Gå til innhold

Kva i hulleste blir "Scroll Lock" knappen brukt ti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den knappen er nesten ikke i bruk i dag men vi oldinger brukte den før GUI ble så vanlig til å låse scrollingen på programmer slik at skjermdumpen kunne leses.

Du kan leke scroll lock ved å bruke "more":

*nix: ls -la |more

win: dos--> c:dir /S /P

(eller dir /S |more )

Håper det forklarte litt.

Ranglefant

Lenke til kommentar
Den knappen er nesten ikke i bruk i dag men vi oldinger brukte den før GUI ble så vanlig til å låse scrollingen på programmer slik at skjermdumpen kunne leses.

Du kan leke scroll lock ved å bruke "more":

*nix: ls -la |more

win: dos--> c:dir /S /P

(eller dir /S |more )

Håper det forklarte litt.

Ranglefant

hey! det forklarte mye det! :D

Lenke til kommentar

Dersom du har en KVM-switchboks, så kan Scroll Lock være veldig nyttig. På de KVMene jeg har vært borte i, så kan man ved å trykke på Scroll Lock 2 ganger bla mellom de serverene/PCene som er tilknyttet KVMen og velge hvilken server/PC skal skal være aktiv der og da, istedenfor velge direkte på KVMen.

Lenke til kommentar
Fyr opp f.eks et regneark i Excel så ser man hva scroll lock brukes til.

Ohh, get it ;)

amd_guru: har tenkt å skifte på det bildet. Viser feil om hdd'ene mine også. Men er litt vanskelig siden bildet ligger på en OC3 server i USA eg ikkje har lenger avgang til. Du kan jo ta egenskaper sjølv og sjekke ;)

Lenke til kommentar
Dersom du har en KVM-switchboks, så kan Scroll Lock være veldig nyttig. På de KVMene jeg har vært borte i, så kan man ved å trykke på Scroll Lock 2 ganger bla mellom de serverene/PCene som er tilknyttet KVMen og velge hvilken server/PC skal skal være aktiv der og da, istedenfor velge direkte på KVMen.

Hey... me too når jeg tenker meg om. Bruker den til å skifte mellom 3 PC'er som er tilknyttet samme skjerm, tastatur og mus.

Scroll lock - scroll lock - 1/2/3 - enter - esc for å skifte mellom maskin 1, 2 og 3.

Lenke til kommentar

Det er noe feil i SI siggen din rockj!!!!!

Notes to Editors: GeForce2 Ultra, GeForce 256, GeForce2 GTS, and GeForce2 MX should be written as shown, with an uppercase "G" and "F", with a lowercase "e" and a lowercase "orce." There is no space between "GeForce" and "2" for GeForce2 Ultra, GeForce2 GTS, and GeForce2 MX. There is a space before "Ultra," "GTS," "MX," and "256." The word "Ultra" is in titlecase. "MX" and "GTS" are in ALL CAPITALS.

Kilde: her

Lenke til kommentar
Det er noe feil i SI siggen din rockj!!!!!

Notes to Editors: GeForce2 Ultra, GeForce 256, GeForce2 GTS, and GeForce2 MX should be written as shown, with an uppercase "G" and "F", with a lowercase "e" and a lowercase "orce." There is no space between "GeForce" and "2" for GeForce2 Ultra, GeForce2 GTS, and GeForce2 MX. There is a space before "Ultra," "GTS," "MX," and "256." The word "Ultra" is in titlecase. "MX" and "GTS" are in ALL CAPITALS.

Kilde: her

Ver vennelig å les dette en gang til ->

"amd_guru: har tenkt å skifte på det bildet. Viser feil om hdd'ene mine også. Men er litt vanskelig siden bildet ligger på en OC3 server i USA eg ikkje har lenger avgang til.(EDiT: som eg ikkje har personlig tilgang til...) Du kan jo ta egenskaper sjølv og sjekke"

Viss det er fleire feil, så kan du gjerne sende meg en message om kor eg skal rette så eg veit det. Eller du kan ta kontakt med meg på irc -> #hw.no@Undernet .. Takk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...