Gå til innhold

Problemer med aMSN

Anbefalte innlegg

Innstallerer 7.04 seg over 6,06 eller oppgraderes 6,06 til 7,04? Har plagdes med bootloadern i noen dager og vil ikke fucke alt til igjen.

Edit: Svarer foresten ikke på spørsmål når jeg er over alt og ikke her. Vet foresten ikke hva du snakker om heller ettersom jeg begynte med linux i går og vet cirka intet om systemet og må lære meg det.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Bear^ skrev:
Innstallerer 7.04 seg over 6,06 eller oppgraderes 6,06 til 7,04? Har plagdes med bootloadern i noen dager og vil ikke fucke alt til igjen.

Edit: Svarer foresten ikke på spørsmål når jeg er over alt og ikke her. Vet foresten ikke hva du snakker om heller ettersom jeg begynte med linux i går og vet cirka intet om systemet og må lære meg det.

8611395[/snapback]

Da ville jeg rett og slett bare lasta ned ubuntu 7.04 og installert på nytt. Vil nok gå mye lettere da. Skjer mye innen open source på ett år. 6.06 LTS har man bare bruk for hvis man trenger betalt support (Min mening) :)

Lenke til kommentar

Jeg har akuratt samme problemet og jeg bruker 7.04 "Loading TkCximage failed" osv osv. Siste versjonen er jo ca et must da :)

Men vil anbefale deg og bare sette inn ubuntu 7.04 cd en og oppgradere :) burde gå rimelig enkelt uten problemer, har du først fått inn linux blir det der..

Lenke til kommentar

Installér aldri fra kildekode (tar.gz) med mindre du ikke har noe annet valg. Søk først og fremst i pakkebehandleren, og hvis du ikke finner det der er det likevel sannsynlig at det ligger en .deb-pakke på den offisielle siden til programmet. I enkelte tilfeller kan det også hende du finner en uoffisiell .deb-pakke.

Du kan også installere ting med en såkalt autopackage som fungerer på tvers av Linux-distribusjoner og minner om installering i Windows, og bl.a. aMSN utgis med en slik installasjon. Du hadde mao. absolutt ikke trengt å gå gjennom det du har gjort nå.

Jeg tror det ikke er mulig å oppgradere direkte fra 6.06 til 7.04. Tror du først må oppgradere til 6.10. Du kan oppgradere ved å velge Update Manager under System. Der skal det være en knapp som sier noe slikt som "A new version of Ubuntu has been released. Upgrade now!". Alternativt kan du gjøre en helt ren installasjon.

Anbefaler deg forøvrig å sette /home på en egen partisjon neste gang du installerer fra scratch, da tar du vare på alle programinstillingene og filene dine ved en evt. reinstallasjon.

Edit: Linker

Endret av miceagol
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Drar opp denne tråden igjen, fordi jeg har problemer med aMSN. Det som er problemet er å logge inn. Det "går" rett og slett ikke. Jeg kommer ingen vei. Kan dette være fordi jeg må oppgradere hotmailen min til en nyere versjon? Uansett - sånn midlertidig - kan man logge på MSN på internett, via hotmail.com eller noe sånt? I så fall hvordan? Virker det?

Mvh Ituca

... som på langt nær er datakyndig og trenger hjelp fra det dyktige forumfolket

Endret av Ituca
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...