Gå til innhold

Beste by du har vært i?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Roma. Fantastisk by. Helt utrolig arkitektur og stemning.

2. London. London er london!

3. Barcelona. Gnaske stilig selv om jeg bare var der i 24 timer eller no.

Ellers er faktisk Kristiansand meget flott om sommeren med fiskebrygga og bystranda. Kan heller ikke si at FLekkefjord var så ille. Men jeg er jo en osloer så liker jo hjembyen min også=)

Lenke til kommentar

Amsterdam, Praha, Los Angeles, London og Miami peker seg ut i spesielt positiv retning.

Las Vegas har jeg et ambivalent forhold til, klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker byen eller ikke. Første gang jeg var der hatet jeg hele greia, men senere besøk har vært hakket bedre.

Lenke til kommentar

Vil si Helsinki eller København til nå. Jeg er ikke en særlig bereist person i forhold til mange andre her, men har sett mitt. Helsinki er veldig ren, og får deg som besøkende til å føle seg trygg. Jeg har vært der to ganger, og har ikke sett èn synlig narkoman eller klagende tiggere som jeg kan huske. Dette er noe som preger hvertfall den norske hovedstaden. Flere ganger har jeg gått alene gjennom byen på nattestid, uten noengang å føle meg truet eller "skremt" (alle vet hvordan det er å gå gjennom deler av Oslo på nattestid). I tillegg er innbyggerne veldig åpne, og inkluderende. Byen har også butikker med freshe merkeklær, som faktisk koster en del mindre enn tilsvarende klær i Norge. Vi snakker 200-400 kr mindre per plagg. Prisnivået generelt (og spesielt på alkohol og nikotin) ligger faktisk en god del lavere enn i Norge, selv om landet ligger like ved. På byen opplevde jeg å betale 6.50 euro for drinker, og 3-4 euro for shots, det er bare en halv euro mer enn det jeg gav i Hellas. Kudos til finnene!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Berlin har i mine øyne alt: Mye interessant historie, en ren og forholdsvis pen by(så lenge du holder deg vekk fra østeste øst), bra shopping(for de som gidder), god mat, bra øl og et vennlig å turistvennlig folk.

Angående tysk effektivitet er det bare å ta av seg hatten, sist jeg var der tok det meg 25 minutter fra flyet landet til jeg satt på en buss til hotellet med en kvittering i hånda som ga meg bekreftelse på at kofferten ikke rakk overgangen og at den vil bli sendt til hotellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...