Diff Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Etter en helg uten å slå på maskinen skulle jeg starte den nå i kveld. Ingenting skjedde. Det er strøm på den, for strømforsyningen er på og grønn lampe lyser på hovedkortet ( =normalt). Jeg har ikke peiling på hva som kan være galt, men forrige uke begynte den å oppføre seg rart. Etter at jeg hadde slått den av kom det en lyd ganske identisk til sånne lyder som transformatorer lager, bortsett fra at denne ble mer og mer høyfrekvent helt til jeg slo av PCen. Dette gjorde jeg ikke på fredagen sist jeg brukte den, og kanskje har det skjedd en kortslutning eller noe. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å prøve å oppdage og løse problemet? Det blir veldig stress hvis jeg må sende PCen på reprasjon fordi den er selvbygget og delene er fra to butikker Takker for svar Endret 13. mai 2007 av Diff Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Kan høres ut som samme problemet jeg hadde.. løsningen min var hvertfall å bydde hovedkort Lenke til kommentar
Diff Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Hei. Jeg sendte for litt over en uke siden hovedkortet til reprasjon. Har fått et nytt et nå, men problemet er fortsatt der. Har testet strømforsyningen for feil, men den virker helt OK. Jeg vet dessuten at det er strøm på hovedkortet. Er det noen som vet hva som kan være feil? Edit: Kan det være at det er noe galt med power-knappen? Er det mulig å tjuvkoble maskina slik at den starter uten? Endret 30. mai 2007 av Diff Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei. Jeg sendte for litt over en uke siden hovedkortet til reprasjon. Har fått et nytt et nå, men problemet er fortsatt der.Har testet strømforsyningen for feil, men den virker helt OK. Jeg vet dessuten at det er strøm på hovedkortet. Er det noen som vet hva som kan være feil? Edit: Kan det være at det er noe galt med power-knappen? Er det mulig å tjuvkoble maskina slik at den starter uten? 8743628[/snapback] Bruk en mynt, nøkkel eller noe strømførende til å stikke mellom de to pinnene knappen er forbunnet til. Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Bruk en mynt, nøkkel eller noe strømførende til å stikke mellom de to pinnene knappen er forbunnet til. Aldri gjør det som "danielsn" beskeriver her. Det er ikke noe gammel moped vi snakker om her og man driver ikke med "slegge mekaniker" reparasjoner i en PC! Men du skal se om du har koblet power kabelen riktig på HK, det er en liten pil på + ledningen som skal på Power Switch på HK. Vist denne er riktig (se manual til HK) bør du gå over CPU og RAM og bekrefte at disse er i orden. CPU kan ha fått seg en knekk vist det var feil i HK tidligere. Se om den har svi merker (kjenner du svi lukt av den?) Prøv med en og en RAM brikke, trenger HK 2 like brikker (dual) og du har bare en? Du sier du har testet PSU (strømforsyningen), hvordan? Har du testet den i en annen PC og da virker den? Lenke til kommentar
Diff Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg tok visst feil, strømforsyninga var kaputt. Nå venter jeg bare på at det kommer en pakke fra komplett i posten Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Bruk en mynt, nøkkel eller noe strømførende til å stikke mellom de to pinnene knappen er forbunnet til. Aldri gjør det som "danielsn" beskeriver her. Det er ikke noe gammel moped vi snakker om her og man driver ikke med "slegge mekaniker" reparasjoner i en PC! Men du skal se om du har koblet power kabelen riktig på HK, det er en liten pil på + ledningen som skal på Power Switch på HK. Vist denne er riktig (se manual til HK) bør du gå over CPU og RAM og bekrefte at disse er i orden. CPU kan ha fått seg en knekk vist det var feil i HK tidligere. Se om den har svi merker (kjenner du svi lukt av den?) Prøv med en og en RAM brikke, trenger HK 2 like brikker (dual) og du har bare en? Du sier du har testet PSU (strømforsyningen), hvordan? Har du testet den i en annen PC og da virker den? 8894413[/snapback] Aldri gjør? Hvorfor ikke? Ved å kortslutte disse to punktene skaper man nøyaktig samme effekt som en normal power-knapp gjør. Vennligst ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Aldri gjør? Hvorfor ikke? Ved å kortslutte disse to punktene skaper man nøyaktig samme effekt som en normal power-knapp gjør. Vennligst ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om 8921063[/snapback] Det er forskjell på en mynt/nøkkel og en ledning med en kontakt i enden som gjør dette kontrollert! Og hva jeg vet noe om eller ikke har du ingen peiling på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå