Phelge Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg kan sammenligne det litt med det at jeg er ekstremt opptatt av å være tidsnok til alle avtaler, rett og slett pga. inntrykket man gir og respekten man viser overfor den andre. Å ta av andres tid er noe av det frekkeste man kan gjøre IMO. Totally agree! Jeg hater å ta av andres tid, og jeg hater når andre er for sen. Et godt eksempel er møter. Begynner et møte kl 12.00 mener jeg at møtet skal være satt 12.00, man skal ikke komme 12.05 og småprate om irrelevante ting frem til 12.15. Jeg mener også at når man er invitert et sted eller skal møte noen, bør man kle anstendig, for å vise litt respekt - samtidig som jeg vil ha litt selvrespekt ved å kle meg skikkelig. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kavinsky Skrevet 22. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Men til slutt, la oss ta for oss et tankeeksperiment. Du jobber i en bank og sitter i et møte med en gutt som ønsker boliglån. Han er kledd i slitne, skitne sneakers, joggebukse, t-skjorte som sier "GTFO" og hettegenser. Hvilket signal sender det deg? Jo, at han ikke bryr seg. Han bryr seg ikke nok til å kle seg ordentlig fordi han virkelig ønsker lånet. Egentlig mener han at den tiden du bruker på han ikke er verdt nok til å kle seg nåenlunde pent. Så det du sier er at selv om denne gutten hadde hatt 20 % disponibel egenkapital, full BSU og satt opp budsjetter og nedbetalingsplan på forhånd, så hadde du ikke gitt han lån fordi han joggebukse? Da kan jeg fortelle deg om hvem av dere som hadde forsvunnet ut av banken først. Jeg skjønner at folk syns det er stygt med joggebukse, men det er da helt opp til en selv hva man ønsker å ha på seg? Hadde gutten i joggebukse ikke hatt et snev av peiling derimot, da teller det nok ikke positivt, men banken lever av kundene sine på samme måte som Kiwi, Ferner Jacobsen og Lindex. Man bør se hva kunden har å komme med før man avviser han eller hun. En gutt i joggebukse har ikke noe mindre behov for et boliglån enn en 19 åring i blazer og slips... Klart nok er det normalt at folk kler seg opp til et møte i banken, men den dag i dag består ikke den fysiske tiden i banken av stort mye mer enn å møte for å signere lånepapirene. Endret 22. desember 2011 av Kavinsky 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg lokeland Skrevet 23. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Jeg er selvfølgelig helt enig med deg, men det var som sagt bare et (uskyldig) tankeeksperiment, og grunnen til at jeg valgte nettopp et lånemøte med banken som setting var at en kamerat av meg fikk avslag hos en bank (han gikk i joggebukse og ser generelt litt slapp ut i klesveien) til tross for at han kunne vise at han uten problemer kunne betale ned et lån. Vi snakket sammen da vi var på en sammenkomst og jeg luftet en tanke om å kle seg litt opp. Dette gjorde han og fikk lån, dog hos en annen bank. Det kan selvfølgelig være av helt andre grunner, men det er ikke umulig at det at han kledde seg penere og endret holdningen en smule hjalp litt på. Det betyr naturligvis ikke at alle bankansatte tenker som meg, men hvis du faktisk ikke har 20% egenkapital og full BSU (noe svært få uansett har) kan det lille ekstra gjøre den lille forskjellen. Uansett var det kun et lite tankeeksperiment for å få frem poenget med hvordan man sender signal ved å kle seg på forskjellige måter. Til slutt sa jeg ikke at jeg ikke hadde gitt vedkommende lån, men i underbevisstheten plukker vi jo alle opp signaler fra andre mennesker, hvor en del går på antrekket og klesveien generelt. Jeg mener absolutt ikke at det er en selvfølge med blazer og slips når man skal til et møte med banken. Jeg er absolutt ikke et arrogant rasshøl fordi jeg har de tankene og meningene jeg har, føler at det kanskje er slik jeg blir oppfattet nå. "Heldigvis" er jeg oppvokst med svært, svært trange kår, så jeg vil tørre å påstå at jeg har et ganske nyansert forhold til økonomi og klær. Måten jeg valgte å skrive tankeeksperimentet på kan vel ha bidratt til at det fremsto litt feil, men det var kun for å sette det på spissen. For å vise en annen side av saken jeg jo nevne at jeg nærmest har blitt mobbet av harryfolk og sortkledde, så mye går jo på hvem du møter. Men generelt velger jeg å tro det er en fordel i de fleste situasjoner å legge en liten innsats i hvordan man fremstår i klesveien. Alt dette er selvfølgelig bare min tanker. Endret 23. desember 2011 av lokeland 11 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg ser både lokelands og ditt poeng, Kavinsky - men jeg mener likevel at i mange andre sammenhenger enn akkurat dette boliglånet teller det positivt å kle seg bra. Selv om det kanskje er å skue hunden på hårene må jeg si at jeg har mer tillit til en velkledd enn til en boms. Jeg stoler rett og slett mer på at den velkledde presterer. