Coffey Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg for min del synes at man har lett for å se feit og kort ut med boblejakke. Da en venn av meg prøvde en boblejakke så hun plutselig 20 cm kortere ut. Da hun prøvde en kåpe, så hun slank og høy ut. Jeg sier ikke at man bør gå sånn og sånn. Men disse typiske boblejakkegjengene pleier ikke å gå med det fordi jakkene er varme. De går med det fordi alle andre gjør det, og fordi de tror det er vanvittig kult. Thights, brunkrem-face, tupert hår, uggs og perleøredobber. Oh yeah. Wow. Jeg kunne ikke vært mer enig. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Enig med dere. Mange går jo også med boblejakken åpen, ute som inne. Ikke bare for varmen kan man lett si. Lenke til kommentar
Maren-mor Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Slenger meg på den, brunkrem face og lykketroll hår er jeg ikke fan av gitt.. kjedelig med alle de gjengene hvor alle ser helt like ut. Er ikke kjempe glad i emo-stilen, eller satanist-stilen heller. Folk skal jo selvfølgelig få gå som de vil, plager meg ikke, ville bare ikke gått sånn selv Lenke til kommentar
Nash Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Like ikke wannabee sosse stil. Da snakker jeg om å gå i de samme hvite buksene hver dag (merk, de blir skitne) og en halvkrøllete rosa te-skjorte, med et ukjent merke på. Merk at jeg sier: hver dag. Man må variere! Så mye som jeg ikke liker wannabe sosser, liker jeg heller ikke baggy klær :!: Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Like ikke wannabee sosse stil. Da snakker jeg om å gå i de samme hvite buksene hver dag (merk, de blir skitne) og en halvkrøllete rosa te-skjorte, med et ukjent merke på.Merk at jeg sier: hver dag. Man må variere! Så mye som jeg ikke liker wannabe sosser, liker jeg heller ikke baggy klær :!: jeg legger også merke til hva folk har på seg. latterlig hvordan noen aldri skifter tøy..........noen gang nesten sagt. da er det bedre å handle hos dressman og få 4-5 skjorter for prisen av 1 lacoste skjorte, selv om lacoste ol ser mer sossete ut. Endret 10. januar 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
zennox Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det der gjelder på ungdomsskolen der du blir mobba hvis du ikke kjøper deg en rosa, grønn og blå genser i ett til 6000 spenn fordi det står volcom på den. På vgs slipper man dette bullshitet. Jeg var en få som på ungdomsskolen som DREIT/GA JÆVLIG BLANKE FITTEFAEN i klærne, det er jeg stolt av. Uten å si at skillet var så jævlig stort på min skole, så var jeg som deg og ga faen i klær både vel og lenge, og gikk på barneavdelingen til HM med mamma omtrent helt til jeg begynte i 9. I tillegg kan du vel gjette at jeg var en av de som ble sett på som "tapere" - helt til jeg en dag fant ut at dette måtte jeg gjøre med. Jeg svidde ikke av alt jeg eide på klær som du snakker om, men jeg la om min egen klesstil drastisk, og begynte å gå på manneavdelinger å kjøpe klær istedet, og over tid, så endret min sosiale status seg sakte men sikkert, og uten å si at jeg var populær i 10., så kan jeg trygt si at jeg ikke var den "taperen" folk brukte å se meg som. Det er mange som sitter med inntrykket av at på US så må man kle seg i Volcom eller DC for å bli akseptert, men dette tror jeg er helt feil. Du kommer nok langt ved å gå i en mer voksen og stilren kles-vei. I dag bruker jeg alt mulig av klær (dog ikke fra barneavdelingen til HM ) - og blant disse finner du nok noen merkeklær også. Det at folk som driter i klesstil blir sett på som "tapere" kan jeg forstå. Ikke fordi de er tapere, men fordi at en med en "sivilisert" klesstil vil se på "taperen" og tenke at det er jævlig sært og gå kledd på den måten - og mennesker generelt vil helst tilbringe tid med folk i en lik "modningsfase". Det finnes selvsagt unntak. (*kremt*soss*kremt*) Alt i alt vil jeg si at dette er en modningsfase, fra der du handler klær med mamma på den nærmeste kles-sjappa, til du styrer klesveien din mot et mer voksent område (dette uten å si at 14isser generelt er voksne i klesveien). ...jøss. Dette ble ett av mine lengre innlegg Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Haha, nei! De bryr seg ikke om de er varme, men at de er store (slik at de små gangster-taperne kan se svære og sterke ut) og bærer et populært merke osv. Blant de mest ekstreme er det om å kjøpeden mest kostbare jakka Mulig det er forskjellig etter hvor i landet man bor... Det gjør søsteren min hvert fall, for hun bruker sin fjellrev stort sett bare på jobb, hun jobber i en barnehage så er mye ute. Jeg bor rett utenfor Oslo, i Bærum i hvert fall. De fleste jeg kjenner bruker dog mest frakker da. Har vel sikkert en del med alder og gjøre også. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Frakker? Det er jo bærum det er snakk om, men allikevel. Snakker du om voksne eller ungdommer nå? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Sattern, siden GnoMiz er født i 87, så antar jeg det er fra alderen 20+ det er snakk om. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ok, lønner seg å sjekke profil ser vi her ja. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Sattern, siden GnoMiz er født i 87, så antar jeg det er fra alderen 20+ det er snakk om. Stemmer det, jeg pleier å gå med frakk. Er det rart å gå med frakk? Søster om bruker boblejakke er 19år btw. Sattern hvor gammel er du, evt ca alder på omgangskretsen din da? Har nok mye å si det. Endret 11. januar 2009 av GnoMiz Lenke til kommentar
