Gå til innhold

maxi kabinett hjelp til intelcore duo på 500W

Anbefalte innlegg

trenger nytt maxi kabinett med vifter dvs god kjøling. stømforskyner på 500W, det står på grafik kortet (ATI x1950 pro) en må ha det. intel core 2 duo e6600 og samsung spinpoint 500G.

pris fra 1000; 1500;

hadde hvert flott med direktelinker.

kjøpte feil kabinett og det ble veldig varmt, trenger råd!

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vill annbefalle Lian Li eller Thermaltake.

Men siden budsjettet er litt lavt for et maxi tower, så tror jeg at chieftec også er godt for det du skal ha det til.

chieftec 845,-

Lian Li Dette er midi men god plass til en rimlig penge, samt 3 stk 120mm inkludert.

Selv har jeg Thermaltake Shark, det er et fulltower med veldig god kjøling. Men selges ikke lengre tror jeg.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

er det uten stømforskynere de linkene?

viss budsjettet er 2000; Max , hva kan du annbefalle da? og hvilke sånne strømforskynere passer? må helst handle på komplett for jeg må returnere det jeg har der. det er midi tower men ble varmt.

ønsker større og at det er vifter ferdig inni . så ikke det blir så mye bestilling og vansklig.

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar

Du trenger ikke 500W for kortet ditt. Jeg har nesten tilsvarende kort, et X1950GT. Dette trekker meg kjent like mye som Pro.

Det står akkuratt det samme på min eske, men min maskin er dønn stabil. De anbefalingene er bare en "pekepinn".

Jeg har E6400, 1Gb ram, 2 harddisker, dvdbrenner og alt det andre tullet....

Og ikke kjøp en Hiper som anbefalt, greit nok, den er helt kurant men en MIST 500W er mye bedre, og koster det samme. Ikke bry deg så mye om "Watt".

Watt er ikke noe svar på om strømforsyningen er bra nok eller ikke.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
MIST føres kun av netshop.no og microplex.no. er en smal sak å navigere seg frem til den.

8604912[/snapback]

Hun skulle handle hos komplett, om du hadde fulgt med.

Og dessuten er Hiper og mist på lik linje. Og når det er komplett det skal handles hos så er jo en hiper og kabinett fra aplus og annbefalle som sagt lengre opp- dessuten fåes disse kjøpt der, derimot fåes ikke Mist der.

Lenke til kommentar
Jeg har fulgt med. Han skrev "må helst handle på komplett.no", han skrev ikke at han måtte. MIST er og blir bedre enn Hiper, uansett hvilken mening du har på grunn av at du har Hiper.

8605161[/snapback]

For det første , det er snakk om HUN, ikke han.

For det andre, det stiller på lik linje. Ikke tro du kan si at mist er bedre fordi ''alle'' sier det, og du henger deg på den. For gidder ikke diskutere det engang.

Jeg kan annbefalle Hiper, Mist, Chieftec, Seasonic etc. Alle er gode, på forskjellige måter.

Lenke til kommentar

Jeg beklager at jeg omtalte deg, hun, som han. Og Jeg henger meg ikke på, jeg kjenner folk som har begge. Og jeg er klar over at de er forskjellige, og gode på forskjellige måter men over all så stiller MIST en klasse over Hiper. Seasonic er også å anbefale ja, og Chieftec funker bra.

Jeg sier ikke at Enermax er å anbefale fordi jeg har det, om jeg vet at det finnes noe bedre i samme prisklasse. =)

Lenke til kommentar

mist psu er et bedre valg enn hiper om du ser bare på ytelse, men prismessig så kan en hiper være et like bra om ikke et bedre valg.

den aplus twinengine kassa skal være plastic fantastic har jeg blitt fortalt. altså at den ser tøff og og hat bra kjøling, men når alt kommer til alt så er det egentlig ikke en kasse du ønsker å sitte med i flere år.

men den er jo billigere enn alternativene om kjøling er viktig. det er nemlig ganske dyrt å få en kasse som har virkelig gode kjøleegenskaper.

min stacker 830 er vannvittig god på kjøling, og plass, utseende og kvalitet også, men så koster den fra 1800.....

andre gode alternativer er den stackeren jeg linka til tidligere eller en thermaltake armor

linky: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326306

men de er ganske dyre, så det kan være et vanskelig valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...