Gå til innhold

Importør av Sigmaobjektiver (for Pentax)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg lurer på om noen vet hvem som importerer Sigmaobjektiver for Pentax.

 

Jeg sliter med å finne butikker som selger, spesielt har på lager, Sigmaobjektiver med Pentax-fatning.

 

Det er spesielt Sigma sin 10-20mm jeg er på jakt etter.

 

Noen som vet noe ?

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

så vidt jeg vet er det de som importerer Tamron (www.tamron.no -> www.fotovideo.no).

 

8605994[/snapback]

 

Der tar du feil

TAMRON importeres av Scandiafilm - shttp://www.scandiafilm.no/

De er også importør av HAMA-produkter

8606091[/snapback]

Det der er helt korrekt, så hvorfor Fotovideo har kuppa domenet tamron.no og linket til sin side vet jeg ikke... Litt spesielt, og merkelig at tamron godtar det.

 

Her er en link til hvem som importerer hva i Norge

Endret av Cirrus
Lenke til kommentar

Tusen takk..

 

Fra den listen ser det ut til å være Elte Foto da som er importør av Sigma.

Får ta en tur innom de da.

 

Litt rart dette med tamron.no... Det var derfor jeg trodde det var fotovideo som var deres importør. Men det kan være det ligger en avtale til grunn. Hvem vet.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Vær obs på at det også er andre enn elite butikkene som fører Sigma. Tidligere var sigma utelukkende Elites merke, nå fås det hos andre også. Fotosentralen fører også et utvalg av Sigma. Hvorfor ikke spørre hos den fotobutikken du pleier å bruke, de kan ihvertfall forhøre seg om de ikke allerede har oversikt.

Ang importør oversikten er jeg usikker på hvor ofte den oppdateres.

Lenke til kommentar
Tusen takk..

 

Fra den listen ser det ut til å være Elte Foto da som er importør av Sigma.

Får ta en tur innom de da.

Elitefoto og Foto&Video er parallellimportører av Sigma, så det kan være en idé å høre med Elitefoto også, ja...

 

Ellers synes jeg det hørtes veldig rart ut at det er skrapet for Sigma for Pentax.

 

Er det et spesielt Sigma-objektiv du er på jakt etter? Enkelte av de originale Pentax-objektivene er faktisk ikke så dyre, så det kan være en idé å kikke på dem også...

Lenke til kommentar

Hei,

 

ja det høres rart ut at det er skrapt for objektiver med Pentax-fatning, men det er faktisk sant.

 

Jeg såg etter Sigma's 10-20mm.... (Ca 4000 kr)

Pentax-alternativet er 12-24 F/4.0 til nesten dobbel pris (ca 7500 kr).

 

Pentax Norge er jo også tom for en del objektiver, som bl.a FA 50mm F/1.4.

 

Var innom FotoVideo i Bergen i dag, det eneste de hadde å vise frem var Pentax SMC DA 40mm F/2.8 Limited. Den var veldig søt, utrolig liten, mye mindre enn hva jeg trodde fra bildene av den, men ikke det jeg ser etter i første omgang.

 

Håper Tamron kommer med sin 11-18mm med Pentax-fatning.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Fotovideo er skrapet for det meste om dagen, av uvisse grunner.

 

Når det gjelder Tamron og Pentax, så er det objektivene med Pentax-fatning som blir laget sist, så Tamron prioriterer andre merker foran dette. Det er ihvertfall slik i følge norsk importør av Tamron (Scandiafilm, som andre nevner her). Derfor kan det faktisk være lettere å få tak i Sigma med Pentax fatning, eller rett og slett gå for originale objektiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...