Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Nå har jeg desverre bare vært i Europa, men her er noen av de byene jeg liker best: Paris Nydelig by med flott arkitektur og finens mange rolige steder tross at det er en storby. Genialt men kaotisk metro-system Barcelona Egentlig mye av de samme som i Paris, men her syntes jeg det er mer folkene som utgjør byen. Alt fra rare frikere til hippe rikmannsfolk i en salig suppe og sinnsvakt uteliv. Krakow Gamlebyen har en utrolig ro over seg, nydelig å vandre rundt der. Amsterdam En rar og koselig by, veldig sjarmerende med virkelig koselige mennesker. Kjøbenhavn En flott by med mye sjarm. Sikkert mange til som jeg ikke kommer på. Har bare nevnt storbyer, siden det er det jeg hovedsaklig har vært i. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 KrakowGamlebyen har en utrolig ro over seg, nydelig å vandre rundt der. 9243931[/snapback] Jeg var i Krakow i Oktober sammen med 10.Klasse. En utrolig (overraskende) fin by, med fine restauranger, og merke butikker for de som trudde de bare selgte jalla ting der, for det gjør de også. Denne byen har jeg faktisk veldig lyst å besøke igjen. Prisen kan jeg heller ikke tenke meg kan være så gale. Klassen vår tok slike gule busser som gikk rundt i Krakow, da fikk vi se gamlebyen som "Det Dvergiske Kaffebord" beskrev, også den "andre" delen av sentrum. Her var det masse av ting vi kjørte forbi som jeg godt kunne tenke meg å ha sjekket ut. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Alkmaar i nederland, fantastisk by likte også frankfurt am main Lenke til kommentar
pi. Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Vanskelig å si, men jeg synes New York og Praha er to veldig forskjellige og flotte byer Anbefales. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 San Francisco Los Angeles Las Vegas Krakow Bilbao Stockholm Flotte byer. Lenke til kommentar
apekatten123 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) - Endret 30. oktober 2012 av zapperen Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Tror jeg nesten må si Cusco. Tror dette må være den eneste byen hvor man føler seg trygg selv om man er midt i fattigdom og slum. Lenke til kommentar
Cadence Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Liverpool, uten tvil. En fantastisk by med fantastiske mennesker og et enda mer fantastisk fotballag. Lenke til kommentar
reiseglad Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Favorittbyen kommer an på "Til hva": Paris - peneste og hyggeligste å slappe av i (picnic langs seinen, mange flotte parker, god vin og god mar) London - shopping, briter og britiske puber Barcelona/Palma: Sol & bad, storby, tapas, sene kvelder Delhi - det komplette kaos og masse markeder I love it! Roma - historie, pasta og Gelato Vilnius/Tallinn/Riga - billig, lite, og trivelig. (Vilnius er favoritt av de tre) Kairo - historie og kaos! Dublin - vennlige irer og herlig pubkultur! Listen kan bli veldig veldig lang.. Alle steder har noe eget ved seg som man forelsker seg i! Lenke til kommentar
Maren-mor Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Har en liten forkjærlighet for Praha Nydelig og behagelig by å være i.. Madrid og Warszawa er også fine byer jeg vil anbefale Lenke til kommentar
Superior Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) København York Reykjavik Endret 9. september 2007 av Superior Lenke til kommentar
GLN Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Selv om jeg er under 18år og ikke har fått reist så mye, så har jeg opplevd mye, de beste byene må vel være: 1. Kobe(i Japan) 2. Liverpool(et fantastisk folkeslag og en fin kultur) 3. Bouillion(En fantastisk koselig liten by i Belgia) Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Paris, det er ingen tvil Edit: Reykjavik kjem forresten også høgt oppe på lista. Endret 19. oktober 2007 av Earendil Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Paris eller Krakow. Vanskelig å rangere en over den andre da de er helt forskjellige. Paris har selvsagt mer å by på, men Krakow var en by jeg ikke hadde store forventninger til som overrasket stort. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) KrakowGamlebyen har en utrolig ro over seg, nydelig å vandre rundt der. <{POST_SNAPBACK}> Jeg var i Krakow i Oktober sammen med 10.Klasse. En utrolig (overraskende) fin by, med fine restauranger, og merke butikker for de som trudde de bare selgte jalla ting der, for det gjør de også. Denne byen har jeg faktisk veldig lyst å besøke igjen. Prisen kan jeg heller ikke tenke meg kan være så gale. Klassen vår tok slike gule busser som gikk rundt i Krakow, da fikk vi se gamlebyen som "Det Dvergiske Kaffebord" beskrev, også den "andre" delen av sentrum. Her var det masse av ting vi kjørte forbi som jeg godt kunne tenke meg å ha sjekket ut. Jeg var også i Kracow med klassen i høst, ble beldig overasket over hvor fin by det er. Da jeg fikk høre at vi skulle til Kracow tenkte jeg at det var en sikkelig stygg by osv, Men den var veldig fin, minnet meg noen steder om spania og italia. Og det beste med byen var den markedsplassen der var det 2 menn som gikk rundt og solgte fuglefrø, de kosta 2 zloty(ca4kr) for et beger me frø. Så vi kjøpe noen sånn og det var jo stappa fult med duer der, så da vi kasta frøene kom det duer fra hele plassen og samlet seg rundt oss. Så vi tok å kasta frø inni sånne turistgrupper, sånn at alle duene fløy nni der , veldig morsomt Anbefaler alle å dra til Kracow, fin by og det er veldig billig, og husk vis du drar: kjøp fuglefrø Fine byer: ( ikke i rangert rekkefølge) London Roma Madrid Kracow Reine Val Thorens Endret 20. oktober 2007 av Eivicious Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Edinburgh er den fineste byen jeg har vert i... Men den det var kjekkest i var kanskje london Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Victoria på Vancoover Island i Canada er en helt herlig by. Nydelig viktoriansk arkitektur, og generelt sett veldig sjarmerende. Der var også mye mer spennende gateliv enn jeg har sett i de fleste andre byer. Sisters i Oregon. En søt liten høyfjellsby, å være der er som å hoppe noen hundre år tilbake i tid, det hadde ikke overasket meg et sekund om det kom en cowboy galloperende gjennom gatene der. Noen ganger i året er det en veldig festlig rodeo der, og alle bygningene i hovedgatene ser ut som salooner. Svingdører er inkludert. New York av åpenbare grunner. Budapest er en by med stil, herlig gjennomført og mange fantastiske bygninger med mye gotisk arkitektur. Folkene er veldig hyggelige, byen er forbausende nok ikke skitten og prisene er så absolutt overkommelige. Den perfekte byen for en skikkelig heisatur. London bør også nevnes, den byen har alt, jeg går aldri lei av den. Endret 24. oktober 2007 av Skilpadde Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 1. Bergen; fordi Bergen er Bergen! 2. London 3. Whitby 4. York 5. Scarborough 6. Albufeira i Portugal Ble litt mange dette her, men disse byene er så vakre alle sammen. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 - Monaco - Cannes - Saint-Tropez Alle under samme ferie.. Herligste feriene jeg har vært på noen gang! Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Paris er en fin by i Europa. Likte London før, men det begynner å bli kjedelig, da jeg er der 2-4 ganger i året, og slik har det vært siden jeg var 7. Roma er også en fin by med mange muligheter. Montecarlo er også et fint sted å være. I Amerika er jeg ikke sikker, det er så mange forskjellige fine byer med så mye forskjellig å fordrive tiden med. For Asia gjelder det samme. Alt for mange fine steder å velge mellom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå