Gå til innhold

Fall Out Boy-tråden!

greiven

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle opprette en tråd for de som liker Fall Out Boy. Var vell det jeg savnet mest når jeg så igjennom Musikk-Tråden.

Fall Out Boy er mitt favoritt band, og første gang jeg hørte en sang av dem var i en C'Thun-kill film ( World of Warcraft, om du lurer). Da brukte de Sugar We're Going Down. Synes det var en bra sang, men ble fort lei av den sangen. Så ble det ikke så mye Fall Out Boy på kanskje 9-10 måneder, før jeg tenkte at jeg skulle laste ned noen flere. Siden jeg likte de, lastet jeg ned flere. Og enda flere. Og noen til.

Det jeg hører mye på av FOB nå er ; Chicago is so Two Years Ago, Saturday, Dead on Arrival, Calm Before the Storm, I Slept With Someone in Fall Out Boy, and All I Got Was This Stupid Song Written About Me. Dette kan variere, men det er hva jeg hører på for tiden. Sangtekstene til Fall Out Boy er også ganske "drastiske", men er jo egentlig ikke noe rart når Pete er sangskriveren :)

Regler:

-Ikke diskuter noe som ikke har med Fall Out Boy å gjøre.

-Diskusjon om bandet er lov, men så lenge det går over til personangrep ol. vil moderator bli kontaktet.

-Ikke spam.

Si hvorfor du liker Fall Out Boy, hva du liker med dem, hvilke sanger du hører på ol. Og selvsagt generell diskusjon om/rundt Fall Out Boy.

Endret av Kiimmeen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hahah, tror jeg styrer unna gitt. :D

8604472[/snapback]

Fra wikipedia.com:

Fall Out Boy's latest album is titled Infinity on High and was released on February 6, 2007. The lead single, "This Ain't a Scene, It's an Arms Race", debuted at the 2006 American Music Awards. The video debuted on MTV on Tuesday, December 19, 2006. In the album's opening week, Infinity on High reached number 1 on the Billboard 200, selling 260,000 copies.[5]

Du bør høyre på bandet før du uttalar deg om det!

Lenke til kommentar
Hahah, tror jeg styrer unna gitt. :D

8604472[/snapback]

Fra wikipedia.com:

Fall Out Boy's latest album is titled Infinity on High and was released on February 6, 2007. The lead single, "This Ain't a Scene, It's an Arms Race", debuted at the 2006 American Music Awards. The video debuted on MTV on Tuesday, December 19, 2006. In the album's opening week, Infinity on High reached number 1 on the Billboard 200, selling 260,000 copies.[5]

Du bør høyre på bandet før du uttalar deg om det!

8607074[/snapback]

Hva har platesalg med musikk å gjøre?

Lenke til kommentar
They have also definitively stated that they are not an emo band. ;)

8607124[/snapback]

Om du tror du kan leve etter hva selve bandet kaller seg, blir du skuffa. Det fungerer ikke i noen tilfeller.

8607292[/snapback]

Hvis det er noen som emo, så er det frontfiguren i bandet, Pete. Kan være litt enig der, siden han klær seg litt som en emo, selvmordforsøk osv., men det betyr jo ikke at bandet er emo. Det er han som skriver sangene, og det er jo ikke så vanskelig og forstå om du leser tekstene. Men de har jo ikke en "emo'isk" sangstil, så tror ikke jeg vil kalle hele bandet emo.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Det er han som skriver sangene, og det er jo ikke så vanskelig og forstå om du leser tekstene. Men de har jo ikke en "emo'isk" sangstil, så tror ikke jeg vil kalle hele bandet emo.

Det er faktisk vokalist Patrick Stump som lager musikken. Vil ikke kalle Fall Out Boy for emo, egentlig. Tekstene dems handler ofte om tenåringsangst og slikt, men de klarer å begrense det.

De liker å bruke veldig mye metafôrer, som kan få folk til å gruble litt, så jeg vil kanskje si at Pete Wentz skriver indirekte emo-tekster. Men selve musikken, altså, synes jeg ikke er emo i det hele tatt.

Uansett, jeg hørte forst om Fall Out Boy med en gang "Sugar We're Going Down"-videoen ble vist på Svisj (Var vel med en gang From Under The Cork Tree" kom ut, vil jeg tro). Ble ikke imponert med en gang, men den vokste absolutt på meg... Etter hvert ble jeg virkelig hekta, så jeg bestemte meg for å kjøpe "From Under The Cork Tree", med en hvis skepsis.

Ble overrasket over den trøkka(?) introen i "Our Lawyers...", og ville absolutt høre mer. Etter å ha hørt igjennom albumet et par ganger var jeg helt frelst, selv om motstanden fra søsken var stor. De er ikke store fans, akkurat. Synes spessielt "Sophomore Slump or Comeback of the Year", "XO", "Sugar We're Going Down", "Champagne For My Real Friends, and Real Pain for my Sham Friends", og "Al Little Less Sixteen Candles, A Little More Touch Me".

Anyways, jeg var så begeistret at jeg bestile "Take This To Your Grave", "Evening Out With Your Girlfriend", og den akustiske "My Heart Will Always Be On The B-Side of My Tounge". Først hørte jeg på "Take This To Your Grave". Der var forsåvidt alle sangene knallgode. Spessielt "Sending Postcards...", "Reinventing The Wheel To Run Myself Over", og -kanskje den mest kjente- "Grand Theft Autumn"

Så "Evening Out With Your Girlfriend". Her hadde FOB en helt annen stil. Her var alt mye mer om mislykkede forhold og alt i den duren, for å ikke nevne lite originale melodier og -tørr jeg si- dårlige lydopptak. Men dette albumet lærer man seg å like. De beste er nok "Honorable Mention", "Moving Pictures", "Parker Lewis Can't Lose", "Pretty In Punk" og "Calm Before The Storm (liker denne versjonen bedre enn TTTYG-versjonen)".

Så, etter en bitteliten nedtur, satte jeg meg ned med "My Heart Will Always...".

Stor forandring mellom dette og de andre albumene. Spessielt "Evening...". Er ikke så veldig lang CD, egentlig. Ville nok heller kalt det en EP. Men følger også med en DVD. Liker alle sangene her, men synes "It's Not a Side Effect of Cocaine, I'm thinking It Must Be Love" og "My Heart Is The Worst Kind of Weapon".

Satt igjen med ett nytt favoritt-band etter disse to ukene.

Så når "Infinity on High" kom ut i Februar, var jeg helt i ekstase, og kjøpte den på lanseringsdatoen. Det er tydelig at Fall Out Boy har modnet fra forrige album, men har fortsatt noe av det samme. Dette vises i blandt annet "Thriller", som er åpnings-sporet. Men musikken er bedre enn noensinne. Alle sanger er superbra, men "You're Crashing But You're No Wave", "I'm Like A Lawyer With The Way I'm Always Trying to Get You Off", "The Take's Over, The Break's Over", "Hum Hallelujah", "This Ain't A Scene...", "I've Got All This Ringing In My Ears And None On My Fingers" og den helt sinnsykt velskrevne "Bang The Doldrums" står ut som klassikere i mine øyne/ører...

Nå for tiden hører jeg spessielt mye på: Bang the Doldrums, XO, Moving Pictures, Sending Postcards From A Plane Crash (Wish You Were Here), I've Got A Dark Alley And A Bad Idea That You Should Shut Your Mouth og I'm Like A Lawyer...

Lenke til kommentar
They have also definitively stated that they are not an emo band. ;)

8607124[/snapback]

Om du tror du kan leve etter hva selve bandet kaller seg, blir du skuffa. Det fungerer ikke i noen tilfeller.

8607292[/snapback]

Om du tror du kan leve etter hva alle andre mener om et band, og la det bestemme hva du mener, blir du skuffa.

Kan ikke folk holde seg i tråden for den musikken de liker, og ikke bare mase om det emo-tullet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...