wûst Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Neinei, det er ikke rart. Det er ganske klasse faktisk, å bruke frakk. Jeg er 16, omgangskretsen er 16-17 år. Boblejakke er heller ikke rart, det er kult det og, men jeg føler det er mange som misbruker disse plaggene, særlig på min alder og nedover. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Thights, brunkrem-face, tupert hår, uggs og perleøredobber. Oh yeah. Takk, nå tør ikke jeg å legge meg. Kommer garantert til å få mareritt Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Neinei, det er ikke rart. Det er ganske klasse faktisk, å bruke frakk. Jeg er 16, omgangskretsen er 16-17 år. Boblejakke er heller ikke rart, det er kult det og, men jeg føler det er mange som misbruker disse plaggene, særlig på min alder og nedover. Ja, det kan jeg tenke meg. Det blir fort annerledes når man går på "grunnskolen" som ungdomskolen og vgs. Det er ikke helt sånn for meg, jeg går på HiO og der er det mye forskjellige stiler ute å går. De fleste i vennegjengen har ganske lik stil, men vi kler oss ganske forskjellig fordet. Personlig går jeg nesten alltid med sjorte, hvert fall hvis jeg skal på byen i helgene osv. Ikke helt samme som når jeg gikk på vgs. Der var det mere at de fleste gikk ofte i helt like jakker. Personlig syns jeg ikke det er spess kult å se ut som alle andre. Derfor er de jakkene til søster kule, fordi de er orginale fjellrev som er arvet av onkel. Det er ikke de(n) nye typen. Det er "the real shit" Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Thights, brunkrem-face, tupert hår, uggs og perleøredobber. Oh yeah. Hawt! Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Når det gjelder jenter, kan de surre gardinene rundt kroppen og besmykke seg med juletrepynt, og fortsatt se herlige ut, bare de har kroppen til det og bærer det med stolthet. Husker jeg så ei søt jente på skoleveien for noen år sida, som hadde kledd seg i en veldig alternativ og rar stil, men som gjorde den dritsøt for det. Likevel er det tre stiler som får lillemann til å søke tilflukt og øyelokkene til å varsomt beskytte øynene: 1. Kort lugg med vannrett linje over panna. Utrolig stygt, uavhengig av hodeform, ansikt og andre unnskyldninger. Det finnes alltid en frisyre som passer bedre. 2. Tent-dresses (Takk til Maddox for bildet) Skjuler alt av kvinnelige former, og får dem til å se komplett idiotiske ut. Herregud, klarer ikke å ordlegge alt hatet mitt mot denne stilen. 3. Tramp-stamp-tatoveringer er grusomme, eller for å være på den sikre siden: Alle tatoveringer som kun befinner seg på korsryggen. Over til gutta: Jeg synes faktisk boblejakkene ser fete ut, selv om jeg ikke bruker dem selv fordi brunkrem-bleika hår-fjortissene har tatt patent på jakka som uniform. Det som ødelegger litt, (eller gjør det morsomt, avhengig av hvordan man ser på det) er at gutta som bruker jakkene som regel er tynne og svake. Når de tar av seg jakka går de fra ballers til å se sveklete ut. Kontrasten kan fort bli for stor til at de kler stilen. Lillium: Du nevnte jente i boblejakke. Regner med at de fleste i tråden snakker om gutter. For gutter er det jo en fordel å bli litt bredere. Stiler jeg ikke liker å se er folk i altfor store hiphop klær, eller hiphop-klær med skrikende farger/mønstre, kombinert med en altfor macho gange. Vanlig hiphopstil går riktignok greit. Nagle/kuler i øyenbrynene (ringer går greit) ser idiotisk ut. Det samme gjør tribal tattoos (med visse unntak her, andre tatoveringer er helt kurante). En annen tatovering som i mine øyne begynner å bli harry er karpe. Det verste er at folk som er i mot tilfeldige tribalgreier på armen og ler av kinesiske tegn velger å tatovere en fisk på kroppen som kjennetegner asiatisk stil, og ikke passer inn i det hele tatt. Seneste edit: La til sistnevnte tatovering på hatlista. Endret 13. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Aftenposten skriver i dag at fjellreven står i fare for å dø ut. Er det rart, når alle femtenåringene tar dem og lager jakker av dem? Og det gir vel et hint om hvilken stil jeg ikke liker.. Støtter også det Quicko sier om "tent-dresses"! Hvorfor vil jenter se gravide ut? Endret 13. januar 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ironisk nok kjøpte dama mi en skjorte fra dem igår, som vi kunne bruke når vi skal på fjelltur :s ------------ Ergrer meg grønn over alle som ikke klarer å få på seg buksene sine, kan da ikke være så vanskeligt. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Haha, eg og ein kompis satt i kantina i dag og diskuterte dette med jenter og tatoveringar. Og guess what, me var begge einige om at tatoveringar på korsryggen er ultimate turnoff. Eg er også i det vesentlege, og i resultatet einig når det gjeld tunika/telt-kjolar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå