Gå til innhold

HTML kode converter?

Anbefalte innlegg

Finnes det en form for converter som konverterer videoer til HTML koder?

har lette lenge, men jeg finner ikke et bra program...eller kansje det ikke trengs noen program...

Jeg vet at jeg kan laste opp en film f.eks. på youtube og få den som EMBED... men finnes det en enklere måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Finnes det en form for converter som konverterer videoer til HTML koder?

har lette lenge, men jeg finner ikke et bra program...eller kansje det ikke trengs noen program...

Jeg vet at jeg kan laste opp en film f.eks. på youtube og få den som EMBED... men finnes det en enklere måte?

8602378[/snapback]

Link

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Her var det mange gode råd ute og gikk... :roll:

For det første: Video er video, html er html. Video kan aldri bli html om du konverterer i all evighet. Å søke på html converter på google fullstendig meningsløst.

For det andre: Det er forskjell på encoder og converter. Encoder brukes til å kode videoen til et bestemt videoformat og har heller ingenting med html å gjøre.

For det tredje: Hva er det du forsøker å gjøre? Skal du legge ut linker til video på en hjemmeside så folk kan laste ned eller streame?

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg tok utgangspunkt i at det han mente var å encode en video i et browservennlig format, og legge det ut på en webside. (Med andre ord flv format med en embedded flash player). Dette gikk jo ganske klart fram av at han sa at en mindre praktisk løsning var å laste opp videoen til youtube og bruke deres embed-kode.

Og nettopp det gjør programmet jeg nevnte.

Kjeklulf: Det du sier er selvsagt helt korrekt, men er det ikke posten din litt flisespikkeri når det fint går ann å skjønne hva han mener?

Lenke til kommentar
Hmm. Jeg tok utgangspunkt i at det han mente var å encode en video i et browservennlig format, og legge det ut på en webside. (Med andre ord flv format med en embedded flash player). Dette gikk jo ganske klart fram av at han sa at en mindre praktisk løsning var å laste opp videoen til youtube og bruke deres embed-kode.

Kjeklulf: Det du sier er selvsagt helt korrekt, men er det ikke posten din litt flisespikkeri når det fint går ann å skjønne hva han mener?

8603122[/snapback]

Det er ikke åpenbart at det er det han mener (selv om det kan være det) og om det var det du forstod ut av hans spørsmål burde du presisert det. Slik det står nå er det et "goddag mann - økseskaft"-svar. ;)

Poenget er å få trådstarter til å formulere seg slik at vi slipper gjettekonkurranse og svar som er totalt uvesentlige, som for eksempel å foreslå å søke etter html + converter på google (ja, jeg vet det ikke var ditt forslag).

Lenke til kommentar

Joda. Du kan det. Om jeg har forstått deg riktig er det du trenger programmet jeg nevnte flash video encoder.

Det du har lyst å gjøre er noe lignende denne siden. Ikke sant? Jeg har da brukt det nevnte programmet.

Problemet er at du uttaler deg teknisk feil, og folk svarer dermed feil, eller henger seg opp i det. Arrester meg om jeg tar feil, men det var noe lignende som denne. Det er en 3gp film som er konvertert til et websidevennlig format.

Lenke til kommentar

Som sagt: video kan aldri bli html, det er to forskjellige verdener. På samme måte kan du heller ikke få en pizza til å bli en stekeovn. ;)

Html er koden som kan inneholde opplysninger om hvor et videoklipp er plassert, hvordan det skal vises på en side etc. Html er stekeovnen, videoen er pizzaen du skal ha inn i ovnen. Det hjelper igjen om du kan forklare mer utfyllende hva du egentlig ønsker å oppnå.

Lenke til kommentar

8603122[/snapback]

Det er ikke åpenbart at det er det han mener (selv om det kan være det) og om det var det du forstod ut av hans spørsmål burde du presisert det. Slik det står nå er det et "goddag mann - økseskaft"-svar. ;)

Poenget er å få trådstarter til å formulere seg slik at vi slipper gjettekonkurranse og svar som er totalt uvesentlige, som for eksempel å foreslå å søke etter html + converter på google (ja, jeg vet det ikke var ditt forslag).

8603251[/snapback]

Joda. Enig der. Men jeg bare syns det ble litt krasst for en som tydeligvis ikke kan nok om det "tekniske språket" for å formulere hva det er han vil. Fikk litt sånn "ditch the newbie" følelse.

Men du har helt rett at det var dårlig formulert.

Forøvrig er det faktisk mulig å konvertere en video til html+javascript. Men det er helt ubrukelig å gjøre, og ganske så teit. Det er faktisk folk som har gjort det, bare for å bevise at man kan.

Lenke til kommentar

Det du må være klar over er at om du embedder en avi, mpeg eller lignende på denne måten, vil det mest sannsynlig ikke fungerer hos svært mange brukere.

Flash filene derimot som man lager med det programmet jeg nevnte fil fungere så lenge brukeren (de aller fleste) har flash installert. Derfor youtube og lignende bruker flash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...