiler tittelen bra. (Hijabifilia, Hawaiifilia) Og på andre blir tittelen bare en arbeitstittel, med mindre man legger godviljen til, og prøver å trekke tråder fra musikken til tittelen. (Pedofilia, Dendrofilia)

Nosferatu betyr Vampyr, og skrikingen i låta skal forestille at vampyren jager ei dame rundt i et slott i de transilvanske alper, vi håper på å få tak i ei dame som gråter og snakker rumensk eller noe på vals delen. :D Ropingen i starten forbinder kanskje ikke dere med vampyrer og den slags, men vi lo oss ihjel da vi hørte hvordan det ble. :!:

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vi spilte nettopp en komsert et sted her i trøndelag hvor vi vant en pris på 2500,- for årets nykommer :D

Inspillingen står for tiden noenlunde stille, men jeg og Pianisten går snart i gang med å skrive nytt stoff. Kommer til å lage et par nye "random" låter, som de over, og går deretter i gang med musikk inspirert av Barokk/middelalder/renessanse, det blir konge!

Pianisten har også skrevet mye av Suiten om "Dvergen Helmer", det kommer til å bli gjort ferdig.

Forøvrig har bassisten forlatt oss, den gamle pianisten som jeg holder på å skrive med har gått over til bass og vi tar snart inn en ny pianist. Vi vurderer å spille inn alle disse låtene på nytt i et bedre studio, med saksofon, da samtidig som det nye som snart blir skrevet.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...