Lars73 Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Heisann Har en liten krangel med dama mi og en kamerat. De mener at 5.1 (i f.eks dolby surround 5.1) er betegnelsen på versjonen på surrounden. Jeg mener selvfølgelig at det er betegnelsen på hvor mange høytallere som systemet består av. Høyre, sub, senter, venstre, bak venstre og bak høyre. Noen som kan bekrefte evt. avkrefte (yeah right)? En link til en utdypende forklaring hadde også vært fint hvis noen har det... 8) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Jeg tror nok du har rett.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 dolby labs dolby er vår venn! Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Jeg er ingen spessialist akkurat, men jeg sitter med samme førståelse som deg. jeg kan bekrefte at spessifikasjonen på 7.1 lyd er 2 front, 2midsideplasserte +to bak i tillegg til senter forran og sub. verdt og merke er at bakhøytalerne i et 7.1 oppsett spiller i mono, dette gjelder også for noen 5.1 sett. i tilfeller hvor det er dts o.l standard er det egen lyd til hver kanal. .. .. .. Front V - Senter - Front H .. .. Surround v- -Surround h .. .. Bak SV - - Bak SH Sub plassering er vilkårlig siden bass ikke lar seg rettiningsbestemme så lett. jeg villle ha tatt meg en tur innom sidene til hifi-klubben, evt what hifi. O.L hvis du ikke finner noe dær, ta en telefon til hifi-klubben, di er vanligvis hjelpsomme og god på service. og di vet hva di driver med håper dette hjalp litt på i hvertfall Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Det er betegnelsen på antall høytalere. Fem satelitter og en sub. Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Takker for alle svar. Har nok å rutte med nå. Spesielt linken til Osse-Mon hjalp veldig. Nå har jeg fått dama til å se det min vei, nå mangler bare kompisen.. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Ja. Det heter jo 5.1 fordi du har senter, stereo foran og bak som er de vanlige kanalene, pluss det ekstra 1tallet som er eventuell subwoofer Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Vil heller si at 5.1 sier hvor mange kanaler systemet består av og ikke antall høytalere. I et 5.1 oppsett kan du fint ha 1 senter, 4 front, 2 bak og 1 sub. De 4 fronthøytalerne deler da 2 kanaler. Er litt pirkete, men mer korrekt Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Takker for alle svar. Har nok å rutte med nå. Spesielt linken til Osse-Mon hjalp veldig. Nå har jeg fått dama til å se det min vei, nå mangler bare kompisen.. I am here to please 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå