Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BILLIGSTE DOMENE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.NO-domener kan du bare få hos NORID. Det koster 500,- eller noe for registrering og så 200,- pr år. Da må du imidlertid ha egen DNS. Du må også ha foretaksnummer i Brønnøysundregistrene.

 

.COM- og .NET-domener er billigere. Det er InterNic som utsteder disse. Veit ikke hva det koster, men det er ikke så mye.

 

Ellers kan du jo få det helt gratis, dersom du velger reklamefinansiert (vinduer popper opp eller en frame dukker opp ved sida av hjemmesida di), f.eks. på NameZero. Problemet er at du mister domenet så fort noen er interessert i å kjøpe det.

 

[ Denne Melding var redigert av: Razul på 2001-12-27 00:22 ]

Lenke til kommentar

Her er de plassene du regger internasjonale (com net ,org) domener billigst.

 

http://www.gkg.net/register/ 9,99,$ pr år

http://www.registerfly.com/ 9,99,$ pr år

http://www.godaddy.com/ 8,95 $ pr år

http://www.dotster.com/home/ 14,95 $ pr år

 

PS: Har personlig best erfaring med gkg.net da de

ser ut til og yte mest service for penga og jeg har prøvd alle domenefirmaene da jeg eier ca 50 domain :smile:

Lenke til kommentar

TAKK for svarene :smile: hvertfall deg Cooler.

da ser det ut som jeg går for gkg.net

 

er det noen av de plassene der jeg ikke trenger og betale med kort? sånn at jeg kan få en faktura eller regning?

 

[ Denne Melding var redigert av: CoZtA på 2001-12-27 13:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-27 00:21, Razul skrev:

.NO-domener kan du bare få hos
. Det koster 500,- eller noe for registrering og så 200,- pr år. Da må du imidlertid ha egen DNS. Du må også ha foretaksnummer i Brønnøysundregistrene.




 

Hva vil det si at du må ha en egen DNS for .NO domener? er det ikke bare og linke domenet til stedet som hoster siden?

Lenke til kommentar

Du kan nok ikke lage domener (.com/net/org osv) selv!

Du har ikke godkjennelse fra et eller annet selskap som driver med dette.. er ikke helt inni dette med domeneregging, men vet at du ikke kan lage et domene selv.. Du må nok bestille et via et firma!

 

Noen plasser kan du få et billig et!

 

- |KoNGen| -

Lenke til kommentar

Quote

 

Hva vil det si at du må ha en egen DNS for .NO domener? er det ikke bare og linke domenet til stedet som hoster siden?

__________________________________________________

 

Det att du har egen DNS betyr att du har egen server/IP addresse hvor du har sidene dine

(dette kan være en maskin du selv har satt opp som server og fått deg fast IP adresse) eller det kan også være att du har kjøpt deg en webbplass/host der hvor du kan ha sidene dine.

Når man da så kjøper domene så setter man inn IPadressen/DNS (LINKER) slik att den peker til din plass der hvor du har din egen server (IPaddresse) eller der hvor du har kjøpt webbhotell.

 

Dette ovenfor er hosting av domene og må ikke forveksles med redirect av domene da dette er bare og linke/redirecte domenet til en hjemmeside du har med og skrive inn selve internettadressen (sånn som den i adresselinja i din browser)

Du vil med en redirect ikke kunne ha så mange muligheter til og "redigere" ting selv, blant annet for du ikke den orginale addressen til domenet til og vises på alle dine sider i browser/adresselinje (kun førstesiden vist du har på noe man kaller "frames") .

 

Har redirect ikke frames vil du heller ikke ha muligheten til og se navnet på ditt domene i addresselinja i browser og da faller jo litt av vitsen med og ha eget domene bort :sad:

 

Dette er "basis" foskjellene på det og ha DNS og det og ha redirect :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-28 11:23, frewrik skrev:

koster .no domene bare 350 første året, og så 200 per år.



 

For deres 40 MB pakke koster det 799,- + mva + domeneregistrering på 349,- + mva

 

799 + 349 = 1 147 + mva 24% = 1 422 inkl mva.

 

WebDeal.no koster 398 for registrering og 17 kr pr mnd hvis jeg forstår listen deres korrekt. Det er langt billigere.

 

[ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2001-12-28 11:36 ]

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ITweb. Mulighet for å velge pakker eller skreddersy opplegget for hva du trenger. Kanskje ikke de er aller billigst, men absolutt ikke dyrest. Fleksibiliteten og komponenter du trenger løses med en gang. Lite tull.

 

Selv har jeg Nextra, og de SUGER big time (telenor - whattabomb). Skal bytte snart.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-28 11:31, pgressum skrev:

Quote:


On 2001-12-28 11:23, frewrik skrev:

koster .no domene bare 350 første året, og så 200 per år.



 

For deres 40 MB pakke koster det 799,- + mva + domeneregistrering på 349,- + mva

 

799 + 349 = 1 147 + mva 24% = 1 422 inkl mva.

 

WebDeal.no koster 398 for registrering og 17 kr pr mnd hvis jeg forstår listen deres korrekt. Det er langt billigere.

 

[ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2001-12-28 11:36 ]

 

Er det ikke DOMENE vi prater om?

Webhotell er anderledes! Deskdomain er dyre på det, men billig på domene!

Lenke til kommentar

hos namezero får du gratis .com domene,men eneste ulempen er att du får popup vinduer med på kjøpet. . Slenger med en kopi av Ankit Fadia om hvordan du fjerner disse :

 

 

Most of you must have heard of NameZero, which gives you a free .Com (or .Net or .ORG) registration and in return puts up a huge banner at the bottom of each page. Well, putting the following piece of code after the TITLE tag would do the trick for you: (Sometimes the following hack is said to not work, if that is the case then try the NameDemo hack instead. Either of the two will definitely work.)

 

<SCRIPT LANGUAGE="Javascript">

<!--

if (parent.frames.length)

parent.location.href= self.location;

// -->

</script>

 

 

 

2. The NameDemo Hack

 

 

 

Simply add the following to the first page of the home page of your site, after the <BODY> opening tag:

 

 

 

<script language="Javascript">

 

<!--

 

if (top.location != self.location) {

 

top.location = self.location.href

 

}

 

 

 

//-->

 

</script>

 

Again, I would like to say that if any of these tricks do not work, then kindly do not flame me. This manual was aimed at simply giving you a general idea as to how to go about removing banners. It is basically for getting you started.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: jan rune på 2001-12-28 20:26 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...