Gå til innhold

Viktigeste komponenten til enn gamer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann på hva du spiller.

Men generelt er der skjermkortet, 4000 kr er en grei pris for et greit skjermkort. Spiller du CS er musa og musematta viktigere enn det du har inni pcen. Men generelt er det skjermkortet eller CPUen

Lenke til kommentar

En gamer's PC må være balansert, det er lite vits i med ph3tt skjermkort hvis ikke CPU og/eller RAM henger med og omvendt.

Slik sett kan man altså ikke spørre hvilken komponent som er viktigst; for å få best valuta for pengene bør alle delene være balansert, slik at ingen av de blir en flaskehals.

Lenke til kommentar

Det kommer egentlig litt an på hva du spiller. Jeg liker høy oppløsning og høy fps i de nyeste spillene,-det stiller krav til hele maskina. Til spill som CS og Battlefield 2 vil jeg si god skjerm og ei god mus. Middelmådige maskiner klarer å dra slike spill uten problemer.

Kommer helt ann på hva du spiller.

Men generelt er der skjermkortet, 4000 kr er en grei pris for et greit skjermkort. Spiller du CS er musa og musematta viktigere enn det du har inni pcen. Men generelt er det skjermkortet eller CPUen

8603770[/snapback]

4000Kroner? Da er grensen for hva som er greit å bruke på et skjermkort i høyeste grad subjektiv! Jeg har selv gått i fella flere ganger og punget ut for det beste, men sannheten er at i dag får du et kjempebra skjermkort til spill for 1500kr. Et kort til 1500kroner vil ikke sakke akterut det første året.

Wollis

Edit:Skrivefeil.

Endret av Wollis
Lenke til kommentar
Det kommer egentlig litt an på hva du spiller. Jeg liker høy oppløsning og høy fps i de nyeste spillene,-det stiller krav til hele maskina. Til spill som CS og Battlefield 2 vil jeg si god skjerm og ei god mus. Middelmådige maskiner klarer å dra slike spill uten problemer.

Heilt einig.. Om du kjøper ein pc for å spele CS 1.6 treng du knapt plasten pc'n er lagd av. Til og med den bærbare maskina mi som generelt sett ikkje dreg NOKO av spel, kjører cs 1.6 med 100 fps. :p Men spel som er basert på sourcemotoren set store krav til prosessor (og resten av maskina). Slike spel: Cs source, half life 2 osv.. Men som andre seier, det er heile kombinasjonen som skal stemme, ikkje berre enkeltkomponentar.. :)

Lenke til kommentar

Dersom resten av maskinen er noenlunde kraftig, synes jeg at et 8800GTS 320MB kort er et greit alternativ. Pris fra litt under 2000,-

Da får du DX10 som blir kjekt å ha når spillene som støtter det begynner å komme.

Lenke til kommentar

Må støtte Wollis her. Du får ikke et "greit" skjermkort for 4000, det er nemlig et av kortene i elitesjiktet. Et "greit" skjermkort ligger mellom 1200,- og 2000,-

Dersom du har en 19" LCD-skjerm med 1280x1024 oppløsning, så kan du leve lykkelig med sukker på i flere år med et sånt kort.

Eksempler:

ATI X1950 Pro

ATI X1950 XT

Nvidia GeForce 7900 GS

Forøvrig er det fullt mulig å skaffe seg en meget god Gamer-PC for 7000,- kroner, dersom du kan bygge selv, og allerede har operativsystem.

Sjekk DENNE tråden. ;)

Lenke til kommentar

Nvidia GeForce 7900 GS

8616332[/snapback]

7900GS anbefales!

Jeg har Inno3d sin versjon av 7900GS sammen med C2D6400 og 2 GB ram. Dette oppsettet har klart alle spill jeg har prøvd på 1600*1200 85Hz med alt av eyecandy. Spillene pcen har fått kjørt seg på inkluderer blant andre Oblivion, Gothic 3, Supreme Commander og C&C 3. Jeg antar at en slik maskin som jeg har er forholdsvis billig i dag.

Wollis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...