Dorian Gray Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Mange morsomme og mislykkete innlegg de siste sidene. Sjefen vår er ikke streng på kleskode, men joggebukse blir for drøyt. Som han selv sa - kunden kan jo stikke innom kontoret, skal det se ut som blir drevet av småbarn? Voksne mennesker kler på seg om morgenen, og de tar ikke på seg joggebukse. Jeg synes uansett at ekte klær er mer behagelig, ikke på en "fløyelsmyk mot huden"-måte, men en "jeg så meg selv i speilet imorges"-måte. Lenke til kommentar
gjgjgjtytyty Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) . Endret 6. mars 2013 av Espennt Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Spiller det noen rolle hva andre mener, egentlig? Liker man å gå i joggebukse, så gå i joggebukse. Jeg for min del liker å kle meg pent (Du blir hva du har på deg). Endret 28. november 2008 av Skagen Sitat av slettet innhold. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 synes joggebukse er pent jeg Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Så det å si "folk i joggebukse er ekle" eller "det er ekkelt" er et slående godt argument, om i det hele tatt et? Jaha Lillium. Nå må du forklare deg. Endret 28. november 2008 av Expired product Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Så det å si "folk i joggebukse er ekle" eller "det er ekkelt" er et slående godt argument? Jaha Lillium. Nå må du forklare deg. Hvem har sagt at det er ekkelt? Jeg gidder da ikke lese alle de unødvendige innleggene her. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Haha, syns dere om stilen til han herre da? Lenke til kommentar
gjgjgjtytyty Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) . Endret 6. mars 2013 av Espennt Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hvis jeg sier at jeg føler meg pen om jeg kler meg pent, skjønner du tegninga, da? Hvis man føler seg vel i joggebukse, så gå i jobbebukse, da. Herredarwin som dere er på vakt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Det er ikke joggebukse på jobb det er snakk om, jeg bruker ikke joggebukse på jobb...Det er joggebukse generelt. Å ha retningslinjer eller kleskoder for jobb etc. er noe annet enn hva man velger å gå i til vanlig. Nei nei, det var bare formuleringen. "Voksne mennesker har ikke på seg joggebukse offentlig." Synes det var litt morsomt. Det skal være sagt at hvis man først har joggebukse som fast plagg og man er over noen-og-tyve så er man enten alkoholiker, narkoman, alenemamma eller mekaniker som har lagt mekanikerarbeidsbuksen fra seg på gulvet i hybelen og nå skal ut for å kjøpe tobakk og en Seidel-murer. Endret 28. november 2008 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Espennt, du blir selvfølgelig en slask, mens Lillium og de, ja de blir "pene". Tydeligvis kan ikke folk i joggebukse bli fysikere, sivilingeniører, håndtverkere og lignende. Spør du meg, så er det eneste som begrenses av en joggebukse er jobben som økonom eller jurist, og lignende yrker. Folk slår igjennom og blir akkuratt det de vil på grunn av den de er, ikke på grunn av hvilke klær de går i. *ta av meg joggebuksen for ellers ender jeg opp som slask* Endret 28. november 2008 av Expired product Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Ja, nå er jeg virkelig interessert. Hva blir jeg dersom jeg liker å går med joggebukse? En som er mer opptatt av å ha det mykt enn å se bra ut for andre mennesker. Men det er ikke noe kontroversielt, det er vel ingen som sier at de går med joggebukse for å se bra ut eller tiltrekke seg positiv oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Så du sier at du føler deg stygg i joggebukse? Ok Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Jeg har da enda ikke fått åpen negativ oppmerksomhet når jeg har gått i joggebukse. (IRL, that is). Personlig blir det vel til hva du gjør det til. Om jeg ser ned på dress, ja da blir dress stygt. Har jeg en positiv holdning til det, blir det deretter. Lillium: Jeg er sikker på at jeg kunne funnet ting ved din stil stygg som *et eller annet stygt*, men så lenge du føler deg vel i det, er det vel det som teller? For øvrig har folk forskjellig smak. Espennt har jo helt rett i at folks formening om pen og stygg er helt forskjellig. En kan fint generalisere det og trekke enkelte slutninger for en folkegruppe (la oss kalle denne folkegruppen DRESS). DRESS ser ned på en annen folkegruppe (JOGGEBUKSE). Begge føler seg vel i det de går i. Hva i all verden har det da å si om en går i det ene eller det andre? En kan gjerne diskutere og snakke om forskjellige klesstiler, men du går vel ikke opp til en tilfeldig på gaten og sier: "Fy faen du er så ekkel og stygg, joggebuksefaen!", gjør du? Om du gjør det, så har moren din gjort en dårlig jobb. Endret 28. november 2008 av Expired product Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hva er det med dere, egentlig? Dere bare må misforstå det folk sier. Det jeg mente var at man burde kle seg i det man føler seg vel i. Ikke at jeg er så forbaska mye penere enn andre fordi jeg liker å kle meg i det jeg mener er pent. Herregud, da. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 For øvrig har folk forskjellig smak. Espennt har jo helt rett i at folks formening om pen og stygg er helt forskjellig. En kan fint generalisere det og trekke enkelte slutninger for en folkegruppe (la oss kalle denne folkegruppen DRESS). DRESS ser ned på en annen folkegruppe (JOGGEBUKSE). Begge føler seg vel i det de går i. Hva i all verden har det da å si om en går i det ene eller det andre? Forskjellen er jo at de med dress kler seg fint, mens de med joggebukse kler seg behagelig. Personlig synes jeg dressbukse er kjempebehagelig, men det får så være. Poenget er at det er sært å være likegyldig til hva man går med og kle seg etter komfort og ikke stil, og deretter klage når noen mener det er stygt. Hvis du først brydde deg om hvordan du ser ut hadde du ikke hatt på deg joggebukse... Og selvfølgelig kan man bli hva som helst selv om man har på seg joggebukse. Man fremstår ikke som en som har store planer når man ikke passer på å se ut som en person som tar vare på seg selv, men det er bare det ytre. Folk med sånne ambisjoner og drømmer og alt sånt pleier også å kle seg fint i rene klær, dusje, barbere seg, osv. De passer på at folk får et positivt inntrykk og at de fremstår som mennesker som vil noe her i livet. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Nei, faktisk ikke. Hele denne tråden bør ryddes opp i spør du meg. Folk er jo så forbannet aggressive. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Aggressiv nei. Jeg har allerde et par sider tilbake ytret at jeg kler meg i dress eller jeans/skjorte, jeans/tskjorte. Tidvis går jeg også i joggebukse. Jeg ytrer bare en mening fra et mer nøytralt standpunkt. Endret 28. november 2008 av Expired product Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg ytrer bare en mening fra et mer nøytralt standpunkt. Vil du si at det var nøytrale formuleringer du kom med?^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå