IMG_123 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Okey, så lenge jeg kan huske, så har jeg delt badet mitt (som ligger i nederste etasje) med noen mystiske små krypdyr. Jeg har aldri vært spessielt plaget av disse, men man blir jo litt nyskjerrig etter hvert. Er det noen som vet hva slags dyr dette er? Og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt de? Her er litt info om krypene jeg har samlet opp gjennom tidene: - Lengde: 3mm-1,5cm - Kjappe - "Støvete". Når jeg moser de, blir de bare til støv på en måte Sånn som med møll. - Kan klatre på loddrette vegger. Helst trevegger. Den på bildet klatret på døren til badet. Er det noen som har vært borti disse små krabatene før? Vet dere hvordan de fjernes? Lenke til kommentar
killmeister Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Dette dyret heter sølvkre. Det liker seg i fuktige omgivelser. Tror ikke det er noen fare sånn i utgangspunktet, men det tyder på at luftfuktigheten i rommet er noe høy. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Den der har nokk sikkert fult av egg (?) ett eller annet sted. Bak dass eller under badekaret / dusjkabinettet elns Endret 13. mai 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Har hatt endel med Mycoteam å gjøre i jobbsammenheng og disse kan du ta kontakt med å høre. Mycoteam Er greit å få sjekket sånne ting før det går får lang tid, kanskje ta kontakt med forsikringsselskapet? Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Æsj, hater disse ekle krypene Fant ganske omfattende info om dem her: http://www.skadedyr.no/skadedyr-pa-badet/s...saccharina.html Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Takk for hjelpen! Så det er sølvkre jeg har ære av å dele badet med.. Den høye luftfuktigheten vet jeg derimot ikke om det er så mye jeg kan gjøre noe med, så det får bare være.. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hvis jeg ikke husker feil, så skrev du att badet lå i nederste etage, eller kjeller? Altså nert bakken, mulig du får uvedkommende gjester på badet ditt pga det.. Kjøp noen golukt spray flasker i en butikk, så gasser du ned hele badet med den intense godlukta som bare blir til ett helvette.. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Og hvis du har badet ditt i kjelleren eller noe slikt, kan det lønne seg å ha gode lister rundt vinduer og dører.. Småkryp kan komme seg inn hvor de enn vill.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Herregud! Har du sett den første Matrix-filmen? Se den, og du skjønner hva du står ovenfor. For all del, ikke la dem komme nær deg! Det er en "tracker". Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Herregud! Har du sett den første Matrix-filmen? Se den, og du skjønner hva du står ovenfor. For all del, ikke la dem komme nær deg! Det er en "tracker". 8781424[/snapback] Hehe Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hehe, småkryp er ikke farlige, men ikke spessielt koslige heller.. Du tørker deg med ett håndkle, så oppdager du en bille i håret.. Ikke verdens beste måte å stå opp på.. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Smådyr kommer seg fram overalt, samma hvor mye du prøver å forhindre det. Sølvkre spiser faktisk tapeten din, og tapetlim anses som en delikatesse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå