Obi von Knobi Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 1. Tananger :!: 2. New York 3. Helsinki Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Selv er jeg utrolig glad i byer i sørtyskland (bayern). Mange gamle fine hus, festninger, brosteiner og mange biergarten. Byer som er å anbefale er alt fra Nürnberg Kronach Bamberg Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) San Antonio (TX) og Luxor. San Antonio har en fantastisk riverwalk, ekstremt pent om kvelden! Luxor, Nilen, Ramses tempel i midten av byen, fantastisk. Endret 1. desember 2007 av Iver.th Lenke til kommentar
ftbllftbll Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 1. Roma. Fantastisk by. Helt utrolig arkitektur og stemning. 2. London. London er london! 3. Barcelona. Gnaske stilig selv om jeg bare var der i 24 timer eller no. Ellers er faktisk Kristiansand meget flott om sommeren med fiskebrygga og bystranda. Kan heller ikke si at FLekkefjord var så ille. Men jeg er jo en osloer så liker jo hjembyen min også=) Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 London! Oslo er en stygg by, men har skjedd så mye bra der, derfor er jeg litt glad i den også =p Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Tror jeg må si New York! Lenke til kommentar
spitz Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Amsterdam, Praha, Los Angeles, London og Miami peker seg ut i spesielt positiv retning. Las Vegas har jeg et ambivalent forhold til, klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker byen eller ikke. Første gang jeg var der hatet jeg hele greia, men senere besøk har vært hakket bedre. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 1. Hong Kong 2. London 3. Guang Zhou 4. Paris 5. Oslo Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Har vært flere ganger i København og trives veldig godt der. Koselige mennesker, meget god og variert mat etc.. Anbefaler Le Sommelier og A Hereford Beefstouw (like ved tivoli). Endret 8. desember 2007 av ahpadt Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 ahpadt: Le sommelier heter det, uten r midt i Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 ahpadt: Le sommelier heter det, uten r midt i Ah, er ikke alltid like lett. Lenke til kommentar
Feonar Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Vil si Helsinki eller København til nå. Jeg er ikke en særlig bereist person i forhold til mange andre her, men har sett mitt. Helsinki er veldig ren, og får deg som besøkende til å føle seg trygg. Jeg har vært der to ganger, og har ikke sett èn synlig narkoman eller klagende tiggere som jeg kan huske. Dette er noe som preger hvertfall den norske hovedstaden. Flere ganger har jeg gått alene gjennom byen på nattestid, uten noengang å føle meg truet eller "skremt" (alle vet hvordan det er å gå gjennom deler av Oslo på nattestid). I tillegg er innbyggerne veldig åpne, og inkluderende. Byen har også butikker med freshe merkeklær, som faktisk koster en del mindre enn tilsvarende klær i Norge. Vi snakker 200-400 kr mindre per plagg. Prisnivået generelt (og spesielt på alkohol og nikotin) ligger faktisk en god del lavere enn i Norge, selv om landet ligger like ved. På byen opplevde jeg å betale 6.50 euro for drinker, og 3-4 euro for shots, det er bare en halv euro mer enn det jeg gav i Hellas. Kudos til finnene! Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Dallas. Her hadde jeg det utrolig deilig, og med starbucks-kaféer overalt var det midt i blinken for meg. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 New York, litt mye folk men fremdeles flott. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Favoritten må nok være Berlin, en utrolig vakker og spennende by med veldig god infrastruktur (ahh, tysk ingeniørkunst). I tillegg så er tyskerne et herlig folkeslag som setter pris på godt øl. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har ikke reist så mye utenlads da. Men Stockholm er en flott by. Og i Norge syns jeg sandefjord er fin by og Bodø er også en fin by. (kommunen generelt) Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Må også si jeg synes Berlin er den beste byen jeg har vært i. Mye historie som ligger i byen (spennende). Husker også man kunne se deler av Berlinmuren, men alt av denne er vel borte nå? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Neida, det er en god del som står igjen av den. Ligger ikke langt fra Alexanderplatz og Checkpoint Charlie. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Berlin har i mine øyne alt: Mye interessant historie, en ren og forholdsvis pen by(så lenge du holder deg vekk fra østeste øst), bra shopping(for de som gidder), god mat, bra øl og et vennlig å turistvennlig folk. Angående tysk effektivitet er det bare å ta av seg hatten, sist jeg var der tok det meg 25 minutter fra flyet landet til jeg satt på en buss til hotellet med en kvittering i hånda som ga meg bekreftelse på at kofferten ikke rakk overgangen og at den vil bli sendt til hotellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå