Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

De er ikke hvilke som helst jenter, de er verdensberømte modeller som de fleste jenter beundrer og ser opp til.

 

Det er faktisk det mote ER. Når tynne jenter (modeller) går ned en lang scene og når kjente jenter (kjendiser) går ned en gate. Eller når andre jenter (bloggere) tar bilder av klærne og poserer i forskjellige blogger. Det er sånn mote spres.

 

Uansett så er det ikke mote, det som vises i VS-show, men haute couture.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Undertøy. Jeg ville virkelig ikke ha kalt Victoria's Secret for haute couture.

Haute couture handler om sømkunst og spesielle arbeidsmetoder. Undertøy fra VS blir det bare lagd et fåtall for visning og spesielle kunder, og masseproduseres ikke slik som RTW.

 

Det trenger ikke bare være spesielle aftenkjoler.

 

Edit: Undertøy som blir vist på catwalken.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

De er ikke hvilke som helst jenter, de er verdensberømte modeller som de fleste jenter beundrer og ser opp til.

 

Det er faktisk det mote ER. Når tynne jenter (modeller) går ned en lang scene og når kjente jenter (kjendiser) går ned en gate. Eller når andre jenter (bloggere) tar bilder av klærne og poserer i forskjellige blogger. Det er sånn mote spres.

 

Uansett så er det ikke mote, det som vises i VS-show, men haute couture.

 

Lol. Jeg er sikker på at ed hardy har show hvor tynne jenter har på seg klærne deres og går rundt på en scene. Ed Hardy er ikke mote. Det er heller ikke VS. VS er et harry undertøysmerke som lurer dumme middelklassejenter til å tro at det er high fashion ved å betale verdenskjente modeller for å vise fram en haug med påfuglundertøy som er ca tusen millioner mil unna det som faktisk selges i en VS-butikk. Du kan sikkert argumentere for at det som vises på VS-show kan klassifiseres som mote, men det er uansett irrelevant, da det som sagt er noe helt annet enn de rosa plysjbuksene alt det andre stusslige undertøyet som faktisk selges i butikkene.

 

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du gjør forskjell på HC og mote, da HC helt fint kan være mote. Man bør heller bli flinkere til å differensiere moter og trender. Uggs og VS-pysjbukse er en trend. Det er ikke mote.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lol. Jeg er sikker på at ed hardy har show hvor tynne jenter har på seg klærne deres og går rundt på en scene. Ed Hardy er ikke mote. Det er heller ikke VS. VS er et harry undertøysmerke som lurer dumme middelklassejenter til å tro at det er high fashion ved å betale verdenskjente modeller for å vise fram en haug med påfuglundertøy som er ca tusen millioner mil unna det som faktisk selges i en VS-butikk. Du kan sikkert argumentere for at det som vises på VS-show kan klassifiseres som mote, men det er uansett irrelevant, da det som sagt er noe helt annet enn de rosa plysjbuksene alt det andre stusslige undertøyet som faktisk selges i butikkene.

 

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du gjør forskjell på HC og mote, da HC helt fint kan være mote. Man bør heller bli flinkere til å differensiere moter og trender. Uggs og VS-pysjbukse er en trend. Det er ikke mote.

 

Jesus...

 

Hvis du lærer deg å lese så sa jeg ikke at VS er mote, men hvordan mote skapes og spres. Det har jeg til og med poengtert i slutten av innlegget. Eh, jo? Ed Hardy er mote for enkelte mennesker her i verden, enten du liker det eller ikke, og det var det for store deler av befolkningen for noen år tilbake. Middelklassejenter? I ny og ne ser jeg jenter fra beste vestkant gå med VS-plagg. Selvfølgelig er ikke det ungdommer går med, det samme som vises i showene. Det som vises, er for en og bare en grunn, for underholdning.

Lenke til kommentar

 

 

Jesus...

 

Hvis du lærer deg å lese så sa jeg ikke at VS er mote, men hvordan mote skapes og spres. Det har jeg til og med poengtert i slutten av innlegget. Eh, jo? Ed Hardy er mote for enkelte mennesker her i verden, enten du liker det eller ikke, og det var det for store deler av befolkningen for noen år tilbake. Middelklassejenter? I ny og ne ser jeg jenter fra beste vestkant gå med VS-plagg. Selvfølgelig er ikke det ungdommer går med, det samme som vises i showene. Det som vises, er for en og bare en grunn, for underholdning.

 

Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil med denne rablingen, så jeg velger å svare: ok.

Lenke til kommentar

Tar en råsjans på en tolkning: Man må diffrensiere mellom "runway-fashion", trend, mote, og stil. VS viser runway-fashion med påfuglfjær og englevinger for å vise hvilke trender de forsøker å skape, og hvilke stilarter de har vektlagt den sesongen. Produktene i butikken, er det ferdige produktet. Litt som konseptbiler vs bilen i produksjon.

 

 

Noe sånt du vil frem til Eksboks?

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det første med at man skal skille mellom ulike grener. Det andre er jeg ikke enig i, men enig i det AnewZ sier. Det er for underholdningen og PRens skyld. Akkurat det samme gjør Thom Browne med sine kolleksjoner på runways. Han viser bare absurde og rare klesplagg, mens det han virkelig selger, ligner ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Tar en råsjans på en tolkning: Man må diffrensiere mellom "runway-fashion", trend, mote, og stil. VS viser runway-fashion med påfuglfjær og englevinger for å vise hvilke trender de forsøker å skape, og hvilke stilarter de har vektlagt den sesongen. Produktene i butikken, er det ferdige produktet. Litt som konseptbiler vs bilen i produksjon.

 

 

Noe sånt du vil frem til Eksboks?

 

Nei, det stemmer ikke i det hele tatt. VS-showet er i essensen klovneri, og det de selger i butikk er søppel. VS er ikke mote. Det er megakommersiell masseprodusering av allemanns-klær, og showene er det samme bare ganget med tusen (bare se på den million-bhen de lagde et år), og ikke for å presentere et tema eller et uttrykk som de fleste merker som assosieres med mote bruker sine show til.

 

 

Eksboks: sammenligningen med TB er dårlig, ettersom det TB faktisk selger i høyeste grad er mote, i motsetning til VS. At begge har tøysete show er egentlig ganske irrelevant. Det er mye mer interessant å se på hva som faktisk selges, da det er det folk faktisk ender opp med å bruke. Personlig liker jeg dog best at merker legger showene sine tett opp mot det de faktisk selger, og ikke kjører på med frankenstein i amerikansk fotballtøy slik som TB, men jeg klarer uansett å se forbi det, fordi det til syvende og sist ikke er det som er essensen av merket.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan mene at VS er haute couture..

 

Han mener ikke at VS er HC, han mener at det de presenterer på showene er det, og det er til en viss grad riktig, da det som vises på VS-show utelukkende er laget for den anledningen og til de modellene som bruker det. Jeg ville ikke brukt betegnelsen på det selv, men helt feil er det jo ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...