CaNaBiS Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Halla! =) Jeg har begynt å modde dataen min, har modda hdd, å satt i Plexi. Har bestilt Plexi fra Microplex til døra (blått). Å nå har jeg akkurat blitt ferdig med opptegningen av det lille aqvariet jeg skal lage å ha i toppen av kabinettet! :-D Jaa! MED EKTE FISKER!!! :-.D Men så lurer jeg på?! Hvor mange C skla vannen være daa? Å en ting til! er 1600cm2 med plexi dyrt? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hvor varmt vann det bør være, avhenger av hvilke fisker du skal ha. Alt fra 18-28 grader er normalt. Lån deg en akvariebok, og les litt i den. Du bør også ha litt planter, og en temperatur som passer de og. Hvis det er varierende temperatur på rommet, bør du også ha en varmekolbe. (det bør du ha uansett) Den koster ikke mange kronene. Pris på plexi finer du hos en glassmester. Spør evt etter acrylglass. Det er egentlig er det samme som plexi, men det kan være en god del rimeligere. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 ok....... Men trur det der aqvariet blir ikje så bra?! KOmmer med tegnninger snart! Lenke til kommentar
quack Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Håper ikke akvariet ditt også er vannkjølingstanken.. Lenke til kommentar
Wixe Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 fisken vil ikke kunne leve i vann fra et vannkjølingssystem da både tilsettningsstoffer og pumpetrykk vil ta livet av fisken ganske fort. Syns jeg ser fisken bli sugd inn i cpukjøleren din Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Syns jeg og ser det at fisken blir sugd inni cpu kjøleren men hadde vert kewlt med akvarie oppå pcen. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 skynd deg med å laste opp tegninger/bilder... Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Hvor varmt vann det bør være, avhenger av hvilke fisker du skal ha. Alt fra 18-28 grader er normalt. Lån deg en akvariebok, og les litt i den. Du bør også ha litt planter, og en temperatur som passer de og. Hvis det er varierende temperatur på rommet, bør du også ha en varmekolbe. (det bør du ha uansett) Den koster ikke mange kronene. Pris på plexi finer du hos en glassmester. Spør evt etter acrylglass. Det er egentlig er det samme som plexi, men det kan være en god del rimeligere. Heilt enig med deg heile vegen, men akryl-glass er ganske anneledes; det er mykkje sprøare, bør limast med spesial-lim fordi at akryl er glattere en plexi, og akryl er i utgengspunktet klarere, men det slår lett sprekker (fordi det er så sprøtt), og da blir det gnisse-lyder når du vrir/bender platen..og når akryl utsettes for ett par minus-grader, så har det ufattelig lett for å knuses/brekkes.... Plexi er mere fett-holdig, dvs. det de mykere, hoder bedre i kulde og så videre... Men siden dette skal brukes på en relativt rolig plass,så skal dett ikkje vere noke problem med acryl (men vist du skal lime sammen akverie med akryl, så må du nesten bare bruke akryl-lim... Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Kan fort bli litt nasty med et akvarium. Du trenger spylevæskeresistente fisker, ellers kan det bli bra tett med alger inni der Hvis du virkelig vil ha et akvarium i PC'en, anbefaler jeg deg å lære deg litt om renhold, og litt om akvariefisk i det hele tatt. Ellers kan det bli strevsomt, både for deg og for fiskene Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 1000-1500 for plexiet vil jeg tro. Lenke til kommentar
axl Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 kommer jo litt ann på tykkelse du skal ha. Jeg ville spurt litt rundt på plast/glass forhandlere o.l og spurt om de hadde noen biter(hvis du ikke trenger hel plate da..) Skaffet meg ca 1m2 for 100kr på den måten, glassmestern skulle ha 1000 for en plate på 1m2 Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hvor stort skal akvariet være da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå