Goscinny Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hei! SKal ha prøve i morgen, men det er noe jeg skjønner. Jeg er ganske sikker på at dette er en heidundrende lett oppgave, men det er noe jeg ikke helt skjønner. Oppgave 1: Foton -> nøytron + antinøytron Hva er den største bølgelengden fotonet kan ha? Oppgave 2: A) Pion -> foton + foton Hvilken av de tre typene pion-mesoner må det være snakk om? B) Hva er den største bølgelengden fotonet kan ha? Håper på raskt svar! Gosicnny Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 E = MC^2 M = (massen til et nøytron + massen til et antinøytron) C = 3*10^8 maks bølgelengde = h*c/E Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Fant ut av den første oppgaven i midttimen i dag. Den var jo egentlig grei. Den andre var det værre med, men jeg ble ikke spurt om det på prøven, så det gikk greit. Takk for svaret, Herr Brun, selv om vi fant ut av det på skolen. Goscinny Endret 14. mai 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
kimla Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hmm, dette har vi ikke i min 2FY fysikk.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hmm, dette har vi ikke i min 2FY fysikk.. 8612350[/snapback] Vi hadde det vel i 3FY i fjor, synes jeg huske. Kan hende ting er litt forskjellig fra sted til sted, eller de har endret seg nylig. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 De som kommer etter oss er i den nye reformen med nye bøker og litt annet stoff. Vi har den boken som har vært i en del år: Rom, stoff, tid. Finnes jo andre bøker også til denne reformen, da. Gosicnny Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Dette er 2FY-pensum og har vært det _LENGE_ Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Dette er 2FY-pensum og har vært det _LENGE_ 8612808[/snapback] Jepp, eg har 2FY og har hatt nesten 2 kapitler om dette, (av totalt 10). Og eg er ikkje under den nye reformen (Kunnskapsløftet?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå