Badsanta Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Heisann! Denne maskinen fra Toshiba er vel en god ultraportabel til en god pris. Ser dem selger samme på elkjøp for 12-13000 kroner. Toshiba Satellite ProSATU200101 Noen som har noen synspunkter? http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...wUAAAEOefQs9Q46 Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
fose Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Kjenner ikke maskina, men ut fra spesifikasjonene synes dette å være en utrolig bra pris. Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Her er en test hos DinSide av maskinen med litt annen konfigurasjon. http://www.dinside.no/php/art.php?id=310110 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Dette er IKKE en ekte ultraportabel. Skal en laptop kalles en ekte ultraportabel bør den veie under 1.5 kg. ThinkPad X60s kan regnes som en ultraportabel, den veier 1.3 kg. Dessuten, ikke kjøp på Lefdal, det er ikke stedet å kjøpe en bra PC. Edit: og skal man ha en god ultraportabel, bør man gå for en ultraportabel beregnet for bedriftsmarkedet. Endret 13. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Ser ut som mye for pengene Mvh Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Satellite er forbrukerserien til Toshiba. Kjenner flere som har hatt Toshiba i lengre tid, og som ikke akkurat er fornøyd. Og det er med Tecra, bedriftsserien til Toshiba. Forbrukermodeller er som kjent av lavere kvalitet enn bedriftsmodeller. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Må si dette uansett var en meget god pris for en slik maskin Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Må si dette uansett var en meget god pris for en slik maskin 8606744[/snapback] Er ikke sikker på akkurat det. Man må også ta garantiordningen i betraktning. Og igjen, det er ikke en ekte ultraportabel, men en mellomvekter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg stusset også på bruken av "Ultraportabel". Den har riktignok liten nok skjerm, men 1,9 kg er alt for tungt til å kalles ultraportabel. 1,9kg er det en slank vanlig bærbar bør veie. Maskina har heller ikke ULV-prosessor (10W), og ikke en gang LV-prosessor (17-24W), men en vanlig T5500 (34W). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Stemmer, det. En ultraportabel skal være ultralett. 1.9kg er ikke ultralett, og et annet "minstekrav" er at en ultraportabel skal benytte en ekstra strømgjerrig prosessor, minst en LV-prosessor. Min bærbar, som er en mellomvekter, eller en slank bærbar har en nominell vekt på 2.2 kg (Latitude D600). Etterkommeren D630, som også regnes som en kraftig mellomvekter veier under 2.0 kg. Reklamen til Lefdal er, hvis vi skal tolke markedsføringsloven strengt, misvisende og villedende. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Triceratops Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg har en Fujitsu Siemens v3205 som jeg betalte 6500,- for før jul. Den er jeg veldig fornøyd med. Veier vel ca det samme og er ca lik størrelse som den Toshiba maskinen som du (trådstarter) vurderer å kjøpe. Jeg tror du vil bli godt fornøyd med maskinen i forhold til portabilitet, ihvertfall hvis du er vant til å dra rundt på en 3kg 15" maskin;) Du har jo uansett 14dagers angrefrist ved internettsalg, forutsatt at du behandler maskina svært pent Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det var da voldsomt. En annen maskin fra Dell er XPS M120, som nå forsvant rett ut av lettvekter-klassen. PC World er ikke helt enig... Poenget mitt er at det ikke finnes en definisjon på hva en ultraportabel pc. Men joda, Toshiba-en er både tung og tjukk. Igjen, Inspiron XPS er en forbrukermodell. Og Dell sier selv at deres forbrukermodeller er av lavere kvalitet enn Latitude, som er myntet på bedriftsmarkedet. Hvilken pris mener du er rettferdig mtp. at det er en ultraportabel fra Toshiba beregnet for privatmarkedet, og at den selges hos Lefdahl? 8606846[/snapback] Jeg vet ikke, og det gidder jeg heller ikke å ta stilling til. Vurderer ikke bærbare i forbrukersegmentet fordi jeg ikke synes nivået på kvalitet samt garantiordinger er bra nok her. Skal jeg kjøpe en bærbar vil jeg ha en modell beregnet for bedrifter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det var da voldsomt. En annen maskin fra Dell er XPS M120, som nå forsvant rett ut av lettvekter-klassen. PC World er ikke helt enig... Poenget mitt er at det ikke finnes en definisjon på hva en ultraportabel pc. Men joda, Toshiba-en er både tung og tjukk.8606846[/snapback] Det er etter min mening en forskjell på Ultraportabel og lettvekter. Ultraportabel oversetter jeg til Ultra lettvekter. Når PCworld strekker begrepet ultraportabel så langt opp som til 2,2 kg mener jeg er å vanne begrepet kraftig ut. Hvis 2,2kg er ultraportabel, hva er da en PC på 980 gram? ultramikroportabel? PCer fra 3-5 år tilbake ble gjerne kalt tungvekter om de var over 3,5kg. Gapet på 1,3 kg mellom ultralettvekter og tungvekter synes jeg blir for lite for å dele opp i både lettvekter og mellomvekter. Men det er vel ingen tvil om at begge klassene bør være med? Lett og utra lett er jo tydelig forskjellige begreper. Lett og middels er også tydelig forskjellige begreper. For å klare litt opp, her er min tolkning av begrepene: Ultraportabel: Opp til 1,5kg Lettvekter: 1,5 - 2,5 kg Mellomvekter: 2,5 - 3,5 kg Tungvekter: 3,5 - 5,0 kg Monstervekter: 5,0 kg og oppover. Sistnevnte er en gjenoppstått gruppe som kom med Dells og HPs 20" bærbare som veier henholdsvis 8,3 og 7kg. Et tiår eller to tilbake i tid fant man en rekke PCer i denne klassen, 386, 486 osv. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Enig med deg der, Simen1. Jeg har samme formening om de forskjellige kategoriene med bærbare datamaskiner. Og jeg har en mistanke om at denne oppdelingen går igjen i det profesjonelle segmentet. PCWorld burde holde seg for god til å bruke begrepet ultraportabel for bærbare PC'er opp til 2.2 kg. Dette bidrar til at vanlige folk får et galt forhold til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå