Gå til innhold

Beste by du har vært i?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Vanskelig å velge.. Vi får ta det kontinentvis:

Europa:

Masse og velge mellom her, helt fra småbysjarm i form av Skellefteå i Sverige, Turku i Finland, eller rett og slett Florø i Norge. Om man snakker globalt sett, Barcelona kanskje? Gibraltar var også et fascinerende sted. Bergen varmer hjertet også selvsagt.

Afrika:

La oss begynne i vest: Dakar, Senegal - en perle i forhold til beliggenheten. Walwis bay i Namibia - Safari slik det en gang var. Cape Town og den etniske smeltedigelen Durban i Sør Afrika med sin fantastiske natur, mat og viner er kanskje mine to favorittbyer over alt..

Asia:

Her er det vanvittig mye bra og kanskje det mest eksotiske med tanke på at ALT er annerledes: Tokyo og Osaka - Japan, say no more. Ulsan i Sør Korea - Ligger nærme mitt hjerte av en eller annen grunn. - Brukt mye tid der.. Hong Kong, Kaohsiung, Keelung og Taichung. - mmm østens krydder. Singapore - mekka for de handlegale. Og selvsagt enhver by på Filippinene.

Oseania:

Sydney, Freemantle og Melbourne - Best down under. Og selvsagt Auckland i New Zealand. Helt nydelig.. :)

Amerikas:

Houston, TX pg.a. folket. Hater NY og Philly av samme grunn. ;) Frisco fordi det var min siste havn til sjøs. Salvador, Cabedello, Fortaleza, Santos, Rio Grande i Brasil, -Buenos Aires, La Plata og Rosario i Argentina samt Montevideo i Uruguay.. - Alt grunnet de rå damene og churrascuria completa.. Mange minner.. :)

Så, det blir vanskelig å velge om jeg skulle ta alt i betraktning.. Den byen som er "best" må da vel være den som man føler seg mest tilrette i og trives best i.. Her er det ingen tvil.. -Byen e Bergen!

Lenke til kommentar

Har vært mange fine steder, men de aller fleste steder er det menneskene og stemningen som gjør at stedene blir koslige. F.eks. byer i tyrkia, romania osv.

Mexico - playa del carmen var også et herlig sted!

Norge og sverige har mye fint å by på, men menneskene er ikke noe å rope hipp hurra for akkurat:/

Las Vegas er en av byene jeg syns har vært best, byen er flott og det er mye liv :D

NB: er kun 17 år og har ikke kunnet utnytte byene til det fulle :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

- NYC (en fantastisk "diverse" by med masse å tilby.. Six Flags, ligger ca 1.30 min med tog fra manhatten stor amusement park med sinnsyke berg og dal baner)

- San Fransisco (vakker by med en laidback stemning. Ikke for varmt slik det kan bli i endel byer i USA om sommeren.)

- Dubai (en litt "kunstig" by, men man kjeder seg aldri her.. kan bli utrolig varmt om sommeren så watch out. Ellers shopping mulighetene er nesten uendelig. Wild Wadi, en vannpark som er fint i det varme været).

- Roma (en historisk by med alle de kjente landemerkene og god is ved Trevi fontenen :D )

- Paris (hmm franskmenn... fin by uansett. Euro Disney noen? :ermm:)

- Manchester (Ja er Man Utd fan, fin by om du liker laget :) )

- Toronto (storby med kultur og miks masse å gjøre. Er lenge siden jeg var her,men glemmer ikke "wonderland" som er en stor amusement park)

- Delhi (masse folk, men fin by uans. Pass på hva man hiver i seg for du kan ende opp med "delhi belly" hehe.)

- Princeton NJ (en oase i "the armpit of the united states"... en vakker liten plass)

Lenke til kommentar

Berlin troner alene pa toppen av listen siden det er den mest kulturrike byen jeg har sett i mitt liv. Har nok a by pa til at jeg har dratt dit 3-4 ganger . tilsammen sikkert vart der i 3 mander.

New York pa klar andreplass. Er vel en ma-se by for de fleste.

London pa nest site. er vel den kjedeligste byen jeg har sett. Eller England generellt er ganske kjedeligt

Kabul pa siste. en mere kaotisk og skitten by skal du lete lenge etter.

Drar pa jorda rundt tur snart. kommer vel noe spennende der ogsa.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
1. Grimstad

2. Sharm El Sheikh

.. ja:P

8720106[/snapback]

Sharm El Sheikh? Det er jo fullstendig elendig by, for å gå over gata er det nødt til

å komme 15 taxisjåfører med sine jalla blå taxier og tilby å kjøre deg overalt.

For ikke å nevne at det ikke finnes noen som helst kultur/egyptiske kjennetegn der,

hele stedet er turistoppbygd og omtrent alle egyptere kommer fra Cairo og jobber

i Sheikh ca 4 uker før de drar tilbake, så har de dratt nok penger fra turistene til å

fore familien hjemme. No offense mot deg, men synes bare ikke at Sharm El Sheikh

var så veldig spesielt når jeg dro ditt.

Synes fineste byen jeg har besøkt er Estepona(sør i spania, costa del sol), er kanskje

ikke dype daler eller fantastiske flotte ting å se der, men trives veldig godt. Har hatt et

stort hus der, men nå er det 2 leiligheter på Estepona golf.

Kan også legge til at Marbella og Gibraltar er gode byer som er i nærheten av Estepona.

Gibraltar taler for seg selv, en by/klippe eid av britene, på det sørligste punktet i Spania.

Ufattelig mye kultur og historie der, Gibraltar har en fantastisk stemning av å bare være der.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...