Teds Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hei! Er ganske desperat nå, kom hjem fra jobb og som jeg vanlig gjør, slår jeg på datamaskinen. Rettere sagt jeg prøver fordi jeg ikke får noe respons fra maskinen. Flytter den ut i stua for å fjerne inntak i veggen og skjøteledning som potensielle syndere, men enda ingen respons. Etter å ha studert og sjekket litt fant jeg ut at vi hadde et livstegn. Lampa SB_PWR på hovedkortet som egentlig skal lyse 24/7 for å vise at kretsen har strøm, blinker. Derfor ser jeg for meg dårlig kontakt noe sted eller at en eller annen sikring har slått inn for å stoppe en eventuell overspenning som har skjedd. Mitt spørsmål til dere er da om en PSU, i mitt tilfelle har en sikringsknapp som kan slås og på? Specs. ~ Gainward GF BLISS 7900GT 256MB ~ AMD Athlon 64 XP3000+ 1.8GHz Winchester 939 ~ Samsung SpinPoint T133S 300 GB SATA2 8MB 7200RPM ~ TwinMOS PC3200 DDR400 1024MB(2x512) ~ Asus A8N-SLI Deluxe S939 PCI-E nForce4 ATX ~ Zalman CNPS7700-Cu 939 918g ~ BZerk 500Watt ATX 12V ~ Thermaltake Tsunami Jeg håper dette kan fikses uten ekstra deler da jeg har et prosjekt som skal leveres og det ligger så klart på denne maskinen. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det jeg tenkte først var defekt power-knapp? Lenke til kommentar
Teds Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Det jeg tenkte først var defekt power-knapp? 8602470[/snapback] Er jo en mulighet, men stusset meg litt at SB_PWR blinker og ikke lyser konstant. Denne lampa er jo et tegn på at det er strøm gjennom hele kretsen. Noe det da i dette tilfellet, ikke er. Lenke til kommentar
Teds Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Bump: PSU er tatt ut, og med dette kom også all mulig annen drit. CPU-kjøler måtte tas ut for å få plass så i morgen må jeg gå til innkjøp av ny PSU, rensemiddel og ny pasta. Får håpe dette fungerer så jeg får levert oppgaven til tirsdagen, fikk utsatt fristen til tirsdag, takk og lov... Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg beklager at jeg graver opp denne tråden igjen, men jeg har samme problemet nå. Fikk du fikset det? Lenke til kommentar
Teds Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg beklager at jeg graver opp denne tråden igjen, men jeg har samme problemet nå. Fikk du fikset det? Stemmer, bytte av strømforsyning hjalp så det var mest sannsynlig noe i den gamle som tok kvelden! Beklager sent svar og håper du allerede har fått fikset det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå