Dorian Gray Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Du argumenterte da for at ethvert oppegående menneske ville forstå at et palestinasjkerf ikke betyr noe lenger, dette er jo feil. jeg kan argumentere for at det betyr noe, kan du argumentere imot? Og så er det vel ikke noe som heter "emoklær", det er like mye en definisjon på klær som "soss" og "råner". Jeg kan argumentere for at det ikke betyr utelukkende "Heia Palestina" ved å vise til innlegget ditt hvor du selv påstår at folk går rundt med skjerfene uten å støtte Palestina. Jeg trengte ikke å argumentere for det, du gjorde det for meg. Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Spør en Jøde eller Palestiner om han ser på det som mote, svaret blir nok litt annerledes enn det du mener "ethvert fornuftig menneske" ville gitt. Går du med palestinaskjerf så får du uansett ikke respekt av meg om du uttaler deg imot Palestina eller opptrer som en tilhenger av Israel. Det blir som å gå med tysk offiseruniform på juleballet og holde en rørende tale om hvor viktig mangfoldet her i verden er. Det betyr NOE, men ikke nødvendigvis for deg. Folk ned i barneskolen går med palestinasjerf nå, det er for drøyt å regne med at alle som går med det støtter palestina. Rødt er et symbol for kjærlighet, men det går ann å gå med rød genser uten å være forelska. Ting kan ha symbolske verdier i noen sammenhenger, og kun være klær i andre. Det tror jeg også en jøde kan forstå... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Stødig poeng, en del av elevene mine helt ned i 2. klasse har palestinaskjerf. Det blir vel en generasjonskløft hvor de over noen-og-tyve tror at alle under noen-og-tyve støtter Palestina. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hva små barn går med er litt urettferdig å rettferdiggjøre synes jeg. Det er jo åpenbart at de ikke vet hva det betyr, og heller kan vi ikke forlange at de skal vite det heller. Men når disse barna gror opp, og skjønner hva et Palestinaskjerf er, så er det ikke sikkert de vil fortsette med det. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 De aller fleste som bruker det, bruker det vel som et moteplagg. Jeg er oppegående nok til å ikke anta at de kommer med en politisk erklæring. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke klarer å gjenkjenne et palestinaskjerf fra et helt vanlig skjer i hvitt og rødt, eller et kopphåndkle for den slags skyld. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 haha! Så usaklig å sammenligne palestinaskjerf med tysk ww2-uniform. Etter min mening så kan de fleste "stygge" plagg se fine ut hvis folk kler dem riktig. Eller opp til hvem som kler dem også. Min filosofi er at det finnes flere stygge mennesker enn stygge klær. Ellers tror jeg jeg har problemer med å finne noen på jorda som kler dette drittet(og lignende) bra, med eller uten tilleggsplagg/-effekter: Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Problemet til folk flest er jo ikke dårlige klær, men dårlig passform og at det ikke er gjennomtenkt. Man kan ta garderoben til hvem som helst, fjerne noen plagg, legge til noen plagg og ha noe som funker (med mindre alt er gensere fra JJ), men er man ikke interessert og gjør man ikke en innsats så skal det godt gjøres å kle seg bra. Med mindre man følger mitt tips og kjøper hele antrekk av gangen, da gjerne akkurat det mannekengen har på seg. Lenke til kommentar
Melaniie Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Uggs!! forferdelig, spesielt på jenter x) de fleste er brukt så mye at de går utenfor sålen greit på kalde dager, men kanskje ikke på byen akkurat =/ Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 grå joggebukse og hvit (rosa, etc) topp på jenter Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Uggs!! forferdelig, spesielt på jenter x) de fleste er brukt så mye at de går utenfor sålen greit på kalde dager, men kanskje ikke på byen akkurat =/ Jeg har ikke noe spess i mot uggs i hverdagen, men går folk med det på byen? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 grå joggebukse og hvit (rosa, etc) topp på jenter Superstygt, itillegg til at nesten alle jenter kjører den samme stilen gjør ikke saken bedre. Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg har ikke så mange fordommer mot hvordan folk klær seg, men stilen jeg ikke liker å se må vel være emo stilen med sminke og svarte klær. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Folk som bruker t-skjorte til dress. Jeg har ikke ord for hvor dumt det ser ut. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Merker som Ed Hardy og alt som selges på Hollywoodfashion.no og Illusion.no er ikke diggbart i mine øyne. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) "Mamma, genseren du kjøpte meg er alt for stor!" =/ Anewz: Dogmastilen, ja. Personlig har jeg ikke noe imot den, selv om den begynner å bli litt utdatert. Endret 16. mars 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Noe jeg først fikk øyenene opp for i går som jeg bare har lest folk skrive, hettegenser under dressjakke & kanskje en litt småsliten lys jeans. Har ikke engang ord over hvor dumt det så ut. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Merker som Ed Hardy og alt som selges på Hollywoodfashion.no og Illusion.no er ikke diggbart i mine øyne. Så enig så enig! Glorete og jævlig. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Eg ser føre meg at dei horete/glorete kleda på hollywoodfashion.no er svært vanleg i lågkulturelle harry-byar som Drammen, Sarpsborg og Fredrikstad. Stønn. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 grå joggebukse og hvit (rosa, etc) topp på jenter Superstygt, itillegg til at nesten alle jenter kjører den samme stilen gjør ikke saken bedre. Synes det er digg å hvile øynene på slikt jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå