Gå til innhold

Når blir Ps3 offer for pirater?

Anbefalte innlegg

De kan de ikke vite før spillene kommer ut.. 360 ble veldig fort hacket, men selger likevel godt med spill. Dette kan være nettop fordi store titler har kommet på den.

Ser ut som spillutviklerne i stor grad ser etter konsollen som har solgt mest.

Når final fantasy xiii f.eks slippes til ps3 kan det godt hende mange piratkopierer det, men dette spillet vil uansett selge i bøtter å spann. Om sony mister exclusiviteten til dette spillet og flere.. si mgs4 dersom de ikke selger nok konsoller kan det tenkes at det blir værre for dem, enn om et par tusen velger å kopiere det.

For sony's del er det sikkert bedre at 1000 kopier av et spill går til pirater, enn at de går til microsoft eller nintendo.

8611986[/snapback]

Hæ? Tenk deg om her du :p

Du sier først at det kanskje er positivt for Sony om PS3 blir hacket.

Så fortsetter du her med:

For sony's del er det sikkert bedre at 1000 kopier av et spill går til pirater, enn at de går til microsoft eller nintendo.

Med andre ord, sier du indirekte:

Om ikke Sony sin PS3 blir hacket, så lager ingen spill til PS3.

Grunnlaget av dette, er da de 1000 du sier vil kopiere spill.

Om spillprodusenter bare lagde spill til konsollen som selger mest, hvorfor lager ikke bare spillprodusenter spill til eldre konsoller, selv om nye konsoller kommer ut?

Spillprodusenter ser ikke bare på antall salg, de ser jo på hva de har kompetanse til å lage, de ser på hvilken konsoll som er vanskeligst å utvikle til, hvilken konsoll som er vanskeligst å kopiere spill på+++++..

Det er mange faktorer her og jeg tror ikke noen spillprodusenter tenker:

Å nei, det er laget få spill til ps3, da lager vi til xbox 360 isteden!!

Eller de tenker neppe:

Det er jo solgt flere nintendo 8 bit, enn playstation 3, så vi lager nintendo 8 bit spill isteden!

Det var kanskje å sette det litt på spissen, men om det fins få spill til en konsoll, fins det mindre konkurranse.

Det er solgt 3 millioner ps3 konsoller og jeg vet ikke i snitt hvor mye hver konsolleier har brukt på spill/ekstrautstyr hittil, samt da en del har kjøpt spill online på ps3.

Om folk får cracket/hacket ps3 skikkelig, kan man erstatte en PC med ps3.

Da kan folk plutselig kjøpe PS3 bare for å bruke den som mediacenter pc, noe sony bare taper penger på. De tjener som sagt pengene på ekstrautstyr, spill og bluerayfilmer.. pengene tjener de ikke på maskinvaren!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg snakker ikke om for spillbransjen generelt.. jeg snakker om for sony akkurat nu, for å selge konsoller og på den måte slippe å miste ekslusive spill. Altså et meget kortsiktig perspektiv. Jeg er ingen fan av piratvirksomhet, og jeg vet det kommer lite godt ut av det over lengre tid. Men hackede konsoller pleier å selge godt.

8612687[/snapback]

Hva så om hackede konsoller selger godt? Det er ikke positivt det. Spillutviklerne ser ikke på antall konsoller solgt, men de ser på hvor godt spillene selger. Som DaButcher sier så er det mye mer konkurranse på 360 enn på PS3. Det er ikke veldig mange godspill på PS3 objektivt sett. Så hvis noen utgir samme spill på ps3 og 360 vil det nok kanskje selge bedre på ps3 hvis du deler på antall konsoller solgt. Det at spill lages på blu-ray gjør at de er vanskeligere å "hacke", færre laster ned grunnet størrelsen og i tillegg har veldig få blu-ray-brennere. Dette er VELDIG positivt og jeg kan ikke skjønne hvordan du klarer å vri det til å være positivt med piratkopiering for sony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...