Gå til innhold

Nytt kamera: 400D/D40x?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en del tips fra tidligere innlegg her, så jeg kom frem til en av disse kamerene 400D/D40x.

Satte ned budsjettet litt, og vil heller invistere i et litt dyrere og bedre objektiv, ettersom det er den som avgjør mye, og heller ha et litt billigere hus så jeg også får råd til ekstrautyr som stativ, batteti, minnebrikke osv det som trengs.

Siden dette blir mitt første SLR kamera, så er jeg ikke så avhengig av maks kvalitet, men noe jeg kan begynne med, og heller oppgradere.

Har lest mer rundt på tester osv. Fant ut at jeg ikke ville ha 350D fordi den har liten lcd skjerm, og lite pixler i lcd skjermen, som kan gi et uklart bilde. Eneste med at jeg valgte bort D40 var at den "bare" hadde 6mp mot D40x 10mp.

Men for all del, vis 350D/D40 ikke er så mye dårligere enn deres storebrødre, så si ifra.

Vis jeg går for lillebrødrene, eller storebrødrene, så er det vel bare hvordan huset ligger i handa som avgjør, for de er nokså like begge to?

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vis jeg går for lillebrødrene, eller storebrødrene, så er det vel bare hvordan huset ligger i handa som avgjør, for de er nokså like begge to?

Gå å kjenn på kameraene. De er alle sammen bra. Da gjenstår stort sett bare ergonomien for hva som passer oss nybegynnere.

Lenke til kommentar

Gå å kjenn på kameraene. De er alle sammen bra. Da gjenstår stort sett bare ergonomien for hva som passer oss nybegynnere.

8604421[/snapback]

400D har vell innebygd autofokus, dette tror jeg ikke D40 eller D40x har!!

Kan vere en fordel ved anskaffelse av nye objektiver.

Lenke til kommentar

vis jeg går for D350, som er greit nok og billing, så kaster jeg en 1000 lapp eller to på ett bedre objektiv?

Det jeg har lest, og forstått, så er det nesten dødt løp mellom D40 og 350D, så det er bare smak å behag som avgjør. Tror jeg faller på 350D ettersom jeg har erfaring med canon +en blitz liggende. verdt 1500kr

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
vis jeg går for D350, som er greit nok og billing, så kaster jeg en 1000 lapp eller to på ett bedre objektiv?

Det jeg har lest, og forstått, så er det nesten dødt løp mellom D40 og 350D, så det er bare smak å behag som avgjør. Tror jeg faller på 350D ettersom jeg har erfaring med canon +en blitz liggende. verdt 1500kr

8604569[/snapback]

Hørest fornuftig ut. Jeg har både 400d og d40x. Begge kamerane er veldig gode, men jeg savner en del funksjoner og synest mange åpenlyse funksjoner ligger vell mange tastetrykk borte. F.eks iso inst. osv.

Dette er kanskje bere smak og behag, men det er ett faktum at D40 er ett kamera for nybegynnere og de som vil ha ett kamera som er lett å bruke (og som kanskje gjerne bruker autofunksjonene mest). For nybegynnere er det dog veldig selvinstruerende.

Men om man gidder å lese gjennom bruksanvisningen og bruke litt tid på å lære seg de ulike funksjonene osv, så er ikke dette så nyttig, kanskje heller irriterende i lengden. En kan rett å slett gå lei av D40 kameraene om man lærer seg litt om fotografering.

Dette er mine subjektive meninger, så ta de gjerne med en klype salt!!

Gå til en butikk som har begge kamerane og spør om du kan få prøve dem.

Personlig, om du har tenkt å ta mye bilder og er interessert i å gå utenom autofunksjonen og eksperimentere litt, så hadde jeg satset på 350d:)

Å bruke noen kroner på gode objektiver er også en veldig god ide! Dette er noe en ofte ser nødvendigheten med, etter en har brukt kameraet en liten stund!

Lykke til med kjøpet:)

Endret av Sandy84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...