Gå til innhold

Beste by du har vært i?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hos meg er så langt favoritten Paris. Har vært i London, Roma, München og en god del andre storbyer, men minnene fra Paris overgår de andre. Vet ikke helt hvorfor, ettersom jeg bodde i en ikke så maks leilighet (med kakkerlakker osv), men byen i seg selv fikk meg til å glemme alt sånt.

Så opplevelsen av Eiffel Tårnet og alle de andre severdighetene, samt deilig Crepes med masse nutella og banan har i allefall gjort at jeg tenker på Paris med stor glede i hjertet!

Men, jeg var liten da jeg var i Roma, så hadde vært interessant å reise tilbake igjen... Kanskje jeg kommer til å like den bedre nå enn den gang!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sliter også med å velge bare én by, men noen av mine favoritter er nok de følgende:

Bergen - genial sommerby, gitt at det er sol...

Amsterdam - tar helt av, billige barer og bra klubber

San Fransisco - moderne men rolig by, utrolig flott

Savannah - avslappet by kjemisk renset for butikker

Lenke til kommentar

Flyttet til Norge fra Hellas for snart 3 år siden. Da hadde jeg bare vært i Asker, Molde og litt Oslo. Bor i Molde nå. Har nå vært i Bergen og Trondheim og ble forelsket i byene med en gang!

I Hellas så bodde jeg på bitteliten øy, Samos men har vært i Athen et par ganger, hater det der. Er så stygg by.

Så tenker meg det ser litt sånn ut:

1. Trondheim

2. Bergen

3. Pythagorion, Hellas ^^,

Lenke til kommentar
Flyttet til Norge fra Hellas for snart 3 år siden. Da hadde jeg bare vært i Asker, Molde og litt Oslo. Bor i Molde nå. Har nå vært i Bergen og Trondheim og ble forelsket i byene med en gang!

I Hellas så bodde jeg på bitteliten øy, Samos men har vært i Athen et par ganger, hater det der. Er så stygg by.

1. Trondheim

2. Bergen

Jeg har vært på Samos :D Bodde i Pythagorion:), tok også hudrofoil båten til Patmos og en knøtt liten annen øy på dagstur, noen forslag på navn? Var også en dags tur i Tyrkia

Mner den siste øyen var Lipsi

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

1. Trondheim

2. Bergen

Jeg har vært på Samos :D Bodde i Pythagorion:), tok også hudrofoil båten til Patmos og en knøtt liten annen øy på dagstur, noen forslag på navn? Var også en dags tur i Tyrkia

Mner den siste øyen var Lipsi

tøft ^^, Dagsturene går vel til enten Agatonisi eller Samiopoula (Det betyr liten Samos rett og slett) :p

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Trekker opp denne jeg.

Norge:

1. Kristiansand. Bodd her i flere år og har blitt veldig glad i denne flotte byen.

2. Stavern. Koselig liten by i Vestfold, som jeg har vært en del i. Ikke store plassen, men det er vel noe av sjarmen også.

3. Trondheim. Positivt overrasket over Trondheim egentlig. Synes det er en fin by.

Utlandet:

1. Kassiopi, Hellas. Om det kan kalles en by, det veit jeg ikke, men i alle fall et tettsted nord på den greske øya Korfu. Uten tvil det mest fantastisk flotte stedet jeg noen gang har besøkt.

2. Liverpool, UK. Vært så heldig å bo her. Hadde aldri vært her før jeg flyttet hit, men hadde hørt flotte ting om byen, og den skuffet ikke. Hyggelig bysentrum, mye liv og en del flotte områder utenfor sentrum også, selv om det er England og ikke alt er så flott og hyggelig overalt der..

3. Krakow, Polen. Var her på skoletur. Veldig flott, gammel by, med masse historie.

4. Pineto, Italia. Litt småby ved adriaterhavskysten i Sør-Italia. Veldig fin by, og et nydelig sted for en stille og deilig ferie i et veldig flott land. Må dog regne med å lære deg noen italienske gloser for å kunne å bestille mat eller liknende, på totalt fire uker i denne byen har jeg møtt to personer som prater bedre enn engelsk enn gjennomsnittlig barneskoleelev i Norge. Men-men, det går så fint at.

5. Riga, Latvia. Veldig fin by jeg var en langhelg i. Flott gamleby, som trekker mest opp her. Mye historie.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...