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Førsteinntrykk teller sinnssykt mye. Man har gjort seg opp en mening om personen man møter i løpet av de første par brøkdelene av et sekund man ser vedkommende, og selv om dette inntrykket blir justert med tiden vil førsteinntrykket legge benchmarken. Sånn er vi mennesker bare laget, uansett hva slags ideologisk overbygg vi klamrer oss til. Sånn sett er det åpenbart at en person som slenger på seg de fillene han har liggende ved siden av senga før han dasser ned i banken har et dårligere utgangspunkt enn en fyr som tar seg tid til å komponere et antrekk og legge en innsats i å fremstå moden og seriøs. Endret 23. desember 2011 av henrikwl 2 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Steve Jobs så heller ikke ut som en av verdens fremste bedriftsleder med sin useriøse stil bestående av olabukser, joggesko og turtlenecks. Men det viste seg at han klarte å seire over alle andre bedriftsledere som kler seg i den fineste dressen til enhver tid. Endret 23. desember 2011 av Eksboks 2 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Steve Jobs så heller ikke ut som en av verdens fremste bedriftsleder med sin useriøse stil bestående av olabukser, joggesko og turtlenecks. Men det viste seg at han klarte å seire over alle andre bedriftsledere som kler seg i den fineste dressen til enhver tid. Mener du da tiden etter han gikk i dobbeltspent dress, nystrøket skjorte og dress? For på slutten kunne han jo gått i hva han ville - når man er sjef for et av verdens største merkenavn trenger man liksom ikke helt å vise at man får ting til ved å kle seg. Dessverre så må de fleste av oss andre det. 1 Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Er bare folk innen finans og politikk som trenger å gå med dress. Endret 23. desember 2011 av Jassogitt 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg August. Skrevet 23. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. desember 2011 Slike store runde skjerf av den typen her. Ca 90% av gutter har det, samtidig som alle tror at de er superfashionistas og drøyt stilfulle når de går rundt med det. 19 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Er bare folk innen finans og politikk som trenger å gå med dress. Well, well... @jottnegen: åh, herlige halser! Elsker superfashionistabeskrivelsen - spot on! Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Hvis man ikke kjøper alt det logo greiene fra jack and jones, er det vel ikke noe galt med merket? Det virker som om dere har et stort hat over jack and jones, så hvor kjøper dere klær? Endret 27. desember 2011 av sebastifuck Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg ser ikke noe galt i Jack & Jones som hverdagsklær. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hvis man ikke kjøper alt det logo greiene fra jack and jones, er det vel ikke noe galt med merket? Det virker som om dere har et stort hat over jack and jones, så hvor kjøper dere klær? Her for eksempel. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Nå er det jul og nyttårsaften. La oss kjøre svart skjorte og hvitt silkeslips. Det er cool 4 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Nå er det jul og nyttårsaften. La oss kjøre svart skjorte og hvitt silkeslips. Det er cool U got it brother Lenke til kommentar
Populært innlegg fkm Skrevet 27. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. desember 2011 Takk for enda et eksempel på hvor latterlig det ser ut ramius 22 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Takk for enda et eksempel på hvor latterlig det ser ut ramius Jeg beviste det motsatte. Som jeg vanligvis gjør her. Tror du at noe antrekk du kan iføre deg, ser bedre ut enn det der? Endret 27. desember 2011 av Ramius 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Phelge Skrevet 27. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Takk for enda et eksempel på hvor latterlig det ser ut ramius Jeg beviste det motsatte. Som jeg vanligvis gjør her. Tror du at noe antrekk du kan iføre deg, ser bedre ut enn det der? Jeg har troen på at det meste fkm tar på seg ser bedre ut. For det der var søren ikke pent. Edit: Jeg vet at du ELSKER Michael Jackson, Ramius, men på det bildet du postet ser han likevel ut som en harry sigøynerkonge. Endret 27. desember 2011 av b0nn3 12 Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Takk for enda et eksempel på hvor latterlig det ser ut ramius Jeg beviste det motsatte. Som jeg vanligvis gjør her. Tror du at noe antrekk du kan iføre deg, ser bedre ut enn det der? Ta deg en bolle, Ramius. 6 Lenke til kommentar
Essem Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Ramius tar ikke juleferie, ser jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå