Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?

Anbefalte innlegg

Mye bra poeng Dorian Gray. Men man kan fint lage sin egen stil med merkeklær.

.Butthead: Enig gutter med så trange klær som han på norges herligste ser ikke bra ut. Men jeg må si at jeg syntes det ser ganske bra ut med jeans som sitter litt i forhold til folk som kjøper genser og bukser på urban som så vidt holder seg på plass.

Endret av Purada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg synes er aller jævligst er nok de joggedressene som en del wiggere prøver seg på. Matchende bukse og genser, med et lamt symbol midt på genseren, gjerne i gjørmefarget plysj eller noe sånt, helt grusomt.

Ellers er jeg ikke noen stor fan av de store ullgenserene som alle plutselig skal ha seg. Trange guttebukser er kult, men da skal man helst ha litt kjøtt på beina. Naglebelte er fortsatt dritkult, samme med skinnjakke.

Selv har jeg nok den kjedeligste stilen av alle, så kanskje jeg ikke skal kommentere for mye :)

Lenke til kommentar
Det jeg synes er aller jævligst er nok de joggedressene som en del wiggere prøver seg på. Matchende bukse og genser, med et lamt symbol midt på genseren, gjerne i gjørmefarget plysj eller noe sånt, helt grusomt.

Haha ja, ser så sykt latterlig ut.

Så en sånn kar på vei hjem fra skolen på torsdag.

Han hadde seff også NY caps som bare lå på hodet hvis du skjønner hva jeg mener.

Den var ikke tredd ned på hodet.

Lenke til kommentar

Okei skal prøve å svare:

For det første, det bildet fra wikipedia som illustrerer en soss. Han kan ikke være endre enn 19, og hvis DET er soss da har jeg tenkt feil.

For det andre, jeg snakker om jenter og ikke gutter, akkurat når jeg mener de fleste (og jeg sa de fleste) merkeklær er finere enn de billige. Hvorfor sier jeg det? Jo, jeg har handlet bukser fra LEE, Diesel, Nudie, Fondarina, Miss sixty m.f. og bukser fra H&M, Vero Moda. De buksene fra sistnevnte blir stygge i vask, utvider seg og mister fasongen med én gang. De første merke-buksene er noen jeg har hatt i flere år og som ENDA kan brukes. De sitter penere, de har finere farge og de varer lengre. Derfor sier jeg at merkeklær (som regel) er bedre, det er min erfaring.

For det tredje syns jeg klær fra JJ er stygge, jeg har selv vært der for å se etter klær til kjærester/venner, men har aldri funnet noe. Buksene er fæle, skjortene er stygge, de har noen "greie" cardigans, men som oftest er det et eller annet stygt "merke" på de. Folk bør ha mer fantasi enn å dra dit, mener jeg. Passer bedre for ungdomsskolen enn videregående. (les: MIN MENING)

Jeg syns også at man kan mixe billige plagg fra feks H&M med dyrere, men det er vel kjent at bukser og annen "innvesterings-plagg" bør koste mer enn 500 kr for at de skal vare.

Lenke til kommentar

Det virker som du forsvarer "men som regel er det de fineste klærne som er dyre." med "De buksene fra sistnevnte blir stygge i vask, utvider seg og mister fasongen med én gang." Jeg kan absolutt gå med på at man må betale for kvalitet, men når man snakker dyre merker så forstår du vel at man snakker om bukser til flere tusenlapper og ikke Diesel-bukser som koster 1000kr og holder lenge. Jeans er det plagget som det er viktigst for meg å finne i bra kvalitet, rett og slett fordi hvis de er dårlige så blir de ødelagt kjempefort.

Lenke til kommentar
Jeg vil vite om noen er uenig med følgende utsagn:

Hvis man er over middels interessert i mote så kjøper man ikke klær på J&J.

Er absolutt ikke uenig i det utsagnet der. Men syntes klærne derfra er helt greie. (ivertfall endel av de)

EDIT: Men må si meg uenig i en ting du sa på forje side:

Når man kun går med moteklær så unngår man aktivt å skille seg ut eller å forsøke å finne egen stil, man etablerer kun at man er en person som har råd til dyre klær

Dette er bare tull etter min mening.

Endret av Purada
Lenke til kommentar

Er absolutt ikke uenig i det utsagnet der. Men syntes klærne derfra er helt greie. (ivertfall endel av de)

Det er egentlig det jeg mener. Homme er jo tydeligvis interessert i klær og samtidig også typen som synes alle burde være det, noe som får være opp til ham. Jeg prøver derimot ikke å si annet enn at hvis man kjøper klærene sine derifra så er ikke mote det man bryr seg mest om.

Lenke til kommentar

EDIT: Men må si meg uenig i en ting du sa på forje side:

Når man kun går med moteklær så unngår man aktivt å skille seg ut eller å forsøke å finne egen stil, man etablerer kun at man er en person som har råd til dyre klær

Dette er bare tull etter min mening.

Kvifor er dette tull? Kan du begrunne iallefall?

Edit: Eg er eining med Dorian Gray i dette utsagnet.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Tror jeg aldri har kjøpt noe særlig Jack and Jones... men jeg skjønner ikke dette hatet mot en hel kjede. Hva er det som er galt med klærne de selger?

Ingenting som er galt, men noen har visst spesielle tanker om at det er det.

Lenke til kommentar
J&J er blodharry og generelt en butikk for middelaldrene truckdrivers..

Og jeg poengterer, dette er min mening :)

Kunne ikke vært mer enig, men jeg prøvde å være litt skånsom med valg av ord (selv om jeg faktisk tenkte det samme).

Jeg kan jo si at jeg syns JJ er stygt når jeg har vært der flere ganger og lett selv. Det er jo MIN mening.

Dorian: Selv om jeg valgte akkurat bukse så er det flere ting. Kjoler, topper - jeg syns som oftest at de sitter bedre/ser finere ut/varer lengre hvis man bruker litt mer penger på de.

Nå er ikke jeg en av de som handler hos dior, lacoste eller LV når det gjelder klær, for for meg så er det litt for dyrt. Jeg har heller ikke hevdet noe som helst om at ALLE merkeklær er fine, og jeg har heller ikke sagt at alle dyre klær er bra. Så slutt å legg ord i munnen på meg, og vri på det jeg sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...