Helpsomer Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Er noe jeg virkelig sliter med, og det er det om man sier til venner om de er pen eller ikke. Jeg er gutt, og å si til en guttevenn av meg at han er pen faller meg ikke inn. Men når det kommer til jentevenner, de pene vel og merke, så ønsker jeg å si til dem at jeg virkelig liker synet av de. Selv om jeg har lyst, så er det noe jeg ikke klarer. Vet ikke helt hvorfor, kanskje fordi jeg ikke er typen som sier sånt helt uten videre. Har virkelig lyst, men vet ikke helt om det er noe man gjør. Gjør dere det? Og til dere jenter: hva tenker dere om det? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Nei, er du gutt så sier man ikke til andre gutter at de ser pene ut. Hadde en gutt sagt det til meg så hadde jeg tatt et par skritt bakover. Jenter er nok litt mere åpne når det kommer til å gi komplimenter til samme kjønn, ikke spør meg hvorfor, men jeg ser ikke homofilt på det om en jente sier det til en annen. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Skjønner hva du mener, men bruker du formuleringer som "så fin du var i dag" så virker det ikke så direkte som "jeg synes du er veldig pen", samtidig som personen som mottar komplimentet helt sikkert setter like mye pris på det. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg kan lett si til noen jenter jeg kjenner at de er dritt deilige ("Fy søren, joggu har du deilig rompe a "). Har vel veldig mye med miljøet å gjøre Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg kan si til en kompis at han ser bra ut, men det er ikke noe jeg bare tar fra løse luften. Det brukes i en sammenheng. Jeg har sagt til kompiser når de har deppet pga dameproblemer at det hvertfall ikke er utseende det står på. Kan også diskutere det med andre. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Du trenger jo ikke si pen da. Men det må jo være fult mulig for en gutt å si til en annen gutt at "Den skjorte/buksen tok du deg bra ut i" eller noe. Uten at det skal oppfattes som homofilt.. Og til jenter trenger du heller ikke si pen. Men du kan si"Så fin du var i dag" Det er altid koselig å høre Så du kan fint gi komplimenter til vennene dine, men å bruker ordet pen kan kanskje være litt feil. Men alt kommer så klart ann på sitvasjonen. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Du trenger jo ikke si pen da. Men det må jo være fult mulig for en gutt å si til en annen gutt at "Den skjorte/buksen tok du deg bra ut i" eller noe. Uten at det skal oppfattes som homofilt.. 8602325[/snapback] Akkurat det der er veldig greit å si. Alltid litt usikkert å kjøpe nye klær, kjekt å høre at det passer. Det tror jeg de fleste setter pris på. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Er jo ikke noe "farlig" i å si til en annen gutt at han ser bra ut i den eller den buksa/gensern, og at han burde holde den stilen osv. Men og plutselig slenge ut "du var digg da" blir litt rart... Til jenter er noe annet, for de kan jo ende opp med og analysere det du sa og ende opp med å tro du mente det motsatte "Har du fått ny [insert item]?" [insert svar her] "det var fint".. er vel sikrest Lenke til kommentar
Helpsomer Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Ja, bruker å si sånn, "fin du var på håret idag" Eller, "likte den buksa der, passa så fint" Men føler ikke det blir HELT det samme, men å si at hun er veldig fin en dag kan vel ikke skade? Sånn for hennes del, at hun begynner å tenke og overanalysere? Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Personlig kommenterer jeg på alt fra hvordan stumpen kjennes ut til en ny hårklemme elns. Både til guttevenner og jentevenner. Men nå er jo jeg åpent homo, så er vel mer tolerert da kanskje. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Dette med at gutter ikke kan si til hverandre at de ser bra ut, synes jeg er litt ille. Jeg har ingenting i mot å beskrive guttevenner som søte, kjekke, pene eller noe. Om de spør, så svarer jeg åpent og ærlig (og jeg har pene venner ^^). Og det samme med jentevenner, selvsagt. Ingen kommer og puler deg om du sier at vennen din ser kjekk ut om han spør. Det er jo et spørsmål for ens egen del, ikke et kontrollspørsmål for legning. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg sier ikke at en gutt ser pen ut, det er bare noe jeg ikke gjør. Mange av jentene i klassen er pene, men jeg sier det ikke helt direkte. Men f.eks når de sitter med hestehale, og skal ta ut strikken, for å ordne den ny igjen, så sier jeg noe sånt som: "Ikke sett i hestehale, du er så mye finere uten..." Eller når de ikke har på sminke en dag, og kommenterer det selv så sier jeg ofte: Hvorfor syns du at du må bruke sminke, du er jo pen uten, å trenger ikke gjemme deg bak masse dritt... Mye av dette har ført til et par komplimanger tilbake Sa det sist i dag faktisk... da jeg og ei satt å ventet på å få vite hva vi kom opp i til Eksamen... Så sier jeg bare: Du? Du er så forbanna pen, selv uten sminke! Hun tok det med et smil, og skjønte at jeg sa det på "kødd" men at jeg mente det liksom. Skal man først si det rett ut, så overdriv litt, slik at hun tar det med en liten latter og ikke helt seriøst... Hun er meget pen også da Lenke til kommentar
Zash Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Har veldi med miljøet å gjøre, meg og mine kamerater kan godt si til hverandre "Sexy du var i dag då", uten at det ligger noe homofili bak det... Kan også godt si det til jenter og uten at det er et sjekketriks eller noe sånt... Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg sier ikke til kompisene mine at de ser pene ut. Men jeg kan godt si at de tar seg godt ut. Må selfølgelig ha en sammenheng. Lenke til kommentar
Usagi Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 til kompiser pleier jeg å gi komplimenter som najs, stylish, kul eller funky eller noe.. Tar seg mye bedre ut enn å si at di er pen. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg kan fint si til både guttevenner og jentevenner at de er pen (ville brukt ordet fin om jenter og kanskje noe annet om gutter...). Er ikke noe problem for meg. Vet ikke hva som er normalt, men jeg syns det virker ganske naturlig. Lenke til kommentar
Xarus Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvis han for eksempel har kjøpt seg en ny bokse sier du bare: Ny bokse ?. den var najs da.. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvis det er homo å kommentere positivt om venners utseende, klær, hårstil og lignende er verden stappfull av homoer og noen straighte homofober som er livredde for å bli sett på som homo fordi han snakker pent om utseende til gutter. Løp og gjem dere! Det er ikke noe problem what so ever å kommentere andre gutters utseende på en positiv måte. Når dere slutter å handle klær med mamma og begynner å handle med venner så må dere lære dere det. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Dere må ha en rimelig uptight vennegjeng om det ikke går an å kommentere på sånt (uansett kjønn) uten å komme med en eller annen blass kommentar som knapt nok er som et kompliment å regne. Syns jeg en kompis er sexy i ei ny bukse, sier jeg akkurat det. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det er godt å høre at ikke alle har hemninger og at med en gang en gutt gir en annen gutt et komplimang så tror man at han er homo. Det er så slitsomt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå