Heilage Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Denne er vel feilplassert? Skal vel ligge under Helse! Ihvertfall ifølge en sticky her 8606481[/snapback] Det har du faktisk helt rett i. Flyttes. Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Er jo ingen mening med det, det er bare blitt til noe man "må gjøre" i USA blant annet. De tror det bedrer hygienen, og legen har jo ikke sagt at de ikke skal gjøre det. Omskjæring fører faktisk til dårligere hygiene, naturlige sekreter som skilles ut i forhuden er viktige for et godt underlivsmiljø. Dette forutsetter at du vasker deg nedentil, men det er vel ikke så vanskelig? Det at glansen blir såpass utsatt kan også føre til smertefulle sår og en tilstand kalt meatal stenose, hvilket innebærer at urinrørsmunningen blir hard og trang. Det at man holder lenger i senga kan være sant for mange, men det blir ofte ikke like godt på grunn av nedsatt følsomhet i glansen. En annen "fordel" er jo at du slipper at sand hoper seg opp inni der.. men det er jo i utgangspunktet ikke et problem for oss som ikke farter rundt i ørkener. Btw: Det finnes tilstander som f.eks. hudkreft på penis som krever omskjæring, men disse er ekstremt sjeldne i Norge. -- Alt dette var om menn, siden det er menn det gjelder når en snakker om omskjæring. På kvinner kalles det kjønnslemlesting, og jeg aner ikke hva en burde gjøre for å få slutt på det, men det må en. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Omskjæring ER kjønnslemlestelse uavhengig av kjønn. Barn i ung alder som blir utsatt for denne type forbrytelse uten samtykke blir fra stjålet goder innen seksualitet. Denne umoralske og kyniske prosedyren skulle ikke ha vært tillatt hvis ikke absolutt nødvendig. Endret 17. mai 2007 av dicktator Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Det er på ingen måte bevist at omskjæring av gutter øker hygienen. Det er en eldre jødisk tradisjon i sammenheng med Bar Mitzva som er blitt derivert og gått inn i den amerikanske folkesjelen. Penn & Teller hadde en god episode på dette. Husker dessverre ikke hvilken sesong det var i. 8606132[/snapback] Sesong tre, episode en. http://video.google.com/videoplay?docid=39...er+circumcision Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Religion er roten til alt ondt... Believe it or not (ingen ironi intended) Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 En kamerat i klassa mi ble født i USA, der måtte foreldrene hans si ifra til sykehuspersonalet at han ikke skulle bli omskjært, ellers hadde de bare gjort det sånn uten videre. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Visste ikke at dette var så vanlig i USA Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Visste ikke at dette var så vanlig i USA 8635434[/snapback] Ikke jeg heller, nesten litt sjokkerendes btw, såg nettopp den Penn & Teller episoden Må si meg enig i at det BARE er crap.. Helt totalt på trynet med omskjæring.. Endret 17. mai 2007 av Vigilant Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 les gjennom tråden og bli litt opplyst a Crex. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Henger meg på "Hygiene"-teorien jeg og Men symbolsk er det vell også i noen religioner?? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Henger meg på "Hygiene"-teorien jeg og Men symbolsk er det vell også i noen religioner?? 8639331[/snapback] Trodde ikke jødedommen var hovedrel. i USA? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Henger meg på "Hygiene"-teorien jeg og Men symbolsk er det vell også i noen religioner?? 8639331[/snapback] Trodde ikke jødedommen var hovedrel. i USA? 8639952[/snapback] Aner ikke jeg, er helt fjern når det kommer til religioner Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Henger meg på "Hygiene"-teorien jeg og Men symbolsk er det vell også i noen religioner?? 8639331[/snapback] Trodde ikke jødedommen var hovedrel. i USA? 8639952[/snapback] Aner ikke jeg, er helt fjern når det kommer til religioner 8640338[/snapback] De fleste i USA er en eller annen form for protestanter. Staten er sekulær. Det finnes ingen hygieniske grunner til å begå det overgrepet det er å kutte av en del av penisen til guttebarn, absolutt ingen. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Religion er roten til alt ondt... Believe it or not (ingen ironi intended) 8635260[/snapback] Menneske er roten til alt vondt. Litt on topic... Jeg trodde at man man gjorde det pga hygiene... Men jeg vet ikke jeg, ifølge dere så er det feil, så nå har jeg lært noe i dag og... Endret 18. mai 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå