Ondskapen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg sitter med en dimmer som jeg vil koble til en lampe. Den har inn/utganger: 1 med en L og pil opp. 2 men en pil ned, og en ~ og skrå pil i krys.. Hvordan skal dette kobles? Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg sitter med en dimmer som jeg vil koble til en lampe.Den har inn/utganger: 1 med en L og pil opp. 2 men en pil ned, og en ~ og skrå pil i krys.. Hvordan skal dette kobles? 8603872[/snapback] Hva er en dimmer? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg sitter med en dimmer som jeg vil koble til en lampe.Den har inn/utganger: 1 med en L og pil opp. 2 men en pil ned, og en ~ og skrå pil i krys.. Hvordan skal dette kobles? 8603872[/snapback] Hva er en dimmer? 8603894[/snapback] Hva en dimmer er? Tråden går ikke ut på det men greit. Men for å svare så er en dimmer fungerende slik at du kan justere lyset, om du skal ha full belysning eller dempet belysning(romantisk ) Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg sitter med en dimmer som jeg vil koble til en lampe.Den har inn/utganger: 1 med en L og pil opp. 2 men en pil ned, og en ~ og skrå pil i krys.. Hvordan skal dette kobles? 8603872[/snapback] Hva er en dimmer? 8603894[/snapback] En sak som gjør at man kan regulere spenningen til pæra alt ettersom om man vil at det skal være lyst eller ikke fullt så lyst etc etc. Gratulerer med å ha hijacka tråden til trådstarter. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Koble enten 1 eler 2 til den ene nettledningen. Koble ~ til ene siden på lampen. Koble andre siden på lampen til den andre nettledningen. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 slik kobles den: dimmer.bmp (ikke verdens beste tegning, men tror den skal være forstålig nok. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Viss du ikke vet hvordan det skal kobles, så har du garantert ikke lov til å koble dette opp, så for å beskytte deg og dine, og ikke miste forsikringspremien, så ring en elektriker til å hjelpe deg. 230V er farlig om du ikke kan det... Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg går VG1 Elektro, men når jeg setter den opp sånn så vil den ike fungere, så derfor så lurte jeg på om jeg gjorde noe feil... Men det gjorde jeg tydeligvis ikke Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Litt off-topic er sletta, diskusjonen om 230V AC er farleg tar me ikkje her. Det er strengt tatt ikkje så mykje å diskutere, straumgjennomgang, lysbue, kortslutning osv... er farleg, uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå