Berzerk74 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hei, Noen som kan anbefale et lite kamera som tar gode bilder og er bra på video? Vil helst ha et kamera som er minst mulig, men ikke så lite at optikken er helt fraværende. Også kjekt med god batterilevetid.... Jeg har sett litt på disse: Casio EX-S770 Sony T-10 Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Begge kameraene er testet av Akam. Ut i fra bilder tatt i testen synes jeg begge kameraene virker uskarpe. Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Begge kameraene er testet av Akam. Ut i fra bilder tatt i testen synes jeg begge kameraene virker uskarpe. 8615533[/snapback] Ja, det var det jeg også fant ut. Men er det noen kamera i den størrelsen som tar bedre bilde? Lenke til kommentar
Ikke Her Lenger Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Hva med det nye kameraet T100 fra Sony? Det vant også en test på VG. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Hva med det nye kameraet T100 fra Sony? Det vant også en test på VG. 8632008[/snapback] Et tips for fremtiden. Ikke tro for mye på enkelttester i VG, Dagbladet, Din Side, TV 2 og hos andre pølsetestere. De er stort sett veldig lite gjennomarbeidede og ofte stikk i strid med hva mer seriøse tester finner ut. Til trådstarter: Skal man ha et ultratynt kamera, så går det på bekostning av optisk skarphet. Det er bare slik det er, og en fysisk begrensning man må leve med. Man må velge... så tynt som mulig, eller bra bildekvalitet. Jeg vil anbefale følgende kamera som greie kompromisser mellom kvalitet og størrelse: Nikon Coolpix S200/S500 Canon Ixus 70/75 Panasonic Lumix FX30 Om det er greit at kameraet er litt større, er følgende å anbefale: Canon Ixus 800IS/850IS/900Ti Panasonic Lumix FX01/FZ07 For best mulig kvalitet, ville jeg nok valgt Ixus 850IS selv. Det går ned i de fleste lommer, og med tanke på at alle kamera fortjener/behøver en veske, så blir forskjellen i størrelse fra de aller minste minimal. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg vil anbefale følgende kamera som greie kompromisser mellom kvalitet og størrelse: Nikon Coolpix S200/S500 Canon Ixus 70/75 Panasonic Lumix FX30 8634285[/snapback] Har akkurat kjøpt fx30 selv, og er svært fornøyd, ultralite kamera men ikke så tynt at det er ubehagelig å holde i. Tiden fra du slår på kamera til du får tatt første bilde er rekordkort. For min del er det noe av det viktigste med ett snapshot kamera. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvordan er bildene FX30 tar i f.eks. rom med litt lite lys, eller i skumring? Jeg sliter litt med å skjønne forskjell på FX01, FX30 og FX50 f.eks... Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvordan er bildene FX30 tar i f.eks. rom med litt lite lys, eller i skumring? Jeg sliter litt med å skjønne forskjell på FX01, FX30 og FX50 f.eks... 8734458[/snapback] Bilder tatt i rom med lite lys blir akseptable, men kan fort få ett "gul/oransje" preg. Utendørs i mørket, synes jeg fargene ser naturlige ut, og er lite plaget med iso støy. Nå har jeg ikke testet de forskjellige "picture modes" (lengre lukkertid / iso verdi etc..) så vet ikke all verdens om det enda. Kan jo hende at det er litt å hente på å fikle med disse funksjoenene. Dog, for min del blir det brukt som snapshot kamera, til å ta ujålete lite artistiske bilder. Og til det fungerer det helt utmerket. Når det gjelder forskjellene på FX01, FX30 osv.. får noen andre svare. Ikke mitt bord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå