Gå til innhold

Katt på flyet!?


Anbefalte innlegg

Hva skjer med katta mi hvis den skal på flytur med meg? Vet mange dyr blir plassert under med bagasjen, men har virkelig lite lyst til å ha han der nede:S det er jo kaldt...og mørkt...

Og hvor får han beroligende midler fra? må jeg innom dyrelegen? eller er det noe som finnes på flyplassen? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det går an å bestille en egen "billett" for å ha med seg dyr som håndbagasje.

Koster en femtilapp eller noe.

Du må ringe flyselskapet ditt og høre med dem.

8602342[/snapback]

 

Hadde vært sinnssykt bra å få han med som handbags...men begynner å lure på om han kanskje er for feit :cry:

Lenke til kommentar

Vil ikke tro i min villeste fantasi at du får dyret med deg inn i flyet. Det vil kunne bli en katastrofe for de som er allergisk. Pus vil nok helt sikkert bli plassert i buken på flyet. Når det er sagt så er det ikke første gangen at katter er sendt med fly. Leste en gang om en katt som ble sendt fra Argentina til Norge med fly. Det gikk helt greit det. Og ja, de har et opplegg varmen, slik at det ikke blir 40 minus.

Endret av butare
Lenke til kommentar
hvordan vet du at det er kaldt og mørkt?  har du vært der?  :lol:

8602171[/snapback]

Neij, men tviler på at de har varmovner til koffertene=) Ser det hvartfall sånn for meg :whistle:

8602351[/snapback]

 

men kanskje de har varmeovner til dyrene!!

 

tenk på det du!

8602616[/snapback]

Tviler liksom litt..selv om det ikke er usannsynlig

Lenke til kommentar
Vil ikke tro i min villeste fantasi at du får dyret med deg inn i flyet. Det vil kunne bli en katastrofe for de som er allergisk. Pus vil nok helt sikkert bli plassert i buken på flyet. Når det er sagt så er det ikke første gangen at katter er sendt med fly. Leste en gang om en katt som ble sendt fra Argentina til Norge med fly. Det gikk helt greit det. Og ja, de har et opplegg varmen, slik at det ikke blir 40 minus.

8602656[/snapback]

kei:P jaja, kanskje jeg må sende han på den måten da..

Tenkte bare på det å ha han med inn i kabinen pga. en gang da jeg reiste hadde en kvinne med seg 2 hvalper... :yes:

Lenke til kommentar

Alle dyr under 8 kilo går som håndbaggasje både hos Norwegian og SAS. Jeg har selv flydd med min jack russel terrier på 7 kilo flere ganger innenlands. Om du sjekker hjemmesidene til flyselskapene så får du konkret info om dette i stedenfor synsing til folk som ikke vet noe om det. De eneste kravene de har er at dyret skal oppbevares i et reisebur/reisebag som går inn under setet foran deg. Ofte slår de seg noe vrange på bur selv om det har riktige mål, så må man bruke penger på en svindyr reisebag i stedenfor. Slike de selger på flyplassen altså.

 

Det koster ca 200 kr hver vei for et "håndbaggasjedyr". Så lenge du booker billett før en allergiker, så er det dyret ditt som får være med flyet og ikke allergikeren.

Lenke til kommentar
Alle dyr under 8 kilo går som håndbaggasje både hos Norwegian og SAS. Jeg har selv flydd med min jack russel terrier på 7 kilo flere ganger innenlands. Om du sjekker hjemmesidene til flyselskapene så får du konkret info om dette i stedenfor synsing til folk som ikke vet noe om det. De eneste kravene de har er at dyret skal oppbevares i et reisebur/reisebag som går inn under setet foran deg. Ofte slår de seg noe vrange på bur selv om det har riktige mål, så må man bruke penger på en svindyr reisebag i stedenfor. Slike de selger på flyplassen altså.

 

Det koster ca 200 kr hver vei for et "håndbaggasjedyr". Så lenge du booker billett før en allergiker, så er det dyret ditt som får være med flyet og ikke allergikeren.

8606636[/snapback]

Nice :D Tusen takk!
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Frakta tre små kattunger ifra Oslo til ålesund med fly i helga, må si jeg er imponert over SAS Norges håndtering av dyra! Ringte på forhånd og spurte om det var mulig å ta de i håndbagasjen, men det går en grense på 2 dyr. Ble derfor lasterommet.

 

Ring en dag på forhånd, for det å ta med seg dyr på flyet er et privilegium, ingen rett. Det er diverse de må sjekke før du kan ha de i lasterommet (og før du kan ha de i kabinen... da sjekker de hver enkelt passasjer tror jeg, virket iallfall slik utifra det dama i kundeservice fortalte). Ringte kl. 15:45 og fikk bekreftelse på at det var greit kl. 18:50. Dette var dagen før reisen.

 

Ved ankomst gardermoen sjekket jeg de inn ved innsjekkingsskranken. Buret fikk bagasjetag og jeg betalte 160,-. Satte også på en ID-tag i tilfelle de skulle bli shippet avgårde på feil fly ;)

 

Ved spesialbagasje fikk jeg vite at det var greit å levere de ca. 35 minutter før avgang. Satt å venta med de i en halvtimes tid. Ga de litt vann, etterhvert sovna de av.

 

Leverte de inn til en meget hyggelig ansatt i spesialbagasjen som tok godt vare på de. Tror ikke de mottok noe neddopende av noe slag, såvidt jeg vet bør det gjøres av en godkjent veterinær. Man skal være litt forsiktig med dette med voksne dyr / kattunger.

 

Så var det bare for meg å tusle igjennom sikkerhetskontrollen, gå ombord i flyet, fly opp i himmelen, nyte en varm kopp te og et hyggelig personale, osv.

 

Når vi landa kom kattene ut som de første på... bagasjebåndet :p regner med at det er en annen policy på dette på større flyplasser, men på Vigra er det altså slik.

 

Hele turen gikk kjempefint. Kattene var ikke redde i det hele tatt, de hadde det helt fint og ble godt tatt hånd om. Kudos til SAS Norge for ypperlig håndtering!! Men som sagt, ring på forhånd. Er det allergikere ombord må du ta en annen flight.

 

(Ps. ila 2 dager har kattene opplevd bil, båt, tog, fly, trikk, buss og t-bane. Slå den :p)

Lenke til kommentar

"Cats on a plane" Featuring Samuel Fu**ing Jackson.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
kitler.jpg

Sig Heil

 

Det er faktisk begrenset hvor stort dyret du kan frakte er. Jeg vet at Julie ikke kan frakte Mona på flyet, hun er for stor.

 

Så er det noen strekninger som ikke godtar dyr. Eksempel er nordlige turer på vinterstid.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...