Gå til innhold

Hvor lang tid må man regne med på å ta lappen?

Bluesky

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp fullført et traffikalt grunnkurs, og jeg skal begynne å ta kjøretimer så fort som mulig. Men jeg lurer egentlig på hvor lang tid det er realistisk å bruke på å ta lappen (Førerkort klasse B). Jeg har ikke mye erfaring med biler, men jeg har en god del fri i tiden fremover og jeg burde ha nok penger på kontoen, så det er ikke noe problem. Eneste problemer jeg har kommet over sålangt er at det er lang ventetid på kjøreskoler.

Jeg har satt som mål å ha lappen innen utgangen av Juli, er det realistisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke urealistisk å ta lappen innen slutningen av Juli.. Hvis du lærer fort og vender deg til å kjøre bil i løpet av de første timene bør du greie det relativt raskt.

Det er heller ventetiden på oppkjøring som vil felle deg, ikke det obligatoriske.

Lenke til kommentar

Den tiden jeg skrev i min forrige post er ca. basert på tiden jeg brukte.

Jeg hadde fri hele dagen hver dag, så fikk ta time når han hadde ledig.

Klarte alt på minimumskravet.

Men det tok meg ca. 4mnd'er å ta førerkort kl. B.

Men det varierer jo mye fra plass til plass.

Noen plasser går det kjappere, andre plasser går det seinere.

Lenke til kommentar

Jeg brukte 6måneder. Ikke fordi jeg trengte det, men jeg skulle ha lappen på dagen. Så det ble få kjøretimer, hver 3-4 uke, men så trente jeg mye på egenhånd(dvs øvelseskjørte med far). Teorien tok jeg 3måneder før oppkjøring.. Så det kjørelærer sa at jeg kanskje kunne tatt det mer med ro, men det var jeg som pressa på :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...